Migracja i aktualizacja - główne powody utraty danych
2016-03-30 11:00
Jakie są powody utraty danych? © Maksim Kabakou - Fotolia.com
Przeczytaj także: Kroll Ontrack: odzyskiwanie danych w 2015
Aż 32 procent przedsiębiorstw badanych przez Kroll Ontrack na całym świecie przyznaje, że utraciło dane w wyniku migracji danych lub aktualizacji systemu operacyjnego. Mimo iż większość (57 proc.) respondentów posiadała kopie zapasowe, aż trzy czwarte z nich (75 proc.) nie było w stanie przywrócić kompletu utraconych danych, a 23 procent nie odzyskało żadnych informacji. Wyniki te są zbieżne z rezultatami badań przeprowadzanych na przestrzeni ostatnich trzech lat, dowodzących, że ponad połowa użytkowników prywatnych i biznesowych doświadcza utraty danych mimo regularnego tworzenia kopii zapasowych. Zapytani o powód utraty danych podczas migracji lub modernizacji systemów, respondenci wskazywali na niezaktualizowaną (17 proc.) lub nieprawidłowo działającą (15 proc.) kopię zapasową. Inne wymieniane przyczyny to: nieuwzględnienie w planie tworzenia kopii zapasowych danego urządzenia (14 proc.) i uszkodzenie nośnika backupowego (11 proc.).– Aktualizacje i migracje danych są stałym elementem codziennej pracy działów IT. Tym bardziej niepokoi fakt, że tak wiele organizacji doświadcza w trakcie tych procesów utraty danych. Z naszego badania wynika, że aktualizacje i migracje są ryzykowne zarówno w przypadku telefonów komórkowych, laptopów, komputerów stacjonarnych, jak i serwerów. Dotyczy to zarówno samego sprzętu, jak i systemu operacyjnego. Aby odpowiednio się zabezpieczyć, firmy powinny nie tylko regularnie wykonywać kopie zapasowe danych, ale także systematycznie weryfikować ich poprawne działanie. Niestety często zaniedbują te elementy – mówi Adam Kostecki, specjalista do spraw rozwoju i bezpieczeństwa Kroll Ontrack.
fot. Maksim Kabakou - Fotolia.com
Jakie są powody utraty danych?
W Polsce, na utratę danych z serwera podczas migracji do nowego oprogramowania lub infrastruktury, wskazało aż 71 procent badanych. Utrata danych w czasie migracji z laptopa lub komputera stacjonarnego dotknęła 57 procent badanych. Natomiast podczas przenoszenia informacji z urządzeń mobilnych do nowego oprogramowania lub platformy informacje straciło 29 procent badanych. Aż 43 procent ankietowanych polskich administratorów IT przyznało, że w momencie krytycznej sytuacji stosowali rozwiązania backupowe, ale nie zadziałały one poprawnie. W przypadku 14 procent badanych, backup okazał się nieaktualny, tyle samo respondentów wskazało na uszkodzenie nośnika kopii zapasowej.
Tymczasem pytani o to, jakich przyczyn utraty danych biznesowych spodziewają się w ciągu najbliższych 12 miesięcy, badani przez Kroll Ontrack administratorzy rzadko wskazują na migrację i aktualizację. Jako źródło największego ryzyka wymieniają oni awarie sprzętu (22 proc.), błędy użytkowników – np. przypadkowe usunięcie danych (22 proc.) oraz inne nieprzewidziane i niespodziewane błędy (21 proc.).
Informacje o badaniu
Badanie przeprowadzono w lutym 2016 wśród 571 klientów Kroll Ontrack – administratorów IT z USA, Europy i Azji.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)