Odbiór osobisty czy paczkomaty? Co lepsze?
2016-03-09 13:19
Przeczytaj także: Odbiór osobisty czy dostawa do domu? Co lepsze?
Porównywarka cen idealo.pl sprawdziła, ile polskich sklepów internetowych oferuje odbiór osobisty zamówionych produktów w sklepie lub różnego rodzaju punktach odbioru oraz paczkomatach. W badaniach przeanalizowano również wady i zalety poszczególnych rozwiązań pod względem kosztów oraz dostępności punktów odbioru.Oprócz tego sprawdzono, jak polscy sprzedawcy prezentują się na tle innych europejskich krajów.Odbiór osobisty możliwy w większości polskich sklepów
Paczkomaty oraz system Click & Collect to rozwiązania e-commerce, które powstały za granicą, jednak wyniki badań idealo świadczą o tym, że Polacy nie tylko chętnie z nich korzystają, lecz również stosują je w praktyce częściej, niż inne uwzględnione w raporcie kraje. Aż 78% rodzimych sprzedawców dostarcza zamówione towary do paczkomatów lub punktów odbioru bądź umożliwia osobiste odebranie w stacjonarnej siedzibie sklepu.
Dostawę towarów do punktów odbioru lub przekazywanie zamówień w sklepie oferuje swoim klientom także większość niemieckich sklepów – z 76% plasują się one na drugim miejscu. Również w przypadku Wielkiej Brytanii (68%) oraz Francji (61%) jest to wciąż połowa sklepów. Trend ten zdaje się natomiast wciąż być mało popularny we Włoszech, gdzie jedynie w 34% przypadków możliwy jest osobisty odbiór towarów. W Hiszpanii natomiast, gdzie jest to możliwe jedynie w 26% z uwzględnionych w badaniu sprzedawców, mimo niskiego wyniku rozwiązanie to dynamicznie zyskuje na popularności.
„W porównaniu z rokiem 2015 widoczny jest wyraźny wzrost liczby sklepów oferujących alternatywne adresy dostawy”, mówi Laura Sales, PR Manager idealo.es. „Na początku 2016 roku już ponad 20% więcej sklepów umożliwia przekazanie przesyłki do paczkomatów znajdujących się w pobliżu stacji metra w Barcelonie. Kolejnymi miastami, w których Correos planuje rozszerzenie tej działalności, są również Madryt, Walencja oraz Malaga”.
fot. mat. prasowe
Odbiór osobisty i paczkomaty w europejskich sklepach
Aż 78% polskich sklepów dostarcza zamówione towary do paczkomatów lub punktów odbioru lub umożliwia osobiste odebranie zakupów w sklepie stacjonarnym.
Odbiór na poczcie daleko za paczkomatami
Z badań idealo wynika, że możliwość samodzielnego odbioru zamówionych towarów oferuje konsumentom coraz więcej sklepów internetowych. W porównaniu z 2015 rokiem zanotowano pod tym względem 6-procentowy wzrost z 72% na 78%. Wśród oferowanych przez sprzedawców form dostawy szczególnie wyróżnia się odbiór osobisty w sklepie, na poczcie, w kiosku lub na stacji benzynowej. Najczęściej, bo w aż 65% sklepów są to jednak paczkomaty InPost.
fot. mat. prasowe
Odbiór osobisty i paczkomaty w polskich sklepach
w 65% sklepów internetowych klientom oferowany jest InPost.
Zaraz za paczkomatami znajduje się odbiór osobisty w sklepie stacjonarnym, magazynie sklepu lub specjalnym punkcie odbioru – możliwość taką oferuje 61% sprzedawców. U polskich sprzedawców znacznie rzadziej znaleźć można inne formy odbioru zamówionych towarów. Wśród nich znalazło się pobranie przesyłki w placówce Poczty Polskiej z 16% oraz odbiór w kiosku w ramach usługi Paczka w Ruchu (14%) oraz na stacji benzynowej. Stacja z Paczką współpracuje z 9% polskich sprzedawców. W jednym ze zbadanych sklepów oferowany był także odbiór zamówienia w Strefie paczki DPD.
![Amazon nawiązuje współpracę z InPostem? [© Web Buttons Inc - Fotolia.com] Amazon nawiązuje współpracę z InPostem?](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/Amazon/Amazon-nawiazuje-wspolprace-z-InPostem-233979-150x100crop.jpg)
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)