Pokolenie Y zaangażowane społecznie
2016-03-21 10:47
Przeczytaj także: Pokolenie Y krytykuje zaangażowanie społeczne biznesu
Kim są przedsiębiorcy-millenialsi w świetle raportu „Essence of Enterprise”:- Obroty ich firm przekraczają o co najmniej 141% obroty firm prowadzonych przez starsze pokolenie przedsiębiorców 11,5 mln USD wobec 4,8 mln USD);
- 7 na 10 z nich deklaruje, że chęć wywierania pozytywnego wpływu na gospodarkę była jednym z zasadniczych czynników, które leżały u podstaw decyzji o rozpoczęciu działalności, a 59% utrzymuje, że kierowała nimi chęć wywierania pozytywnego wpływu na lokalną społeczność;
- Niemal połowa badanych to przedstawicielki płci pięknej (47%). Dla porównania, wśród przedsiębiorców w wieku powyżej 55. roku życia kobiety stanowią 26%;
- Ich główne firmy zatrudniają średnio ponad dwa razy więcej pracowników w porównaniu do przedsiębiorców powyżej 35. roku życia (123 pracowników wobec 58);
- Mają udziały w 5 spółkach, podczas gdy przedsiębiorcy powyżej 35. roku życia - w 3 spółkach;
- 79% z nich było w ubiegłym roku aktywnie zaangażowanych w filantropię.
„To nowe pokolenie ludzi biznesu zmienia oblicze przedsiębiorczości. Zakładają własny biznes wcześniej niż starsze generacje i angażują się w kilka projektów równocześnie. Tworzą większe firmy i więcej miejsc pracy. Motywuje ich nie tylko perspektywa sukcesu finansowego, ale także chęć wywierania realnego i pozytywnego wpływu na otoczenie, przez tworzenie przyjaznego środowiska pracy i wspieranie lokalnych społeczności. Reprezentują postawę godną liderów XXI wieku”– mówi Dariusz Kucharski, członek zarządu i szef Pionu Ryzyka w HSBC Bank Polska S.A.
fot. sean824 - Fotolia.com
Pokolenie Y zaangażowane społecznie
Większość przedsiębiorców „pokolenia Y” (79%) jest aktywnie zaangażowana w działalność filantropijną.
Wsparcia szukają… wszędzie
Podczas, gdy przedstawiciele starszych pokoleń przedsiębiorców polegają na finansowaniu działalności biznesowej z własnych środków i dążą do zachowania możliwie jak największej kontroli nad firmą, millenialsi szukają finansowania na szeroką skalę, korzystając ze wsparcia rodziny, bliższych i dalszych znajomych, a czasami nawet zupełnie obcych osób (np. poprzez tzw. „crowd funding”). Są również bardziej otwarci na dzielenie się swoimi pomysłami biznesowymi z otoczeniem, starając się możliwie jak najlepiej „sprzedać” daną ideę osobom mniej lub bardziej zaangażowanym w jej realizację. Stoi za tym przekonanie, że jeżeli inni ludzie uwierzą w ich pomysł, będą bardziej skłonni wesprzeć ich w realizacji danego przedsięwzięcia.
Biznesowe podejście
Większość przedsiębiorców „pokolenia Y” (79%) jest aktywnie zaangażowana w działalność filantropijną. Połowa z nich deklaruje, że ich zaangażowanie społeczne jest wynikiem określonej strategii, a 44% - że działalność filantropijna odzwierciedla w większym stopniu wyznawane przez nich społeczne i kulturalne wartości aniżeli korzyści osobiste.
W działalności filantropijnej od przedsiębiorców reprezentujących starsze pokolenia różni ich również to, że nie poprzestają na biernym wsparciu finansowym, ale aktywnie angażują się w realizację celów, na które łożą środki. Często wręcz sami zakładają fundacje czy inne organizacje, realizujące cele społeczne, które przedsiębiorcy-millenialsi uważają za ważne dla otoczenia. W prowadzeniu takich projektów wykorzystują doświadczenia biznesowe, co przyczynia się do większej efektywności prowadzonych działań.
fot. mat. prasowe
Jak poszczególne grupy przedsiębiorców definiują sukces
Pionierzy najczęściej uważają, że sukces to pasja w realizowaniu założonych celów.
Z pokolenia na pokolenie
2/3 (67%) przedsiębiorców z „pokolenia Y” pochodzi z rodzin z tradycjami biznesowymi, co potwierdza duże znaczenie wzorców wyniesionych z domu w kształtowaniu ścieżek zawodowych młodych przedsiębiorców. Raport pokazuje również, jaki wpływ tradycje biznesowe mają na kształtowanie przedsiębiorczego myślenia na wczesnym etapie życia. Zapytani o moment, w którym zaczęli postrzegać się jako przedsiębiorcy, 44% respondentów z biznesowymi tradycjami rodzinnymi wskazało na okres formalnej edukacji lub stwierdziło, że zawsze uważali się za przedsiębiorców, w porównaniu do 33% wskazań respondentów, którzy pochodzą z rodzin bez tradycji biznesowych.
Przedsiębiorcy z „pokolenia Y” w Polsce
Jacy są polscy millenialsi? Jak wskazuje raport Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, osoby urodzone w latach 1980-2000 stanowią ok. 32% polskiego społeczeństwa . Blisko ¼ młodych Polaków z „pokolenia Y” (23%) rozważa założenie własnej firmy w ciągu kolejnych 5 lat, podczas gdy 37% myśli o tym w perspektywie następnych 10 lat – sugerują analizy przeprowadzone przez firmę doradczą PWC .
O raporcie
Raport pt. „Essence of Enterprise” prezentuje wyniki badania przeprowadzonego drogą elektroniczną w okresie sierpień-wrzesień 2015 roku na łącznej próbie 2 834 respondentów. W badaniu tym określenie “Przedsiębiorcy” odnosi się do osób, których a) majątek pochodzi z działalności biznesowej oraz b) dysponują majątkiem o wartości co najmniej 250 tys. USD. Określenie “pokolenie Y” odnosi się do osób w wieku poniżej 35. roku życia w momencie przeprowadzania badania. Badanie objęło Chiny kontynentalne, Hongkong, Singapur, Wielką Brytanię, Niemcy, Francję, USA, Zjednoczone Emiraty Arabskie i Arabię Saudyjską.
![Coraz bardziej otwarci na darowizny i filantropię [© Gerd Altmann z Pixabay] Coraz bardziej otwarci na darowizny i filantropię](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/zaangazowanie-spoleczne/Coraz-bardziej-otwarci-na-darowizny-i-filantropie-258075-150x100crop.jpg)
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)