Oddajemy krew w social media
2016-05-02 13:48
W social media coraz więcej apeli o oddanie krwi © kasto - Fotolia.com
Przeczytaj także: Język polski bez eventów, selfie i pieniążków? Nie w internecie
5 milionów dawców?
Od początku roku w mediach społecznościowych ukazało się ponad 30 tysięcy wpisów i komentarzy na temat krwiodawstwa - wynika z monitoringu wpisów i komentarzy w social media. Ponad 30% z nich to prośby i apele o oddanie krwi związane z nieszczęśliwymi wypadkami i bieżącym stanem zdrowia potrzebujących osób. Od początku 2016 roku publikacje tego rodzaju tylko dzięki serwisom społecznościowym (m.in. Facebook, Twitter, Instagram czy YouTube) mogły zostać wyświetlone ponad 5 mln razy.
Jak wynika z danych z Modułu Analitycznego IMM, facebookową stroną, na której w badanym okresie pojawiło się najwięcej publikacji o krwiodawstwie, jest strona "Krwiodawcy", a największy zasięg - dzięki dużej bazie fanów i ich zaangażowaniu - wywołała promocja oddawania krwi w ramach kampanii społecznej Dawca.pl. Szeroki rozgłos sprawie nadają także m.in. strony inicjatywy "Krewniacy", "Drużyna Szpiku" czy "Bankowa Akcja Honorowego Krwiodawstwa".
fot. mat. prasowe
Krwiodawstwo w sieci
Ponad podziałami
Na Twitterze o krwiodawstwie najgłośniej było dzięki "Wampiriadzie" - charytatywnemu projektowi Niezależnego Zrzeszenia Studentów, inicjatywie "Nie Żyłuj - Dawaj Życie" czy mikroblogowemu profilowi serwisu Krwiodawcy.org. Warto też zwrócić uwagę na wpływ twitterowiczów, którzy prowadząc swojego prywatnego mikrobloga potrafili wywołać duże zainteresowanie tematem - niezależnie od tego, czy są osobami publicznymi, czy też nie, jakie poglądy na co dzień wyrażają, i czym zajmują się zawodowo.
fot. mat. prasowe
Instagram - Wampriada
Pełnokrwiste zdjęcia
W porównaniu z poprzednim rokiem, osoby prywatne i organizacje coraz częściej zwracają uwagę na potrzebę oddawania krwi także dzięki zdjęciom i filmom zamieszczanym w mediach społecznościowych. Jeden obraz wart jest tysiąc słów - udowadniają instagramowe kreacje Dawca.pl, akcji Dzień dla Życia czy Wampiriady.
Siła osobowości
Promowanie krwiodawstwa w internecie to także zasługa samych krwiodawców. Każdego dnia pojawia się kilkadziesiąt wpisów lub zdjęć opatrzonych komentarzem typu "oddałam/-em krew". Niektóre z nich zyskują wyjątkową popularność. Autorem jednej z najbardziej angażujących publikacji tego typu od stycznia do kwietnia był prezydent Słupska Robert Biedroń. W akcje tego typu angażowali się też publicyści, sportowcy, politycy i artyści.
fot. mat. prasowe
Robert Biedroń
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)