PIN do telefonu? Nie dla partnera!
2016-04-19 11:05
PIN do telefonu? Nie dla partnera! © goodluz - Fotolia.com
Polki pokochały smartfony. 60% pań posiada takie urządzenie, a 40% deklaruje, że nie wyobraża sobie bez niego życia. Okazuje się również, że kobiety dość niechętnie dzielą się z innymi zawartością pamięci swojego telefonu - jedynie co czwarta gotowa jest zdradzić swojemu partnerowi hasło zabezpieczające.
Przeczytaj także: Polskie kobiety a smartfony
Wyniki badania, które firma PMR przeprowadziła na zlecenie Westwing Home & Living, nie pozostawiają wątpliwości - Polki związały ze smartfonami pokaźną część swojego życia. Ponad połowa pań przyznaje, że ich dzień rozpoczyna się i kończy zerknięciem do telefonu - kobiety sięgają po smartfon rano, zanim jeszcze wstaną z łóżka (to codzienny rytuał niemal 30% badanych), przed pójściem spać (42%) oraz wielokrotnie w ciągu całego dnia. Co dziesiąta badana przyznaje, że telefon towarzyszy jej nawet podczas wizyty w łazience.Telefon najczęściej służy Polkom do przeglądania internetu (73%), sprawdzania poczty (67%), obsługi kont w mediach społecznościowych (62%) oraz komunikatorów (47%). Pełni on również funkcję prywatnego kalendarza – z tej aplikacji mobilnej przynajmniej raz w tygodniu korzysta 81% badanych – oraz miejsca do przechowywania notatek (63%). Smartfon jest również niezastąpionym pośrednikiem w zakupach. Do tego celu wykorzystuje go aż 78% ankietowanych. To wszystko sprawia, że jest on kobietom tak bliski. Stał się ich najwierniejszym powiernikiem. Sekretów mu powierzonych nie są gotowe wyjawić nawet partnerowi. Jak pokazują wyniki sondażu przeprowadzonego przez Westwing Home & Living, jedynie co czwarta badana zdecydowała się zdradzić hasło do swojego telefonu towarzyszowi życia.
fot. goodluz - Fotolia.com
PIN do telefonu? Nie dla partnera!
Sondaż przeprowadzono wśród kobiet korzystających z internetu co najmniej kilka razy w miesiącu.
– Smartfon stał się podstawowym narzędziem wykorzystywanym w komunikacji ze światem zewnętrznym. Połączenia telefoniczne, poczta e-mail, komunikatory internetowe – ze wszystkich tych funkcjonalności kobiety korzystają bardzo chętnie. Smartfon przejął także rolę prywatnego kalendarza. To sprawia, że stał się czymś bardzo osobistym. Polki strzegą swojej prywatności w związku. Potrzeba prywatności nie musi jednak oznaczać, że mają coś do ukrycia – komentuje wyniki badania Marta Suchodolska, Dyrektor Stylu Westwing.pl.
Informacje o badaniu
Badanie przeprowadziła firma PMR na zlecenie Westwing Home & Living w dniach 3-6 listopada 2015 roku. Dane zebrane zostały metodą CAWI. Sondaż przeprowadzono na reprezentatywnej próbie 1010 pełnoletnich Polek, korzystających z internetu co najmniej kilka razy w miesiącu. Grupa ta stanowi 2/3 populacji kobiet w Polsce.
Przeczytaj także:
Własny biznes w rękach kobiet?
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)