Najczęściej cytowane media 2015
2016-03-04 10:42
Przeczytaj także: Monitoring mediów: cytowania I 2016
Radio
Na lidera wśród stacji radiowych wysunęło się RMF FM, głównie dzięki wywiadom na antenie stacji polityków różnych opcji w kontekście wyborów oraz m.in. emisji nowych zapisów ze stenogramów z katastrofy smoleńskiej, które uplasowały RMF FM na pierwszym miejscu kwietniowego rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów. Drugie miejsce zajęło Radio ZET, a na trzecim miejscu znalazło się radio TOK FM.
Portale internetowe
Najpopularniejszym portalem w 2015 roku został onet.pl, który informował m.in. o sondażach przedwyborczych, kwestiach związanych z Trybunałem Konstytucyjnym i wiadomościach sportowych w odniesieniu np. do nowego ministra sportu. Kolejne miejsce zajął portal wpolityce.pl dzięki publikacjom na temat powyborczej rzeczywistości i planach zmian wprowadzanych przez rząd PiS, natomiast trzecie miejsce przypadło portalowi tvn24.pl. Warto podkreślić, że do dziesiątki najbardziej opiniotwórczych portali internetowych 2015 roku zakwalifikowały się aż trzy należące do grupy Wirtualna Polska S.A. (sportowefakty.wp.pl, wp.pl oraz money.pl).
Media ekonomiczne
Dziennik Gazeta Prawna dominował wśród najczęściej cytowanych mediów ekonomicznych ze względu na informacje w odniesieniu do planów nowych ustaw i rozporządzeń, wyprzedzając Puls Biznesu oraz Forbes.
Media regionalne
Wśród mediów regionalnych dominowały cytaty z Radia Kraków za sprawą wywiadu z prezydentem Andrzejem Dudą na antenie stacji oraz informacjom na temat powyborczym obsadzaniu najważniejszych politycznych stanowisk przez PiS, wyprzedzając Radio Gdańsk oraz Radio Szczecin.
fot. mat. prasowe
Najbardziej opiniotwórcze stacje radiowe
fot. mat. prasowe
Najbardziej opiniotwórcze portale internetowe
fot. mat. prasowe
Najbardziej opiniotwórcze media ekonomiczne
fot. mat. prasowe
Najbardziej opiniotwórcze media regionalne
Informacje o badaniu
Badanie przeprowadzono na podstawie 56 780 przekazów z mediów (wycinków prasowych, programów radiowych i telewizyjnych) z okresu 1 stycznia do 31 grudnia 2015 r. Dziennikarze odnosili się do wiadomości z łamów innych mediów 53 254 razy (36 632 razy w prasie, 11 752 w telewizji i 8894 w radio).
Analiza obejmuje ponad 1000 gazet i czasopism oraz stacje telewizyjne (TVP1, TVP2, TVPinfo, TVN, TVN24, TVN CNBC, TVN TURBO, POLSAT, Polsat News, TV BIZNES, TV4) i wybrane programy w rozgłośniach radiowych (PR1, PR3, PR4, Radio Dla Ciebie / RDC, Radio Maryja, Radio PiN, Radio RMF FM, Radio Zet, Radio TOK FM).
Badanie nie obejmuje cytowań, opublikowanych w internecie. Natomiast pod uwagę brane są cytowania mediów internetowych, jeśli pojawiły się one w prasie, radio bądź w telewizji.
1 2
oprac. : Agata Fąs / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)