Martyna Wojciechowska - wzór dla internautów, ale nie wszystkich
2016-02-29 11:17
Młodszych bardziej przekonują influencerzy wywodzący się ze świata online © vadymvdrobot - Fotolia.com
Przeczytaj także: Cebra 2011: znane osobistości + marki
Analiza zasięgu influencerów offlinowych i onlinowych w połączeniu z emocjami, jakie są oni w stanie wzbudzić wśród odbiorców, oraz stopniem wpływowości na nich, dość jasno dowodzi, że młodszych badanych zdecydowanie bardziej przekonują influencerzy wywodzący się ze świata online.Ranking influencerów
Wprawdzie w głównym zestawieniu influencerów palma pierwszeństwa należy do osób z offline’u, to już w podziale kategorie wiekowe zasada ta przestaje mieć zastosowanie. Wyraźnie bowiem widać, że młodsi Polacy (15-25 lat) doceniają głównie influencerów online’owych i tych celebrytów, którzy są bezpośredni, przez co również zyskują na wiarygodności.
Nasze badanie pokazuje, jak duże są różnice w rankingu influencerów w poszczególnych kategoriach wiekowych. W naszych rankingach wyraźnie widać, że najmłodsi konsumenci ściśle wzorują się na postaciach z online’u. Są dla nich bardziej wiarygodne, niezależne, mają ciekawsze treści do przekazania niż znane gwiazdy. Może to wynikać z faktu, że młodzież z mniejszą uwagą i zainteresowaniem śledzi programy czy seriale telewizyjne, a częściej wyszukuje odpowiadający jej rodzaj rozrywki i najczęściej znajduje go w Internecie. Warto też zwrócić uwagę, że pojawiające się w rankingu najmłodszych odbiorców postaci ze świata offline to sportowcy, którzy w swojej komunikacji są bezpośredni, którym nie towarzyszy blichtr i otoczka gwiazdy. Zarówno Piotr Żyła jak i Mariusz Pudzianowski mają opinię „swoich chłopaków”, którzy mówią to co myślą i robią swoje. To przekonuje do nich młodych ludzi – mówi dr Adam Czarnecki z ARC Rynek i Opinia.
fot. mat. prasowe
Ranking influencerów w grupie wiekowej 15-25 lat (TOP 10), wg HI Index
Biorąc pod uwagę oba wymiary – docieralność i wpływowość – celebryci plasują się wyżej niż gwiazdy Internetu, lecz dystans nie jest duży: wskaźnik HI Index wynosi 31% dla celebrytów, 20% dla vlogerów i 21% dla blogerów. Oznacza to, że influencerzy online’owi „depczą po piętach” tradycyjnym celebrytom i należy się z nimi poważnie liczyć. Influencerzy mogą być lepszymi kandydatami do udziału w kampaniach, zwłaszcza w tych kategoriach, gdzie liczy się zaufanie, wiarygodność, potencjał opiniotwórczy, czyli w przypadku mniej masowych produktów i usług, za to w większym stopniu dedykowanych określonym grupom, czyli wszędzie tam, gdzie zasięg ma mniejsze znaczenie, a ważna jest siła oddziaływania, więź zbudowana na linii influencer-odbiorca – mówi Michał Piechocki z ARC Rynek i Opinia.
fot. mat. prasowe
Ranking influencerów w grupie wiekowej 26-35 lat (TOP 10), wg HI Index
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (1)