Inflacja II 2016
2016-03-15 15:49
Przeczytaj także: Inflacja I 2016
Spośród innych towarów i usług, w lutym br. więcej niż w poprzednim miesiącu płacono za ubezpieczenia oraz usługi fryzjerskie, kosmetyczne i pielęgnacyjne (po 0,3%). Wzrosły także ceny w zakresie opieki społecznej (o 0,1%). Potaniały natomiast artykuły do higieny osobistej i kosmetyki (o 0,2%).
Spadek cen towarów i usług konsumpcyjnych w lutym br., w porównaniu z analogicznym miesiącem ub. roku, wyniósł 0,8% (w tym towarów – o 1,6%, przy wzroście cen usług – o 1,2%). Największy wpływ na ukształtowanie się wskaźnika cen towarów i usług konsumpcyjnych na tym poziomie miały obniżki opłat związanych z transportem (o 7,3%), niższe ceny odzieży i obuwia (o 4,5%) oraz w zakresie mieszkania (o 0,6%), które obniżyły wskaźnik odpowiednio o 0,63 p. proc., 0,24 p. proc. i 0,15 p. proc. Wzrosty cen żywności (o 0,4%), wyrobów tytoniowych (o 3,1%), a także w zakresie restauracji i hoteli (o 1,2%) podniosły ten wskaźnik odpowiednio o 0,09 p. proc., 0,07 p. proc. i 0,06 p. proc.
Przeczytaj także:
Inflacja II 2025. Ceny wzrosły o 4,9% r/r
![Inflacja II 2025. Ceny wzrosły o 4,9% r/r [© baloon111 - Fotolia.com] Inflacja II 2025. Ceny wzrosły o 4,9% r/r](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/ceny-towarow-i-uslug-konsumpcyjnych/Inflacja-II-2025-Ceny-wzrosly-o-4-9-r-r-265439-150x100crop.jpg)
1 2
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)