Dane i content marketing napędzają reklamę w sieci
2016-05-20 11:13
Content marketing © Marek - Fotolia.com
Przeczytaj także: Marketing cyfrowy nie trafia w potrzeby klientów
Bieżąca edycja badania Netsprint - lidera marketingu technologicznego w Polsce i twórcy polskiego ekosystemu reklamowego - jest już szóstą w historii. Jego autorzy poddali analizie rynek reklamy, uwzględniając w szczególności kontekst i content marketing. W wyniku tych działań powstał raport “Rynek reklamy internetowej w Polsce - kontekst i content marketing 2015/2016” - opracowanie zawierające przegląd rynkowych tendencji, najpopularniejszych form reklamy oraz zestawienie wartości polskich budżetów reklamowych.Dane w centrum uwagi
Opracowany przez Netsprint raport wskazuje, że w tym roku najistotniejszą rolę w kampaniach reklamowych online odegrają dane o użytkownikach. Chodzi tu o tzw. audience targeting, czyli takie ukierunkowanie kampanii reklamowych, aby odpowiadała zainteresowaniom użytkowników, ich intencjom zakupowym, profilowi zawodowemu czy demografii.
Netsprint w swoim badaniu ujawnia m.in.:
- Już ponad połowa badanych marketerów korzysta z audience targetingu kierując przekaz reklamowy w sieciach kontekstowych i content marketingowych (52,6% odpowiedzi)
- Audience targeting jest używany w co trzeciej kampanii reklamowej przez te podmioty (35,8% odpowiedzi)
- Ponad 2/3 zbadanych agencji i domów mediowych uważa, że dane o użytkownikach poprawiają skuteczność działań reklamowych (68,4% odpowiedzi)
Content marketing: jakość i szeroki zasięg
Marketing treści, popularny w Polsce już od kilku lat, w 2016 roku jeszcze mocnej dojdzie do głosu. 81,4% badanych uważa, że budżety na content marketing wzrosną, z czego 44,4% twierdzi, że wzrosną zdecydowanie.
Zbadane przez Netsprinta agencje i domy mediowe zadeklarowały wzrost wydatków na kampanie z wykorzystaniem sieci content marketingowych średnio o 41,1% w 2016 roku w porównaniu do roku 2015.
W sieciach content marketingowych marketerzy doceniają przede wszystkim możliwość komunikacji z grupą docelową za pomocą nieinwazyjnych formatów natywnych, a także ruch wysokiej jakości, szeroki zasięg i możliwość zamieszczenia reklamy w atrakcyjnych miejscach na stronie, bezpośrednio pod artykułami.
Badanie Netsprinta potwierdza, że reklamodawcy poszukują takich form przekazu, dzięki którym mogą docierać do użytkowników w ich naturalnym środowisku, poprzez nienachalną formę reklamową. Wśród formatów reklamowych wykorzystywanych w content marketingu główną rolę odgrywają linki sponsorowane emitowane w boksach rekomendacji treści (“czytaj także”) oraz artykuły sponsorowane publikowane w serwisach zewnętrznych. Korzystanie z tych form zadeklarowało 47,4% badanych.
fot. mat. prasowe
Najpopularniejsze metody targetowania
Co przyniesie 2016?
Dodatkowo w badaniu rynku reklamowego Netsprint zebrał m.in. opinie marketerów:
- Najwyższe priorytety w reklamie online: optymalizacja konwersji (57,9%), content marketing (47,4%) oraz targetowanie i personalizacja (42,1%).
- Wykorzystanie nowych produktów: reklamy targetowane w oparciu o dane (63,2%), reklamy mobilne (57,9%), reklamy kupowane za pomocą systemów RTB (52,6%), linki content marketingowe (47,4%).
- Najpopularniejsze metody targetowania: audience targeting/buying (68,4%), targetowanie na urządzenia mobilne (63,2%), geotargetowanie i retargeting statyczny (po 52,6%).
fot. mat. prasowe
Najwyższe priorytety w reklamie online
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)