eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyNadchodzi spersonalizowana obsługa klienta

Nadchodzi spersonalizowana obsługa klienta

2016-04-21 12:24

Nadchodzi spersonalizowana obsługa klienta

Chmura pomoże © Sergey Nivens - Fotolia.com

Przedsiębiorstwa zaczęły dostrzegac potecjał, jaki niesie za sobą spersonalizowana obsługa klientów i pracowników. Nadal jednak sygnalizują pewne kłopoty z jej wdrożeniem. 8 na 10 firm zauważa, że konieczna do spersonalizowanej obsługi elastyczność jest silnie skorelowana z rozwiązaniami w chmurze. To niektóre wnioski, jakie nasuwa lektura raportu z najnowszego badania Oracle.

Przeczytaj także: 7 branż, które czeka rewolucja customer service

Firma Oracle przedstawiła rezultaty badania pt. „The Era I Enterprise: Ready for Anything” (Przedsiębiorstwo w epoce personalizacji: gotowi na wszystko). O odpowiedzi poproszono 300 dyrektorów firm, reprezentujących 10 różnych branż. Celem projektu było określenia stopnia, w jakim przedsiębiorstwa gotowe są na spełnianie indywidualnych oczekiwań klientów - zarówno w odniesieniu do transakcji, jak i komunikacji, pracy czy rozrywki. Aż 84% respondentów przyznało, że ich klienci oczekują bardziej spersonalizowanej obsługi, a 7 na 10 spotkało się z takimi oczekiwaniami ze strony pracowników. Mimo to jedynie 1/5 firm czuje się przygotowana oferować spersonalizowaną obsługę na bardzo dobrym poziomie.

Bez personalizacji mniejsza konkurencyjność i przychody


Prawie dwie trzecie respondentów - z branży komunikacji, edukacji i nauki, inżynierii i budownictwa, usług finansowych, opieki zdrowotnej, turystyki, nauk przyrodniczych, sektora publicznego, handlu detalicznego i usług użyteczności publicznej - twierdzi, że trend ten stanowi dla nich coraz większe wyzwanie pod względem ich zdolności do skutecznego konkurowania na rynku. Przedsiębiorstwa szacują na przykład, że jeśli byłyby w stanie oferować klientom i pracownikom wysoce spersonalizowaną obsługę, to ich roczne przychody wzrosłyby o 18%.

fot. Sergey Nivens - Fotolia.com

Chmura pomoże

8 na 10 firm zauważa, że konieczna do spersonalizowanej obsługi elastyczność jest silnie skorelowana z rozwiązaniami w chmurze.


Chmura pomoże przedsiębiorstwom przygotować się na wszystko


Prawie wszystkie przedsiębiorstwa (97%) uważają, że kluczową rolę w zwiększeniu możliwości oferowania klientom i pracownikom spersonalizowanej obsługi odegrają inwestycje w informatykę - od narzędzi do analizy danych biznesowych do aplikacji branżowych i rozwiązań w zakresie obsługi klienta. Ponadto 81% ankietowanych zauważa istotną korelację pomiędzy rozwiązaniami informatycznymi dostępnymi w chmurze a możliwością oferowania spersonalizowanej obsługi.

Jeśli chodzi o korzyści, menedżerowie uważają, że personalizacja pomoże im zatrzymać klientów i zmniejszyć rotację pracowników. Przedsiębiorstwa są zdania, że mogłyby zwiększyć zadowolenie pracowników nawet o 94%, gdyby zaoferowały im spersonalizowaną obsługę oraz bardziej elastyczne aplikacje branżowe, które pomogą im osiągać lepsze wyniki w pracy.

Liderzy stawiają na personalizację


Kolejnym dowodem na to, że elastyczność to kluczowy element rozwoju biznesu, jest fakt, że przedsiębiorstwa, które w ubiegłym roku zwiększyły swoje przychody o ponad 10%, znacznie wyprzedzają konkurencję pod względem oferowania spersonalizowanej obsługi. 49% liderów epoki personalizacji jest w stanie podejmować działania na podstawie informacji zwrotnych od klientów, podczas gdy wśród innych przedsiębiorstw współczynnik ten wynosi zaledwie 18%. Ponadto 38% liderów potrafi skutecznie reagować na zmieniające się warunki rynkowe, natomiast wśród innych przedsiębiorstw jest to zaledwie 10%.

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Polacy i jazda na rowerze

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: