Jak social media wpływają na rynek nieruchomości?
2016-05-16 15:01
Przeczytaj także: Portale społecznościowe: ranking stworzony przez Polki
Jak często dyskutuje się w sieci o pośrednictwie?
Internauci najczęściej próbują być samodzielni. Wzmianki sugerujące, że w rozwiązaniu swoich problemów związanych z mieszkaniem biorą pod uwagę pomoc pośrednika, znajdziemy w zaledwie 3,5% wszystkich pytań zadawanych przez internautów na temat nieruchomości.
Jeżeli pod uwagę weźmiemy jednak wszystkie publikowane w mediach społecznościowych wzmianki na temat pośrednictwa (w tym popularne słowa i zwroty, a także nazwy największych agencji mieszkaniowych), okaże się, że są one tematem średnio od 100 do 200 rozmów i wpisów dziennie. To również świadczy o dużym potencjale, który z powodzeniem może zostać wykorzystany przez biura nieruchomości, w celu prowadzenia komunikacji nakierowanej na pomoc i przedstawienie oferty. Agencje szczególnie chętnie wykorzystują kanały wideo, a w przypadku wielu pośredników, serwis YouTube wykorzystywany jest w komunikacji i promocji częściej niż Facebook.
fot. mat. prasowe
Post Rafała Jonkisza
Jak wykorzystać tę wiedzę?
Social media, oprócz tego że przejęły rolę forów dyskusyjnych i służą do rozwiązywania problemów, są także nieograniczoną studnią cyfrowych śladów, z których każda marka powinna nieustannie czerpać - zauważa Michał Dziermański, specjalista ds. PR i mediów społecznościowych we Freedom Nieruchomości. Dzięki nim, możemy szybko i sprawnie reagować na zmieniające się trendy oraz dostosowywać swoją ofertę do oczekiwań klientów. Poznawać prawdziwe problemy i ich skalę, zmieniać sposób działania. Media społecznościowe skróciły niemalże do minimum dystans dzielący marki od konsumentów, co szczególnie w branży nieruchomości ma wyjątkowe znaczenie. Ciągłe monitorowanie internetu pozwala nie tylko być we właściwym miejscu i czasie, ale przede wszystkim realnie i skutecznie sposób pomagać sprzedającym i kupującym w spełnianiu ich marzeń o własnej nieruchomości.
Metodologia:
Monitoring mediów społecznościowych w IMM z dni 01.01.2016 – 20.04.2016. Monitorowano ogólnodostępne publikacje zamieszczone w serwisach społecznościowych, forach, blogach, serwisach foto i wideo, a także w komentarzach zamieszczanych pod artykułami w portalach i serwisach internetowych. Monitorowano wpisy, w których treści znalazły się frazy związane z rynkiem nieruchomości i popularnymi formami zadawania pytań.
Łukasz Jadaś, i Michał Dziermański,
1 2
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)