Oddajemy krew w social media
2016-05-02 13:48
Przeczytaj także: Język polski bez eventów, selfie i pieniążków? Nie w internecie
Moc regionów i... kibiców
Ogromną rolę, także w mediach społecznościowych, pełnią lokalne i regionalne ośrodki zajmujące się promowaniem krwiodawstwa. Najbardziej angażujące i aktywne w skali lokalnej były oficjalne facebookowe profile Regionalnych Centrów Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa, a na tle kraju najbardziej wyróżniały się ośrodki w Szczecinie, Wałbrzychu, Wrocławiu, Gdańsku i Łodzi. Pamiętajmy jednak, że centra działają w każdym regionie w Polsce. Warto zainteresować się ich działalnością niezależnie od ich aktywności w social media.
Duże znaczenie - zwłaszcza w informowaniu o nagłych wypadkach i zbiórkach krwi - pełnią także socialmediowe profile tradycyjnych mediów lokalnych i regionalnych: głównie tygodników i rozgłośni radiowych.
Jak wynika z analityki social media w IMM, niezwykle aktywne w są także społeczności związane z... ruchami kibicowskimi. Do najbardziej zaangażowanych profili na Facebooku należą min. "Stadionowi Oprawcy", strona Pogoni Szczecin, i profil kibiców Legii Warszawa Legioniści.com. Dzięki dużej społeczności fanów i śledzących, zamieszczane tam ogłoszenia i apele mogą z reguły liczyć na duży odzew i zwiększający się wirusowo zasięg publikacji.
fot. mat. prasowe
Poznam krwiodawcę
Nietypowym, ale wywołującym duże zainteresowanie kanałem do promocji krwiodawstwa i alarmowania o zbiórkach krwi, są też facebookowe strony typu "spotted". Zazwyczaj służą one do zamieszczania anonimowych wyznań, poszukiwania spotkanych osób czy innego rodzaju próśb związanych z określonymi miejscami. W nagłych wypadkach są jednak także nośnym kanałem do informowania o pilnej potrzebie.
fot. mat. prasowe
Krwiodawstwo "spotted"
Strony "spotted" są nośnym kanałem do informowania o pilnej potrzebie.
Jak oddać krew?
Realną potrzebę obecności w mediach społecznościowych inicjatyw takich jak Dawca.pl czy RCKiK widać m.in. po liczbie pytań i wątpliwości, jakie w social media wyrażają potencjalni krwiodawcy.
Osoby, które są zainteresowane oddaniem krwi, często zwracają się do publiczności w mediach społecznościowych z nękającymi ich pytaniami i obawami z tym związanymi. "Gdy skończe 18 lat chciałabym oddawać krew czy ktoś może mi powiedzieć jaka tam panuje atmosfera i jak to mniej więcej przebiega?" - czytamy na forum Jaslo4u.pl. "Czy ktoś wie gdzie stacjonuje jutro krwiodawstwo?", "Mam pytanie czy zasłużony krwiodawca ma jakiś przywileje?", "Czy odawanie krwi boli"? - to tylko niektóre z wątpliwości zmonitorowanych w sieci przez IMM. "Mam pytanie :) Od kilkunastu lat nieregularnie oddaję krew. Dostałam kiedyś legitymację krwiodawcy, ale zgubiłam. Czy przy kolejnym oddaniu w centrum krwiodawstwa mogą mi "zliczyć" moją oddaną krew i wystawić nową legitymację?" - pyta kolejna użytkowniczka Facebooka.
Wpisy tego rodzaju to nie tylko dowód chęci niesienia pomocy potrzebującym. To także - dla obecnych w serwisach społecznościowych instytucji i organizacji czy fundacji - szansa na przekonanie do oddawania krwi kolejnych osób. Reakcja na zadane pytanie nie tylko udowodni, że liczy się każda oddana kropla, ale też uspokoi przyszłego dawcę.
Łukasz Jadaś,
![Olimp Laboratories ukarany za kryptoreklamę w mediach społecznościowych [© pixabay.com] Olimp Laboratories ukarany za kryptoreklamę w mediach społecznościowych](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/kryptoreklama/Olimp-Laboratories-ukarany-za-kryptoreklame-w-mediach-spolecznosciowych-254490-150x100crop.jpg)
1 2
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)