Politycy i partie w mediach II 2016
2016-03-24 14:42
Politycy i partie w mediach II 2016 © Microgen - Fotolia.com
Przeczytaj także: Politycy i partie w mediach I 2016
Czyżby jednak Polacy nieco zmęczyli się polityką? Z analizy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” wynika, że ilość doniesień na temat polityków i liderów ugrupowań spada, a popularność samych partii pikowała w lutym o 12 proc.Spadek zainteresowania w mediach odnotowały w lutym nawet ugrupowania, o których zawsze jest głośno. Najbardziej dotkliwa obniżka objęła rządzących - ilość materiałów na temat PiS okazała się o 15 proc. mniejsza niż przed miesiącem. Mniej mówiono także o PO (spadek o 12 proc.) oraz o PSL (spadek o 11 proc.). Odwrotna tendencja dotyczy ugrupowania Kukiz’15, które odnotowało 15-procentowy wzrost.
Niedoścignionym liderem nadal pozostaje PiS z wynikiem 51,6 tys. doniesień medialnych. Na drugim miejscu w klasyfikacji partii politycznych, ale ze znacznie słabszym wynikiem, znalazło się PO (17 tys. publikacji), a następnie PSL (10 tys.). Tuż za podium uplasowały się Nowoczesna (8,1 tys.) i Kukiz’15 (7,1 tys.). Ostatnie miejsce zajęła Mniejszość Niemiecka.
Biorąc pod uwagę ostatnie miesiące, media coraz mniej piszą także o liderach partii politycznych. Jednak niedoścignionym liderem nadal pozostaje Jarosław Kaczyński, który uzyskał prawie dwukrotną przewagę nad Ryszardem Petru. Pierwszy raz w zestawieniu i od razu na podium znalazł się także Grzegorz Schetyna. Do top 5 najpopularniejszych medialnie polityków w lutym należeli także Paweł Kukiz i Władysław Kosiniak-Kamysz.
Kaczyński jest także niekwestionowanym liderem pod względem wartości ekwiwalentu reklamowego czy liczby publikacji na pierwszych stronach gazet. AVE informacji na jego temat w lutym wyniosło 166,7 mln złotych, a jego nazwisko można było spotkać w 128 materiałach na okładkach. Najczęściej o polityku informowały tytuły TVN24, Superstacja i Polsat News.
Kukiz z poparciem internautów
Paweł Kukiz w mediach tradycyjnych zajął czwartą lokatę, jednak znacznie lepiej radził sobie w social media – w lutym zdołał wyprzedzić liderów Prawa i Sprawiedliwości oraz Nowoczesnej. Na jego temat w mediach społecznościowych ukazało się 83 tys. wzmianek. Na ostatnich lokatach uplasowali się Grzegorz Schetyna, Władysław Kosiniak-Kamysz oraz Ryszard Galla.
fot. mat. prasowe
Liczba publikacji na temat partii politycznych w lutym 2016 r.
fot. mat. prasowe
Mapa benchmarkingowa – TOP 6 liderów partii politycznych pod względem dotarcia publikacji
fot. mat. prasowe
Liczba wzmianek na temat liderów partii politycznych w social media w lutym 2016 r.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)