Aplikacje zmieniają biznes. Korzyści jest dużo
2016-03-18 10:31
Przeczytaj także: Polskie firmy stawiają na aplikacje mobilne
Szyfrowanie danych w spoczynku (76%) oraz szyfrowanie danych w czasie rzeczywistym (49%) zostały określone jako najważniejszy czynnik wykorzystania usług chmurowych, co jeszcze bardziej podkreśla potrzebę niezawodnych rozwiązań związanych z zachowaniem bezpieczeństwa danych.
Jednocześnie, użytkownicy końcowi – w większym stopniu niż centra danych – są postrzegani jako słabe ogniwo w łańcuchu rozwiązań mających na celu bezpieczeństwo danych. 24% twierdzi, że brak zrozumienia sytuacji przez pracowników będzie największym wyzwaniem związanym z bezpieczeństwem w 2016 roku, podczas gdy 19% wskazuje na rosnące wyrafinowanie ataków.
W odpowiedzi na te wyzwania, firewalle sieciowe (84%) oraz technologia antywirusowa (86%) są najczęściej wdrażanymi usługami ochrony aplikacji. Ochrona przed DDoS (52%) jest na zaskakująco niskim poziomie.
Dodatkowo, Polska znajduje się w awangardzie jeśli chodzi o wdrażanie protokołu SSL (technologii szyfrującej dane pomiędzy serwerem a klientem).
Częściowo z uwagi na świadomość ataków takich jak POODLE i Heartbleed, 31% firm w Polsce wdrożyło strategię “SSL everywhere”. Dalsze 25% polskich firm planuje wdrożenie tej strategii w 2016 roku.
Plany na przyszłość
Badanie wskazuje, że 31% firm planuje w przeciągu najbliższych dwóch lat przekazać ochronę przed atakami DDoS podmiotom zewnętrznym. Odzwierciedla to rosnące zagrożenie związane z tego typu atakami.
Chmura prywatna, konsolidacja fizycznych centrów danych oraz aplikacje mobilne, są trzema elementami, które będą najbardziej napędzały wydatki IT w ciągu następnych 12 miesięcy.
fot. mat. prasowe
Plany na przyszłość
Chmura prywatna (45%) oraz aplikacje mobilne (43%) są postrzegane jako najważniejsze trendy w przeciągu najbliższych 2-5 lat.
“Wśród wszystkich tych zmian, jeden wynik jest jasny: usługi aplikacyjne pozostaną łącznikiem, który pozwoli dostawcom IT sprostać najistotniejszym wymaganiom biznesu. Wydajność, bezpieczeństwo i dostępność usług zapewniają wydajność pracowników, prowadzą do większego zaangażowania klientów, a co za tym idzie – wzrostu przychodów” podsumowuje Ireneusz Wiśniewski.
Informacje o badaniu
Tegoroczny SOAD raport zawiera odpowiedzi ponad 3 tys. klientów F5 z całego świata. Po raz pierwszy wśród nich znaleźli się klienci z region EMEA (w tym z Polski).
1 2
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)