Robert Lewandowski pokonał w marcu Agnieszkę Radwańską
2016-04-20 13:00
Robert Lewandowski pokonał w marcu Agnieszkę Radwańską © Jenny Sturm - Fotolia.com
Przeczytaj także: Robert Lewandowski i Angelique Kerber: w lutym media należały do nich
Zainteresowanie mediów Robertem Lewandowskim stale rośnie. Jeszcze w lutym w nawiązaniu do piłkarza dziennikarze opublikowali 6,8 tys. doniesień. Miesiąc później liczba ta wzrosła do 7,9 tys. 75 proc. informacji pochodziło z sieci, a głównie z portali Sport.pl (250 materiałów), Sport.se.pl (245) i Sportowefakty.wp.pl (234).Radwańska prym wiodła także na portalach internetowych. Z informacjami o tenisistce spotkać się można było przede wszystkim na stronach Sport.se.pl (203), Sportowefakty.wp.pl (155) oraz stacji Polskie Radio Program 1 (109).
W raporcie przygotowanym przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” Lewandowski przodował także jeśli chodzi o wskaźnik AVE oraz dotarcia. Doniesienia medialne na jego temat były warte 51 mln złotych i mogły dotrzeć do 5,6 mld odbiorców.
Wartość materiałów opublikowanych w marcu w nawiązaniu do Agnieszki Radwańskiej oszacowano na 23,6 mln złotych. Natomiast ich zasięg osiągnął wartość 3,2 mld potencjalnych kontaktów.
6 marca dniem Radwańskiej
Największe zainteresowanie dziennikarzy podczas analizowanego miesiąca przypadło na 6 marca i dotyczyło Radwańskiej. Tego dnia dziennikarze komentowali głównie urodziny tenisistki. Ukazało się wówczas ponad tysiąc materiałów na ten temat. O sportsmence dużo informacji opublikowano także 29 marca w związku z doniesieniami informującymi o utracie pozycji wiceliderki w rankingu WTA. Isia odpadła wówczas w IV rundzie turnieju Miami Open i musiała ustąpić miejsca Angelique Kerber. Najlepsza polska tenisistka cieszyła się z pozycji drugiej rakiety świata zaledwie przez dwa tygodnie.
Natomiast Lewy brylował w mediach głównie w dniach 7, 17, 23 i 27 marca. Towarzyski mecz Polski z Finlandią był jednym z najczęściej komentowanych wydarzeń w kontekście RL9. Dzień po pojedynku ukazało się prawie 600 doniesień odnośnie piłkarza. Głośnym echem w prasie, radiu, TV i internecie odbiła się także walka Polaków z Serbami, która odbyła się na poznańskim stadionie i zakończyła zwycięstwem Polaków.
fot. mat. prasowe
Liczba publikacji na temat Roberta Lewandowskiego oraz Agnieszki Radwańskiej w III 2016 r.
W social media rządzi Lewandowski
W mediach społecznościowych zdecydowaną przewagę zyskał RL9, który został wymieniony w ponad 55 tys. wpisów i komentarzy. Ponad czterokrotnie mniejszą popularnością cieszyła się Radwańska. Na jej temat ukazało się w marcu w social media 12,7 tys. wzmianek.
fot. mat. prasowe
Liczba publikacji na temat Roberta Lewandowskiego oraz Agnieszki Radwańskiej w podziale na media
oprac. : Agata Fąs / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)