Technologie w mediach: Facebook angażuje, a Samsung emocjonuje
2016-05-12 12:12
Przeczytaj także: Czytelnictwo w Polsce według social media
Angażujący humor
Najwięcej interakcji w social media wywołują wpisy i komentarze na temat Facebooka, Apple i Google, choć zdecydowanym liderem jest tu marka serwisu społecznościowego.
Jak wskazują dane z Modułu Analitycznego w IMM, najbardziej angażujące publikacje na temat zbadanych marek mają charakter obyczajowy lub humorystyczny. W badanym okresie wśród nich znalazły się m.in. satyryczne wpisy z Twittera – udostępniane w kwietniu, choć często publikowane dużo wcześniej.
Wśród publikacji niezwiązanych z internetową satyrą, memami i wirusowo dystrybuowanymi żartami, w kwietniu o zmonitorowanych markach najczęściej mówiło się w kontekście wyników finansowych.
fot. mat. prasowe
Twity na temat Facebooka
Marka Apple po raz pierwszy w skali miesiąca zanotowała przewagę negatywnych komentarzy nad pozytywnymi po opublikowaniu wyników finansowych. Koncern w minionym kwartale zarobił o 3 mld mniej, niż rok wcześniej, przy przychodach niższych o 7,5 mld dol.
fot. mat. prasowe
tvn24 o Facebooku
U źródeł dyskusji
Wśród mediów społecznościowych, dyskusje o wszystkich zbadanych markach najczęściej toczą się na Facebooku i Twitterze, a w czołówce dla większości z nich jest także Instagram i YouTube – wynika z monitoringu IMM. Poza największymi serwisami społecznościowymi, dla Samsunga i Google ponad przeciętną wybijają się także fora serwisów Android.com.pl, Telepolis.pl oraz Elektroda.pl.
W mediach klasycznych najwięcej informacji w przypadku Apple pojawiło się w stacji TVN24 BIS oraz w czasopiśmie iMagazine. O Facebooku najczęściej pisała „Gazeta Wyborcza”, o Google – „Puls Biznesu” i biznesowe strony „Rzeczpospolitej”, o Microsofcie – „CD Action” i „Chip”, Samsungu – „Chip” i „Mobility”. W przypadku IBM, najbardziej aktywnym źródłem była stacja TVN24 BIS, a dalej - radiowa Trójka.
fot. mat. prasowe
Wydźwięk publikacji na przestrzeni czasu
Metodologia:
Monitoring portali internetowych i serwisów społecznościowych w IMM. Słowa kluczowe oparte na czołowych markach technologicznych z zestawienia opracowanego przez „Forbes”: http://www.forbes.com/powerful-brands/list/
Łukasz Jadaś,
1 2
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)