eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTelekomunikacja6 sposobów na udaną kampanię SMS

6 sposobów na udaną kampanię SMS

2016-04-28 10:16

6 sposobów na udaną kampanię SMS

6 sposobów na udaną kampanię SMS © fot. mat. prasowe

SMS jako narzędzie od lat jest częścią działań marketingowych adresowanych przez firmy bezpośrednio do konsumentów. Do korzystania z krótkich wiadomości tekstowych marketingowców zachęcają m.in. wysoki wskaźnik przeczytanych SMS-ów, niski koszt wysyłania komunikatów oraz pewność, że przekaz trafia we właściwym czasie do właściwej grupy odbiorców. Nie oznacza to jednak, że wszystkie wiadomości tekstowe zastosowane w działaniach marketingowych skazane są na sukces. Aby w pełni wykorzystać potencjał tego narzędzia, powinniśmy pamiętać o kilku niezbędnych krokach.

Przeczytaj także: Kampania SMS: jak mierzyć jej efektywność?

Masowa wysyłka SMS-ów jest rozwiązaniem, które w doskonały sposób uzupełnia standardowe działania marketingowe. Narzędzie to pozwala na personalizację przekazu względem konsumenta oraz zapewnia bardzo szybkie dostarczenie informacji, np. o promocji czy nowej ofercie, dlatego krótkie wiadomości tekstowe jako narzędzie marketingu jest chętnie wykorzystywane przez przedsiębiorców. Powinniśmy jednak pamiętać, że nawet najciekawsze pomysły wdrożone do działań marketingowych nie przyniosą oczekiwanych rezultatów, jeśli kampania zbudowana zostanie na niewłaściwych fundamentach. Wysyłka SMS-ów, która nie ma określonego celu, odpowiednio dobranej bazy odbiorców oraz treściwego przekazu, może spowodować więcej szkód niż pożytku.

W poniższym tekście Marcin Papiński, Dyrektor ds. Rozwoju w firmie Infobip przekazuje sześć wskazówek, które warto wziąć pod uwagę chcąc możliwie jak najlepiej wykorzystać komunikację SMS w kampanii marketingowej.

1) Zastanów się, kto jest Twoim klientem i do kogo chcesz dotrzeć?


Pierwszym krokiem jaki powinniśmy wykonać, jest precyzyjne określenie, kto jest naszym klientem i do kogo chcemy dotrzeć z ofertą. Czy są to osoby młode czy starsze, mężczyźni czy raczej kobiety, emeryci czy młode matki, studenci czy osoby pracujące i niezależne finansowo, mieszkańcy miasta czy wsi? Narzędzia wykorzystywane w dzisiejszych czasach jeszcze nie pozwalają nam wiedzieć o konsumentach wszystkiego, ale wiedza o ich preferencjach którą już posiadamy, pozwala lepiej dopasować ofertę o odbiorcy. A to determinuje krok drugi.

2) Do wysyłki wybierz odpowiednio dobraną bazę odbiorców


Jeśli przykładowo sprzedajesz ubrania dla niemowląt, niezbyt rozsądnym będzie wysyłanie SMS-a z ofertą do samotnego mężczyzny. Jeśli prowadzisz księgarnię, SMS-y informujące o promocji na książki do szkoły powinny trafić w pierwszej kolejności do studentów, niż np. do osób starszych, emerytów. Nietrafiona baza odbiorców i niewłaściwie dobrany do ich potrzeb to błąd, który firmę może kosztować m.in. uszczuplenie bazy odbiorców, którzy mogą po prostu zrezygnować z subskrypcji. Warto pamiętać, że zgodnie z polskim prawem możesz wysyłać SMS-y wyłącznie do tych klientów, którzy wyrazili na taki kontakt zgodę. Oznacza to, że powinieneś korzystać z wiarygodnych baz numerów telefonicznych, najlepiej takich, które sam stworzyłeś np. uzyskując kontakty bezpośrednio od klientów.

3) W swojej kampanii stosuj personalizację i geolokalizację


Zastosowanie spersonalizowanych SMS-ów z treścią dopasowaną do konkretnego odbiorcy spowoduje, że odbiorca ma wrażenie wiadomości kierowanej tylko do niego i chętniej zapozna się z jej treścią. Do personalizacji można wykorzystać dowolną informację z naszej bazy odbiorców np. data urodzin, płeć czy wiek. Przykładem wykorzystania takiego rozwiązania może być SMS o treści: „Kasiu, z okazji urodzin dostajesz od nas upominek w postaci książki. Zapraszamy po odbiór.” Takim działaniem zbudujesz pozytywny wizerunek firmy znającej potrzeby klientów i zdobędziesz ich lojalność.

fot. mat. prasowe

6 sposobów na udaną kampanię SMS

Wielu odbiorców SMS-ów marketingowych narzeka na zbyt częstą, wręcz nachalną wysyłkę wiadomości.


Narzędzie geolokalizacji pozwoli Ci z kolei uniknąć błędów w postaci wysyłki do osób nie zainteresowanych ofertą za względu na geograficzne położenie. Grupę docelową odbiorców określamy na podstawie miejsca zamieszkania po to, aby nasza oferta z nowego sklepu w Krakowie nie dotarła do osób mieszkających w Gdańsku. Raczej nie będą oni zainteresowani naszą ofertą.

 

1 2

następna

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: