Jakie dyscypliny sportowe wybierają Polacy?
2016-03-16 10:16
Polacy lubią biegać © Brian Jackson - Fotolia.com
Przeczytaj także: Aktywność fizyczna w wydaniu Polaków
Rodzaj najczęściej uprawianych dyscyplin sportowych jest ściśle związany z wiekiem respondentów oraz ich płcią. Najbardziej wszechstronną sportowo grupą wiekową są osoby najmłodsze, które w równym stopniu deklarują uprawianie trzech dyscyplin: biegania, siatkówki oraz piłki nożnej.Z kolei osoby ze starszej grupy wiekowej (25-44 lata) zdecydowanie preferują bieganie (38%). Cenią również jazdę na rowerze (25%). Jednocześnie w tej grupie wiekowej znacznie mniejsze jest zainteresowanie grami zespołowymi – piłką nożną (18%) czy siatkówką (9%).
Osoby najstarsze – powyżej 45 roku życia częściej wybierają rower (35%) niż bieganie (25%). W ich przypadku zainteresowanie grami zespołowymi jest znacząco niższe niż wśród osób najmłodszych.
fot. mat. prasowe
Uprawiane dyscypliny sportowe – kategoria wiekowa 15-24
fot. mat. prasowe
Uprawiane dyscypliny sportowe – kategoria wiekowa 25-44
fot. mat. prasowe
Uprawiane dyscypliny sportowe – kategoria wiekowa 45-64
Różnice w uprawianych dyscyplinach sportu dotyczą tez kobiet i mężczyzn. W przypadku mężczyzn prym wiedzie piłka nożna (przed bieganiem i jazdą na rowerze), zaś wśród kobiet piłka nożna w ogóle nie występuje wśród pięciu najpopularniejszych dyscyplin. Panie preferują bieganie – przed jazdą na rowerze i pływaniem.
fot. mat. prasowe
Uprawiane dyscypliny sportowe – kobiety i mężczyźni
Z naszych badań wynika jasno, że bieganie i jazda na rowerze w znaczącym stopniu zdominowały aktywność fizyczną Polaków. Jednocześnie ciekawe są wyniki dla poszczególnych grup wiekowych czy w podziale na płeć. Okazuje się, że wśród osób po 45 roku życia coraz bardziej popularną aktywnością jest nordic walking, który w zestawieniu ogólnym uzyskał zaledwie 5%, a grupie respondentów po 45 roku życia z 14 procentami jest trzecią najchętniej wybieraną aktywnością. Generalnie patrząc na wyniki wyraźnie widać, że respondenci wybierają dyscypliny, które nie wymagają dużego nakładu finansowego w postaci sprzętu, jak również takie aktywności, które można uprawiać niemal wszędzie – mówi Michał Piechocki z ARC Rynek i Opinia.
Informacja o badaniu
Sponsoring Monitor to największe kompleksowe badanie na temat sponsoringu w sporcie i kulturze w Polsce. Realizowane przez ARC Rynek i Opinia od kilkunastu lat, pozwala na obserwowanie trendów w powyższych obszarach. W 2015 roku zastosowano mix metod ilościowych – wywiadów telefonicznych (CATI) oraz internetowych (CAWI) z wykorzystaniem ogólnopolskiego panelu ARC Rynek i Opinia – epanel.pl. Zrealizowanych zostało N=1520 wywiadów CATI oraz N=3756 wywiadów CAWI. Struktura próby w obu badaniach odzwierciedla strukturę populacji Polski wg płci, wieku, województwa, wielkości miejscowości zamieszkania oraz wykształcenia.
oprac. : Agata Fąs / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)