Najczęściej cytowane media 2015
2016-03-04 10:42
Najczęściej cytowane media 2015 © Pio Si - Fotolia.com
Przeczytaj także: Monitoring mediów: cytowania I 2016
Rok 2015 został zdominowany przez tematy związane ze zmianami w rzeczywistości politycznej podyktowanymi wyborami prezydenckimi oraz parlamentarnymi. Na fotelu lidera rankingu „Najbardziej opiniotwórczych mediów 2015” znalazła się Gazeta Wyborcza, wyprzedzając dziennik Rzeczpospolita oraz radio RMF FM – wynika z raportu Instytutu Monitorowania Mediów. Piątkę najbardziej opiniotwórczych mediów 2015 zamykają kolejno TVN24 oraz Radio ZET.W mediach często poruszano kwestie rywalizacji międzypartyjnych, kampanii wyborczych oraz zmian, które miałyby zostać wprowadzone po objęciu władzy przez nowy obóz rządzący. Szerokim echem odbiła się afera podsłuchowa i wypływające na światło dzienne nowe, nieznane wcześniej zapisy rozmów pomiędzy politykami, które skutkowały szeregiem dymisji w rządzie Ewy Kopacz. Często komentowano także problem imigracyjny w Europie.
Prasa
Czołówkę najczęściej cytowanych tytułów prasowych otwiera Gazeta Wyborcza, wyprzedzając dziennik Rzeczpospolita oraz Dziennik Gazetę Prawną. Gazeta Wyborcza swoją wysoką pozycję zawdzięcza artykułom poświęconym wyborom oraz publikacjom na temat afery podsłuchowej, m.in. w odniesieniu do przypuszczeń, jakoby w MSW działała tajna grupa dowodzona przez ministra Bartłomieja Sienkiewicza, która miała inwigilować pracowników służb specjalnych i szefa CBA, a także treściom poświęconym zeznaniom kelnerów z restauracji Amber Room oraz Sowa i Przyjaciele.
Na pierwszym miejscu wśród najczęściej cytowanych tygodników znalazł się Newsweek, przesuwając na kolejne miejsca tygodnik Wprost oraz Politykę. Na tak wysoką pozycję Newsweeka wpłynęły artykuły związane z „kilometrówkami” Andrzeja Dudy w czasach, kiedy był jeszcze posłem, publikacje na temat przewodniczącego NSZZ „Solidarność” Piotra Dudy w kontekście jego kosztownego urlopu w Kołobrzegu oraz tematu bezpłatnego wykorzystywania więźniów przy budowie autostrad.
Najczęściej cytowanym miesięcznikiem był Forbes, który pokonał magazyn Perspektywy oraz Twój Styl. Pierwsze miejsce magazyn zawdzięcza głównie publikowanym rankingom – 100 najbogatszych Polaków, listy najlepiej zarabiających gwiazd show-biznesu 2015 oraz najbogatszych ludzi świata
Telewizja
Wśród stacji telewizyjnych dominowała TVN24, wyprzedzając TVN oraz TVPinfo. TVN24 zdobyła dominującą pozycję ze względu m.in. na szeroko komentowanie sytuacji przed i powyborczej, zarówno jeśli chodzi o wybory prezydenckie, jak i parlamentarne, wywiad na antenie stacji z ambasadorem Rosji Siergiejem Andrzejewem oraz podejmowanie tematu uchodźców i ich przyjęcia w Polsce. Wysoką pozycję zdobył również Polsat News oraz TV Republika, która zamyka piątkę najbardziej opiniotwórczych stacji telewizyjnych ze względu na wywiady na antenie stacji z przedstawicielami Prawa i Sprawiedliwości, m.in. z prezesem partii Jarosławem Kaczyńskim.
fot. mat. prasowe
Najbardziej opiniotwórcze media
fot. mat. prasowe
Najbardziej opiniotwórcze tytuły prasowe
fot. mat. prasowe
Najbardziej opiniotwórcze tygodniki i dwutygodniki
fot. mat. prasowe
Najbardziej opiniotórcze miesięczniki
fot. mat. prasowe
Najbardziej opiniotwórcze stacje telewizyjne
oprac. : Agata Fąs / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)