Samochody dostawcze I 2006
2006-02-14 12:17
Przeczytaj także: Samochody dostawcze 2005
Na pozycję lidera awansował Fiat (drugi przed rokiem) z wynikiem tegorocznej sprzedaży w wysokości 546 aut, o 26,4 procent (114 sztuk) większym niż rok wcześniej.Na drugie miejsce awansował Renault (rok wcześniej zajmujący trzecią pozycję), który sprzedał na polskim rynku 274 pojazdy, o 8,7 procent więcej niż przed rokiem.
Na trzecim miejscu uplasował się zeszłoroczny lider - Volkswagen - z wynikiem 265 sprzedanych aut. Niemiecki producent zanotował niemal 43-procentowy spadek sprzedaży.
Czwartą lokatę zajął, który sprzedał 234 pojazdy (o 14,2 proc. więcej niż w styczniu ubiegłego roku). Sklasyfikowany na 5 pozycji Citroen osiągnął jeden z najwyższych wskaźników wzrostu w skali rynku - 65,2 procent, sprzedając w styczniu 218 samochodów dostawczych.
Szósty w zestawieniu Peugeot uzyskał wynik w wysokości 141 sztuk (spadek o 17,5 procent). Na siódmym miejscu uplasował się Mercedes (132 sprzedane egzemplarze, o 3 proc. mniej niż przed rokiem).
Na kolejnej, ósmej pozycji znalazł się Opel (105 aut, spadek o 4,5 proc.). Zajmujący dziewiątą lokatę Intrall sprzedał 100 sztuk (21,3 proc. mniej niż rok temu). Do pierwszej dziesiątki zakwalifikował się Nissan, który znalazł 73 nabywców na swoje pojazdy, o 217,4 procent więcej niż w analogicznym miesiącu przed rokiem.
oprac. : Grzegorz Gacki / Polska.pl