Płatności mobilne: o tym rozmawia się w social media
2016-02-25 13:26
Social media © carballo - Fotolia.com
Przeczytaj także: Robert Lewandowski kontra Artur Szpilka: nokaut
W ramach badania przeanalizowano 2 miliony wpisów dotyczących płatności mobilnych w mediach społecznościowych, takich jak Twitter, Facebook, Instagram, Forums, Google+ i YouTube.Liczba wpisów na temat cyfrowych płatności wzrosła wielokrotnie (z poziomu 85 tys. w 2012 r). Analiza wpisów z 2015 r. wskazuje, że rosnącemu zainteresowaniu tym tematem ze strony internautów towarzyszyło coraz bardziej pozytywne nastawienie do technologii płatności mobilnych, co wpisuje się w trend utrzymujący się od dwóch lat.
Nowości produktowe poddane ocenie w social media
W 2015 r. portfele cyfrowe, w tym Apple Pay, Samsung Pay, Android Pay i MasterPass, stanowiły temat 97% rozmów w mediach społecznościowych dotyczących płatności mobilnych. Rozmowy te skupiały się przede wszystkim na nowościach produktowych, usprawnieniach w usługach oraz ocenach użytkowników. Oprócz portfeli cyfrowych dyskusje dotyczyły kart zbliżeniowych (47%), technologii biometrycznych (33%), płatności osobistych (14%) i tzw. wearables, czyli urządzeń do noszenia na sobie (6%).
Rozmowy o kartach zbliżeniowych dotyczyły upowszechniania się płatności elektronicznych w systemach komunikacji miejskiej na całym świecie, w tym w Londynie i Sankt Petersburgu, jak również na dużych imprezach sportowych.
W ostatnim kwartale 2015 r. „wearables” wspominano w rozmowach ponad 30 razy częściej niż w pierwszym kwartale.
W ciągu ostatniego roku wzrost liczby rozmów, w których poruszono temat portfeli cyfrowych, odnotowano w każdym regionie, w tym w Europie (+144%). Dyskusja na ten temat najbardziej ożywiła się w krajach Ameryki Północnej (+ 519%).
fot. carballo - Fotolia.com
Social media
Kluczową kwestią pozostaje bezpieczeństwo
Bezpieczeństwo płatności mobilnych wciąż dominuje w rozmowach. Coraz więcej konsumentów ma neutralne lub pozytywne nastawienie do oferowanych im usług (94%). Stanowi to wzrost o 3 pkt. proc. w stosunku do ubiegłego roku i aż o 24 pkt. proc. w stosunku do badania z 2012 r.
W 2015 r. jednymi z najczęstszych tematów były technologie biometryczne oraz schyłek ery haseł, co widać w rozmowach w mediach społecznościowych w 163 krajach na całym świecie. Płatności z wykorzystaniem technik odcisków palców i elektrokardiogramu (EKG) były ważnym tematem rozmów użytkowników, z kolei rozpoznawanie twarzy („Selfie Pay”) było głównym tematem (55%) rozmów dotyczących biometrii.
Informacje o badaniu Mobile Payments Study
MasterCard we współpracy z PRIME Research przeprowadził czwarte, doroczne badanie Mobile Payments Study, mające na celu analizę rozmów dotyczących nowych metod płatności. W ramach badania prześledzono ponad 2 mln wpisów i rozmów w mediach społecznościowych, takich jak Twitter, Facebook, Instagram, Forums, Google+ i YouTube, w 61 krajach, w tym w Polsce.
Tegoroczne badanie objęło ponad 1,6 mln oryginalnych wpisów oraz ponad 433 tys. udostępnień, które zawierały komentarze klientów i rozmowy o nowościach. Badanie wyraźnie pokazało rosnące zainteresowanie nowymi metodami płatności. Firma badawcza PRIME wykorzystała autorskie metody i technologie analizy mediów społecznościowych do wskazania najważniejszych trendów w dziedzinie nowych sposobów płatności. Trendy te to między innymi biometria, karty zbliżeniowe, portfele cyfrowe, płatności osobiste i „wearables”.
Efektem badania jest raport, który pokazuje najnowsze trendy w zakresie kategorii i produktów obsługujących płatności mobilne w poszczególnych krajach i regionach.
oprac. : Agata Fąs / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)