Google radzi, jak wykorzystać Walentynki w biznesie
2016-02-12 12:55
Jak wykorzystać Walentynki w biznesie? © vladimirs - Fotolia.com
Przeczytaj także: Google Bid Simulator dla kampanii AdWords
Co roku, w okolicach Walentynek na całym świecie zauważalny jest pik wyszukiwań związanych z prezentami “dla niej” lub “dla niego”. W Polsce w 2015 r. najwyższa liczba takich zapytań pojawiła się w tygodniu pomiędzy 8 a 14 lutego, jednak warto zwrócić uwagę, że internauci zaczęli interesować się takimi podarkami już od 4 stycznia. Co ciekawe więcej wyszukiwań jest związanych z prezentami dla “niego” i “dla chłopaka” niż dla “niej” lub “dla dziewczyny”. W walentynkowym tygodniu, częściej niż w jakimkolwiek innym okresie, Polacy poszukiwali “czekoladek” a pik zapytań dla “kwiaciarni” ustąpił jedynie temu w Dniu Matki. Na dwa tygodnie przed dniem zakochanych, wzrosła także popularność “kartek z życzeniami” (+33%) i “perfum” (+11%) czy nawet samego hasła “prezent” (+9%). Korzystając z AdWords, warto pamiętać, aby uwzględnić wymienione frazy, jako słowa kluczowe.Pomysł na dzień zakochanych
Internauci chętnie korzystają z wyszukiwarki również po to, aby zaplanować dzień, który spędzą z partnerem. Jak wskazuje analiza trendów, zapytania, “romantyczny wieczór”, “randka” czy “kolacja” zaczęły zyskiwać na popularności już 18 stycznia. Na dwa tygodnie przed Walentynkami, widoczny był także wzrost popularności hasła “restauracje i życie nocne” (9+%). Warto zwrócić uwagę, że między 8 a 14 lutego liczba zapytań o “kolację” osiągnęła swoje maksimum i była dwu- lub nawet trzykrotnie wyższa niż w innych miesiącach. Podobnie, hasło “kino” zyskało wtedy największą popularność w skali całego roku! Dlatego jeżeli zakres Twojej działalności może mieć związek ze spędzaniem wolnego czasu, pamiętaj o odpowiednich na Walentynki, słowach kluczowych.
Plany dla singli
Jeżeli Twoja firma zajmuje się aranżowaniem atrakcji specjalnie dla osób, które nie pozostają w stałych związkach pomyśl o zainteresowaniu ich swoją ofertą właśnie teraz. W związku z ogromną liczbą reklam produktów czy usług dla zakochanych, pozostali mogą poczuć się niedoceniani, jako klienci. Analiza trendów pokazuje, że hasło “dla singli” zaczęło zyskiwać na popularności już 18 stycznia, aby wzrosnąć prawie dwukrotnie w tygodniu, w którym wypadały Walentynki. Warto zwrócić uwagę, że tak silna tendencja wyszukiwania ofert dla osób pozostających bez pary ma miejsce tylko w okresie urlopowym i sylwestrowym.
fot. mat. prasowe
Walentynki - Momenty ważne dla klienta i sprzedawcy
Siła romantyzmu
W dniu zakochanych internauci starają się zadbać również o romantyczny nastrój. To właśnie w tygodniu między 8 a 14 lutego, liczba zapytań dla “romantyczny” była najwyższa w skali roku. Jeżeli w swojej ofercie posiadasz produkty, takie jak świece zapachowe czy płyty z nastrojową muzyką to warto abyś pamiętał o tym słowie kluczowym. Reklamodawcy korzystający z formatu TrueView, powinni również zwrócić uwagę, że jeden z pików wyszukiwania “romantyczny” na YouTube wypada dokładnie w Walentynki.
W domu najlepiej
Pośród internautów znajdziemy również wielu domatorów. Jak się okazuje często poszukiwali oni recepty na spędzenie idealnego wieczoru w swoich własnych czterech kątach. Liczba zapytań dla “kolacja w domu” w 2015 r. była bezsprzecznie największa w lutym. Na dwa tygodnie przed Walentynkami zauważalny był również wzrost popularności “przepisów”, jak i “dostawy kwiatów” (+4%). Dlatego jeżeli prowadzisz kwiaciarnię, sklep z akcesoriami kuchennymi czy wnętrzarskimi, warto w tym okresie skomponować ofertę tematyczną, nie zapominając oczywiście o doborze właściwych słów kluczowych w AdWords.
fot. mat. prasowe
Czego szukają internauci?
Euroflorist to internetowa kwiaciarnia, która od 1995 roku dostarcza kwiaty i upominki. Działamy na terenie całej Polski i dowozimy bukiety do adresatów w ciągu 24 godzin. Chcąc ułatwić internautom odnalezienie naszej oferty, od 14-stu lat korzystamy z Google AdWords, co przełożyło się już na ponad 400 tysięcy zamówień. Dzięki narzędziom analitycznym możemy także efektywnie planować kampanie i odpowiednio reagować na potrzeby naszych klientów - mówi Andrzej Świderski, dyrektor zarządzający w Euroflorist
Pamiętając o tym, że aż 82% użytkowników smartfonów korzysta z wyszukiwarki chcąc znaleźć lokalną firmę, musisz mieć na uwadze, że najważniejsze jest, aby docierać do nich w kluczowych momentach, w których potrzebują Twojego produktu. Jeżeli chcesz, aby walentynkowy prezent został kupiony w Twoim sklepie a rezerwacja stolika przypadła akurat na Twoją restaurację, pamiętaj kiedy użytkownicy będą planować najbliższy dzień zakochanych.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)