Wakacje 2016: turystów mniej niż rok temu?
2016-03-02 09:04
Turystów mniej niż rok temu? © BillionPhotos.com - Fotolia.com
Przeczytaj także: Wakacje 2016: drożej, ale bezpieczniej?
I. Materiały problemowe dotyczące istotnych kwestii w turystyce wyjazdowej
Na wstępie do tej części materiału przypominamy, że naprzemiennie co drugi tydzień, w miejsce szczegółowego omówienia kwestii poziomów i zmian cen imprez turystycznych oraz przelotów na kierunkach turystycznych w tanich liniach, zamieszczane będą materiały ważne dla branży turystyki wyjazdowej o charakterze bardziej problemowym, które powinny przybliżyć odbiorcom czynniki, procesy i zależności mające istotny wpływ na branżę, na panującą w niej koniunkturę i mogące wyznaczyć potencjalne kierunki jej rozwoju i ewolucji.
Tematyka cen wycieczek zostanie istotnie zredukowana do mapek obrazujących zmiany cen wobec ubiegłego tygodnia i tego samego okresu poprzedniego roku oraz relatywnie krótkich komentarzy. Naprzemiennie co drugi tydzień będą przedstawiane materiały w ich dotychczasowej formie. Bieżące opracowanie ma jest zmienioną edycją materiału, co oznacza, że 7 marca będzie on miał swoją tradycyjną formę.
Koniunktura w turystyce wyjazdowej Polaków
1. Wielowątkowe podejście do kwestii koniunktury w turystyce wyjazdowej
Koniunktura to teraz temat o szczególnie istotnym znaczeniu dla branży oraz pracujących w niej osób, a jednocześnie budzący obecnie pewien niepokój głównie z powodu słabszej sprzedaży lata oraz dużej liczby negatywnych zjawisk, które mogą mieć wpływ na jej dalszy przebieg.
fot. BillionPhotos.com - Fotolia.com
Turystów mniej niż rok temu?
Przy okazji rozważań o koniunkturze warto wyraźnie zaznaczyć, że TravelDATA jako Instytut Badań Rynku Turystycznego nie prowadzi obecnie bezpośrednich i szeroko zakrojonych przedsięwzięć badawczych, ale zamiast tego stara się identyfikować te podmioty, które same dostarczają - w porównaniu z innymi - bardziej trafnych i sensownych informacji z obszarów pośrednio przydatnych dla określania koniunktury w turystyce. Posiadając takie wyselekcjonowane źródła gotowych informacji oraz danych można się wtedy skoncentrować na zasadniczym zadaniu, czyli definiowaniu formuł i modeli, które pozwalają przekształcić je w gotowe konkluzje i wnioski. We współczesnym świecie problemem nie jest bowiem brak informacji, ale jej nadmiar, a rzeczywiste wyzwanie stanowi zdolność ich prawidłowego przetwarzania i wyciągania prawidłowych wniosków.
Takie podejście pozwala łatwiej zrozumieć przykład koncepcji skutecznego inwestowania w akcje. Można oczywiście przeznaczać masę czasu na analizowanie koniunktury i perspektyw poszczególnych branż, czy na wertowanie danych z dziesiątków spółek, ale znacznie efektywniejsze jest uważne prześledzenie zaleceń i wypowiedzi osób z grona wybitnych specjalistów od zarządzania (przykładem legendarny Warren Buffet), których analitycy i tak wykonali już za nas (i dla nas) ogrom najbardziej uciążliwej pracy. Koncentracja na twórczym zastosowaniu ich opinii w praktyce inwestowania daje z reguły o wiele lepsze efekty niż działania własne, przekształcające się często w naukę na własnych błędach.
Posiadając dostarczycieli właściwych danych i odpowiednio dobrane formuły i sparametryzowane modele można niemal automatycznie generować uaktualniane w czasie wnioski w sposób zupełnie podobny jak w reakcji na nowe pomiary temperatury i wiatru wykonują to modele prognozujące pogodę. W ten sposób można uwzględniać bardzo różnorodne aspekty życia gospodarczego i to bez potrzeby posiadania dziesiątek, czy setek specjalistów z poszczególnych dziedzin. To tłumaczy swobodę poruszania się TravelDATA w różnych nieraz dość odległych od siebie obszarach, czyli od spraw czysto turystycznych poprzez koniunkturę i ceny na rynkach np. ropy po komentowanie wydarzeń politycznych mogących mieć przykładowo wpływ na postrzeganie poziomu ryzyka na kierunkach turystycznych przez wyjeżdżających tam turystów.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)