Politycy i partie w mediach I 2016
2016-02-18 15:17
Politycy i partie w mediach I 2016 © sebra - Fotolia.com
Przeczytaj także: Politycy i partie w mediach IV 2016
Tendencja spadkowa dotyczy także pozostałych liderów ugrupowań. Drugie miejsce pod względem liczby publikacji zajął Ryszard Petru (spadek o 21 proc.), a na kolejnych ulokowali się Ewa Kopacz (8 proc.), Paweł Kukiz (33 proc.), Władysław Kosiniak-Kamysz (39 proc.) i Ryszard Galla (11 proc.).Jarosław Kaczyński jest politykiem, który w styczniu najczęściej pojawiał się na pierwszych stronach gazet (154 razy) oraz w tytułach informacji (1,7 tys. wzmianek). Doniesienia na jego temat ukazywały się głównie w Tvn24, PolsatNews i SuperStacji. Ekwiwalent materiałów o liderze PiS wyniósł 169,8 mln złotych. Na tak wysokie AVE wpływ miała przede wszystkim prasa. Publikacje z tego medium były warte aż 72 mln złotych.
Media społecznościowe należą do Petru
O liderze Nowoczesnej najgłośniej mówiło się w social media. W nawiązaniu do jego osoby ukazało się 82,8 tys. wzmianek i komentarzy. Pozostali liderzy uzyskali znacznie mniejsze wyniki. Drugie miejsce należało do Kaczyńskiego (31,7 tys. materiałów). Na podium uplasował się także Paweł Kukiz (13,7 tys.).
PiS na medialnym piedestale
W zestawieniu partii politycznych w dalszym ciągu prowadzi Prawo i Sprawiedliwość (60,8 tys.), które znacznie wyprzedziło Platformę Obywatelską (19,2 tys.). Na trzecim miejscu znalazło się PSL (12,6 tys.), a dalej Nowoczesna (8,9 tys.) i Kukiz (6,2 tys.). Zestawienie zamknęła Mniejszość Niemiecka z wynikiem 0,3 tys. publikacji.
65 proc. przekazu na temat partii rządzącej pochodziło z sieci. Zaledwie 13 proc. materiałów to publikacje z prasy. Natomiast pod względem ekwiwalentu reklamowego informacje z czasopism i gazet osiągnęły większą wartość promocyjną (184,5 mln złotych) niż te z internetu (183,6 mln złotych).
fot. mat. prasowe
Liczba publikacji, w których wystąpili liderzy partii politycznych – styczeń 2016 r.
fot. mat. prasowe
Liczba publikacji, w których wystąpili liderzy partii politycznych w social media – styczeń 2016 r.
fot. mat. prasowe
Liczba publikacji, w których wystąpiły partie polityczne w podziale na media – styczeń 2016 r.
oprac. : Agata Fąs / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)