eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje5 rad dla przyszłych blogerów

5 rad dla przyszłych blogerów

2016-04-01 11:01

5 rad dla przyszłych blogerów

Blog © centrodigitale.com - Fotolia.com

Ponad 140 mln zł przychodów, liczne cytowania w mediach tradycyjnych oraz ogromny wpływ na użytkowników sieci to tylko wybrane cechy charakteryzujące polską blogosferę. Dowiedz się, jak możesz dołączyć do tej grupy i współtworzyć polski Internet.

Przeczytaj także: Blog - 6 sposobów na zwiększenie ruchu

Autorzy blogów zyskują coraz większą siłę przebicia nie tylko w sieci, ale również w mediach tradycyjnych. Przykładowo w 2014 r. najpopularniejsze blogi były cytowane w prawie 3-4 tys. materiałach – wynika z badań Press Service Monitoring Mediów. Z kolei najpopularniejsza trzydziestka blogerów w 2015 r. zarobiła ok. 141 mln zł. Wynik ten powoduje, że coraz większa grupa ludzi pragnie prowadzić bloga i móc na nim zarabiać.

Przedstawiamy 5 zasad dla zakładających bloga.

1) Wybierz dobry temat


Według raportu „Polska blogosfera 2014” wybór tematyki bloga zależy nie tylko od zainteresowań, lecz także od wieku. Młodsi blogerzy chętniej piszą blogi osobiste oraz lifestyle'owe, starsi natomiast wolą tematykę związaną z urodą i kulinariami.

Najważniejszą rzeczą przy tworzeniu bloga jest wybór odpowiedniego tematu. Obecnie dużo jest blogów poświęconych tematom mody, gotowaniu czy zdrowego trybu życia. Jednak przy wyborze tematu warto kierować się swoimi zainteresowaniami, a nie obecnie panującą modą. Nasi czytelnicy bez problemu odróżnią bloga tworzonego z pasją od tego tworzonego dla chęci zarobku. Musisz pamiętać o utrzymaniu swojej motywacji i zachowywać pełen profesjonalizm. Z czasem może się okazać, że Twój blog nie będzie tylko źródłem podtrzymywania pasji, ale też sposobem na życie. Pamiętaj, że tylko unikalny głos poparty inteligentną treścią może wyróżnić się na tle innych blogów.

fot. centrodigitale.com - Fotolia.com

Blog

Prowadzenie bloga to dwukierunkowa komunikacja na linii autor-czytelnik. Dlatego też musisz być elastyczny, regularny, bo długotrwały sukces zależy od doskonałych relacji z czytelnikami.


2) Zaopatrz się w niezbędne narzędzia


Blog działa na zasadzie strony www, jego podstawą jest więc dobry szablon, ładna grafika, newsletter, czy edytor treści. Jeżeli nie wiemy skąd wziąć narzędzia niezbędne do prowadzenia bloga możemy sięgnąć po gotowe na polskim rynku rozwiązania, np. Compare Yourself, które bezpłatnie oferuje domenę, hosting, szablon oraz wsparcie techniczne. Jedynym wymogiem stawianym blogerom jest regularne publikowanie treści. Po czasie, gdy nasz blog zyska na popularności, możemy wykorzystywać inne narzędzia tego rozwiązania, które pozwolą nam zarabiać na blogu.
Prowadząc bloga nie zapominajmy o naszych czytelnikach, którym przyjemnie czyta się treści napisane w sposób zgodny z zasadami polskiej gramatyki. Jeżeli nie ufamy naszym zdolnościom lingwistycznym możemy skorzystać z darmowego narzędzia korektorskiego LanguageTool, które oprócz języka polskiego obsługuje jeszcze 25 innych.

3) Sprawdzaj swoją konkurencję


Zapewne masz swoje ulubione blogi, które regularnie czytasz i dzięki którym stwierdziłeś, że warto dołączyć do blogosfery. Przejrzyj je jeszcze raz, tym razem obiektywnym okiem, i sprawdź co jest w nich dobre, a co złe, co powoduje, że ci się podobają i co stanowi ich przewagę konkurencyjną. Pamiętaj: nie warto kopiować czyichś rozwiązań, ale warto uczyć się od najlepszych i znaleźć oryginalny pomysł na siebie. Dodatkowo, jak w biznesie i tu warto śledzić swoją konkurencję. Tylko w ten sposób unikniemy przypadkowego kopiowania treści, komentowania tych samych oklepanych tematów czy zamieszczania podobnych zdjęć. W blogosferze chodzi o to, by być unikalnym i znaleźć dla siebie miejsce w sieci ze stałą grupą odbiorców.

4) Bądź regularny


Prowadzenie bloga to dwukierunkowa komunikacja na linii autor-czytelnik. Dlatego też musisz być elastyczny, regularny, bo długotrwały sukces zależy od doskonałych relacji z czytelnikami. Nie ma jednej recepty, która wskaże jak często powinny być publikowane wpisy, jednak trzeba pamiętać o kilku zasadach: lepiej publikować rzadko a dobrej jakości treści, treści powinny być związane z blogiem a nie poruszać diametralnie różne tematy, zbyt częste wpisy zmęczą naszych czytelników, a także zbyt częste publikowanie może spowodować przesycenie tematem, co odbije się na naszej motywacji do prowadzenia bloga.
Pamiętaj: stali czytelnicy doceniają blogerów, którzy w sposób regularny i przewidywalny wzbogacają bloga o kolejne, wartościowe treści. Najlepiej jeżeli będziesz to robić w stały, wybrany dzień tygodnia, np. czwartek. Jeszcze lepiej o stałej porze. Wówczas Twoje wpisy mogą stać się czymś tak wyczekiwanym, jak promocja nowych produktów Apple.

5) Zarabiaj na blogu


Za jedno z najtrafniejszych zestawień na temat polskiej blogosfery uchodzą raporty JasonHunta, który w styczniu br. opublikował wyniki 8. edycji rankingu najbardziej wpływowych polskich blogerów. Blogerzy ci na swojej popularności w ubiegłym roku zarobili z reklam prawie 141 mln zł, co pokazuje ogromną moc tej formy istnienia w sieci. Posiadając swojego bloga możesz np. zarobić poprzez polecanie danych produktów finansowych (konto bankowe, lokata) czy pozafinansowych (krem do twarzy danej marki). Przykładowo bezpłatne narzędzie Compare Yourself oferuje pieniądze za skuteczne polecanie określonych produktów, bloger wówczas ma płacone za efekt czyli np. zapisanie się jego czytelnika do bazy reklamodawcy czy też kupienie przez jego czytelnika danego produktu. To, co jest warte podkreślenia to liczba osób odwiedzających danego bloga. Im jest ona większa, tym więcej dany bloger może zarobić na reklamie.

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: