eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMediaTechnologie w mediach: Facebook angażuje, a Samsung emocjonuje

Technologie w mediach: Facebook angażuje, a Samsung emocjonuje

2016-05-12 12:12

Przeczytaj także: Czytelnictwo w Polsce według social media


Angażujący humor


Najwięcej interakcji w social media wywołują wpisy i komentarze na temat Facebooka, Apple i Google, choć zdecydowanym liderem jest tu marka serwisu społecznościowego.

Jak wskazują dane z Modułu Analitycznego w IMM, najbardziej angażujące publikacje na temat zbadanych marek mają charakter obyczajowy lub humorystyczny. W badanym okresie wśród nich znalazły się m.in. satyryczne wpisy z Twittera – udostępniane w kwietniu, choć często publikowane dużo wcześniej.

Wśród publikacji niezwiązanych z internetową satyrą, memami i wirusowo dystrybuowanymi żartami, w kwietniu o zmonitorowanych markach najczęściej mówiło się w kontekście wyników finansowych.

fot. mat. prasowe

Twity na temat Facebooka

Najbardziej angażujące publikacje na temat zbadanych marek mają charakter obyczajowy lub humorystyczny.


Marka Apple po raz pierwszy w skali miesiąca zanotowała przewagę negatywnych komentarzy nad pozytywnymi po opublikowaniu wyników finansowych. Koncern w minionym kwartale zarobił o 3 mld mniej, niż rok wcześniej, przy przychodach niższych o 7,5 mld dol.

fot. mat. prasowe

tvn24 o Facebooku

W kwietniu o badanych markach często mówiło się również w kontekście wyników finansowych.


U źródeł dyskusji


Wśród mediów społecznościowych, dyskusje o wszystkich zbadanych markach najczęściej toczą się na Facebooku i Twitterze, a w czołówce dla większości z nich jest także Instagram i YouTube – wynika z monitoringu IMM. Poza największymi serwisami społecznościowymi, dla Samsunga i Google ponad przeciętną wybijają się także fora serwisów Android.com.pl, Telepolis.pl oraz Elektroda.pl.

W mediach klasycznych najwięcej informacji w przypadku Apple pojawiło się w stacji TVN24 BIS oraz w czasopiśmie iMagazine. O Facebooku najczęściej pisała „Gazeta Wyborcza”, o Google – „Puls Biznesu” i biznesowe strony „Rzeczpospolitej”, o Microsofcie – „CD Action” i „Chip”, Samsungu – „Chip” i „Mobility”. W przypadku IBM, najbardziej aktywnym źródłem była stacja TVN24 BIS, a dalej - radiowa Trójka.

fot. mat. prasowe

Wydźwięk publikacji na przestrzeni czasu

Marka Apple po raz pierwszy w skali miesiąca zanotowała przewagę negatywnych komentarzy nad pozytywnymi po opublikowaniu wyników finansowych


Metodologia:
Monitoring portali internetowych i serwisów społecznościowych w IMM. Słowa kluczowe oparte na czołowych markach technologicznych z zestawienia opracowanego przez „Forbes”: http://www.forbes.com/powerful-brands/list/

Łukasz Jadaś,

poprzednia  

1 2

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: