Monitoring mediów: cytowania III 2016
2016-04-22 12:00
Przeczytaj także: Monitoring mediów: cytowania II 2016
RANKING CYTOWAŃ I INFORMACJI
Dzienniki ogólnopolskie
Wśród dzienników ogólnopolskich najczęściej pisano o Gazecie Wyborczej (338). Na drugim miejscu znalazła się Rzeczpospolita (258), a na trzecim Fakt (87). Najwięcej informacji pojawiło się na temat Gazety Wyborczej (124).
Dzienniki regionalne
Wśród dzienników regionalnych na pierwszym miejscu znalazł się Głos Wielkopolski (18), na drugim Gazeta Krakowska (17), a na trzecim Dziennik Zachodni (15). Najwięcej informacji pojawiło się na temat Gazety Krakowskiej (8).
Tygodniki ogólnopolskie
Wśród tygodników ogólnopolskich na pierwszym miejscu znalazła się Polityka (109), na drugim Do Rzeczy (87), a na trzecim Tygodnik Powszechny (82). Najwięcej informacji pojawiło się na temat tygodnika Gazety Polskiej (66).
fot. mat. prasowe
Liczba cytowań i informacji na temat dzienników ogólnopolskich
Wśród dzienników ogólnopolskich tradycyjnie najczęściej pisano o Gazecie Wyborczej
fot. mat. prasowe
Liczba cytowań i informacji na temat dzienników regionalnych
Wśród dzienników regionalnych na pierwszym miejscu znalazł się Głos Wielkopolski
fot. mat. prasowe
Liczba cytowań i informacji na temat tygodników ogólnopolskich
Wśród tygodników ogólnopolskich ponownie zwyciężyła Polityka
Informacje o badaniu
Badanie przeprowadzono na podstawie dzienników i tygodników ogólnopolskich oraz dzienników regionalnych
(lista poniżej). Uwzględniono wszystkie artykuły, które ukazały się w mediach w okresie od 1 do 31 marca 2016 r.,
w których cytuje się i powołuje na badane media.
Wyszukiwano tytuł pozycji uwzględniając pełną deklinację. Uwzględniono również nazwy potoczne, np. Rzepa (zamiast: Rzeczpospolita) czy Polska (zamiast: Polska The Times), jak i regionalne tytuły gazet z Grupy Polskapresse, o których często pisze się skrótowo (używając wcześniejszej nazwy), np. Głos Wielkopolski (zamiast: Polska Głos Wielkopolski).
Każdy artykuł został przeczytany i sklasyfikowany jako cytowanie bądź informacja. Suma cytowań i informacji oddaje rzeczywistą liczbę artykułów, w których pojawił się choć raz tytuł badanego medium. Pojawienie się tytułu kilkukrotnie w jednym artykule jest traktowane jako jedna wzmianka. Jako cytowanie zaliczono wszystkie artykuły, które bezpośrednio cytowały i odwoływały się do artykułów umieszczonych w badanych mediach.
Jako informację potraktowano wszystkie inne wzmianki, w których była mowa o badanym źródle, m.in. rankingi sprzedaży.
![Monitoring mediów: cytowania I 2019 [© BillionPhotos.com - Fotolia.com] Monitoring mediów: cytowania I 2019](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/media/Monitoring-mediow-cytowania-I-2019-215494-150x100crop.jpg)
1 2
oprac. : Agata Fąs / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)