eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMediaOddajemy krew w social media

Oddajemy krew w social media

2016-05-02 13:48

Oddajemy krew w social media

W social media coraz więcej apeli o oddanie krwi © kasto - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (10)

Facebook, Twitter i Instagram coraz częściej służą osobom prywatnym, fundacjom i instytucjom do promocji krwiodawstwa i poszukiwania dawców krwi dla potrzebujących osób - wynika z analizy publikacji w social media w IMM. Od stycznia do kwietnia w serwisach społecznościowych pojawiło się ponad 9,5 tysiąca apeli tego typu, podczas gdy w analogicznym okresie rok temu było to niewiele ponad 6 tysięcy.

Przeczytaj także: Język polski bez eventów, selfie i pieniążków? Nie w internecie

5 milionów dawców?


Od początku roku w mediach społecznościowych ukazało się ponad 30 tysięcy wpisów i komentarzy na temat krwiodawstwa - wynika z monitoringu wpisów i komentarzy w social media. Ponad 30% z nich to prośby i apele o oddanie krwi związane z nieszczęśliwymi wypadkami i bieżącym stanem zdrowia potrzebujących osób. Od początku 2016 roku publikacje tego rodzaju tylko dzięki serwisom społecznościowym (m.in. Facebook, Twitter, Instagram czy YouTube) mogły zostać wyświetlone ponad 5 mln razy.

Jak wynika z danych z Modułu Analitycznego IMM, facebookową stroną, na której w badanym okresie pojawiło się najwięcej publikacji o krwiodawstwie, jest strona "Krwiodawcy", a największy zasięg - dzięki dużej bazie fanów i ich zaangażowaniu - wywołała promocja oddawania krwi w ramach kampanii społecznej Dawca.pl. Szeroki rozgłos sprawie nadają także m.in. strony inicjatywy "Krewniacy", "Drużyna Szpiku" czy "Bankowa Akcja Honorowego Krwiodawstwa".

fot. mat. prasowe

Krwiodawstwo w sieci

W dyskusjach nt. krwiodawstwa dominuje Facebook, Twitter oraz Instagram


Ponad podziałami


Na Twitterze o krwiodawstwie najgłośniej było dzięki "Wampiriadzie" - charytatywnemu projektowi Niezależnego Zrzeszenia Studentów, inicjatywie "Nie Żyłuj - Dawaj Życie" czy mikroblogowemu profilowi serwisu Krwiodawcy.org. Warto też zwrócić uwagę na wpływ twitterowiczów, którzy prowadząc swojego prywatnego mikrobloga potrafili wywołać duże zainteresowanie tematem - niezależnie od tego, czy są osobami publicznymi, czy też nie, jakie poglądy na co dzień wyrażają, i czym zajmują się zawodowo.

fot. mat. prasowe

Instagram - Wampriada

Wampriada gorąco nawołuje do oddawania krwi


Pełnokrwiste zdjęcia


W porównaniu z poprzednim rokiem, osoby prywatne i organizacje coraz częściej zwracają uwagę na potrzebę oddawania krwi także dzięki zdjęciom i filmom zamieszczanym w mediach społecznościowych. Jeden obraz wart jest tysiąc słów - udowadniają instagramowe kreacje Dawca.pl, akcji Dzień dla Życia czy Wampiriady.

Siła osobowości


Promowanie krwiodawstwa w internecie to także zasługa samych krwiodawców. Każdego dnia pojawia się kilkadziesiąt wpisów lub zdjęć opatrzonych komentarzem typu "oddałam/-em krew". Niektóre z nich zyskują wyjątkową popularność. Autorem jednej z najbardziej angażujących publikacji tego typu od stycznia do kwietnia był prezydent Słupska Robert Biedroń. W akcje tego typu angażowali się też publicyści, sportowcy, politycy i artyści.

fot. mat. prasowe

Robert Biedroń

Krwiodawstwo promują również politycy.

 

1 2

następna

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: