6 sposobów na udaną kampanię SMS
2016-04-28 10:16
6 sposobów na udaną kampanię SMS © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Kampania SMS: jak mierzyć jej efektywność?
Masowa wysyłka SMS-ów jest rozwiązaniem, które w doskonały sposób uzupełnia standardowe działania marketingowe. Narzędzie to pozwala na personalizację przekazu względem konsumenta oraz zapewnia bardzo szybkie dostarczenie informacji, np. o promocji czy nowej ofercie, dlatego krótkie wiadomości tekstowe jako narzędzie marketingu jest chętnie wykorzystywane przez przedsiębiorców. Powinniśmy jednak pamiętać, że nawet najciekawsze pomysły wdrożone do działań marketingowych nie przyniosą oczekiwanych rezultatów, jeśli kampania zbudowana zostanie na niewłaściwych fundamentach. Wysyłka SMS-ów, która nie ma określonego celu, odpowiednio dobranej bazy odbiorców oraz treściwego przekazu, może spowodować więcej szkód niż pożytku.W poniższym tekście Marcin Papiński, Dyrektor ds. Rozwoju w firmie Infobip przekazuje sześć wskazówek, które warto wziąć pod uwagę chcąc możliwie jak najlepiej wykorzystać komunikację SMS w kampanii marketingowej.
1) Zastanów się, kto jest Twoim klientem i do kogo chcesz dotrzeć?
Pierwszym krokiem jaki powinniśmy wykonać, jest precyzyjne określenie, kto jest naszym klientem i do kogo chcemy dotrzeć z ofertą. Czy są to osoby młode czy starsze, mężczyźni czy raczej kobiety, emeryci czy młode matki, studenci czy osoby pracujące i niezależne finansowo, mieszkańcy miasta czy wsi? Narzędzia wykorzystywane w dzisiejszych czasach jeszcze nie pozwalają nam wiedzieć o konsumentach wszystkiego, ale wiedza o ich preferencjach którą już posiadamy, pozwala lepiej dopasować ofertę o odbiorcy. A to determinuje krok drugi.
2) Do wysyłki wybierz odpowiednio dobraną bazę odbiorców
Jeśli przykładowo sprzedajesz ubrania dla niemowląt, niezbyt rozsądnym będzie wysyłanie SMS-a z ofertą do samotnego mężczyzny. Jeśli prowadzisz księgarnię, SMS-y informujące o promocji na książki do szkoły powinny trafić w pierwszej kolejności do studentów, niż np. do osób starszych, emerytów. Nietrafiona baza odbiorców i niewłaściwie dobrany do ich potrzeb to błąd, który firmę może kosztować m.in. uszczuplenie bazy odbiorców, którzy mogą po prostu zrezygnować z subskrypcji. Warto pamiętać, że zgodnie z polskim prawem możesz wysyłać SMS-y wyłącznie do tych klientów, którzy wyrazili na taki kontakt zgodę. Oznacza to, że powinieneś korzystać z wiarygodnych baz numerów telefonicznych, najlepiej takich, które sam stworzyłeś np. uzyskując kontakty bezpośrednio od klientów.
3) W swojej kampanii stosuj personalizację i geolokalizację
Zastosowanie spersonalizowanych SMS-ów z treścią dopasowaną do konkretnego odbiorcy spowoduje, że odbiorca ma wrażenie wiadomości kierowanej tylko do niego i chętniej zapozna się z jej treścią. Do personalizacji można wykorzystać dowolną informację z naszej bazy odbiorców np. data urodzin, płeć czy wiek. Przykładem wykorzystania takiego rozwiązania może być SMS o treści: „Kasiu, z okazji urodzin dostajesz od nas upominek w postaci książki. Zapraszamy po odbiór.” Takim działaniem zbudujesz pozytywny wizerunek firmy znającej potrzeby klientów i zdobędziesz ich lojalność.
fot. mat. prasowe
6 sposobów na udaną kampanię SMS
Narzędzie geolokalizacji pozwoli Ci z kolei uniknąć błędów w postaci wysyłki do osób nie zainteresowanych ofertą za względu na geograficzne położenie. Grupę docelową odbiorców określamy na podstawie miejsca zamieszkania po to, aby nasza oferta z nowego sklepu w Krakowie nie dotarła do osób mieszkających w Gdańsku. Raczej nie będą oni zainteresowani naszą ofertą.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)