Prawie połowa Polaków robi zakupy przez internet
2016-05-30 10:44
Prawie połowa Polaków robi zakupy przez internet © Andrey Popov - Fotolia.com
Przeczytaj także: Zakupy online za granicą są tańsze
Zakupy internetowe z każdym rokiem zyskują coraz większe grono zwolenników. O ich rosnącej popularności przesądza przede wszystkim wygoda oraz oszczędność czasu. Jak wynika z badania zrealizowanego przez TNS Polska, 42% Polaków przyznaje, że w sieci kupuje co najmniej raz w roku, 13% deklaruje, że robi to nawet dwa razy w miesiącu.Badanie dowodzi również, że największa grupa badanych (35%) na e-zakupy wydaje jednorazowo od 100 do 249 złotych. Niewiele mniej respondentów (29%) przeznacza na to od 60 do 99,99 złotych, a co dziesiąty - od 250 do 499 złotych.
Kwota, jaką gotowi jesteśmy wydać w e-sklepie, w znacznej mierze uzależniona jest od asortymentu. Zgodnie z ostatnim raportem Gemius dla E-commerce Polska „E-commerce w Polsce 2015”, deklarowany wydatek (w ciągu 6 miesięcy) na sprzęt RTV/AGD to około 101 złotych, przy czym ankietowani przyznają, że wydają średnio 98 złotych na urządzenia mobilne i akcesoria. Z kolei, zakup obuwia przez internet, to średni miesięczny wydatek na poziomie 82 złotych. Kolejna kategoria produktów, którą chętnie kupujemy przez internet to odzież, dodatki i akcesoria.
„Konsumenci, którzy czują się bezpiecznie w sklepie internetowym, chętniej decydują się na zakup. Co więcej, jeśli sklep internetowy zdobędzie ich zaufanie skłonni są wydać więcej. W tym celu wielu sprzedawców oferuje na przykład opcję ochrony kupującego, czyli finansowe zabezpiecznie transakcji. Tego typu gwarancję można aktywować bezpłatnie w koszyku jeśli zamówienie nie przekracza 10 000 złotych” – komentuje Anna Rak, Country Manager Trusted Shops w Polsce.
fot. Andrey Popov - Fotolia.com
Prawie połowa Polaków robi zakupy przez internet
Polacy w sieci kontra reszta świata
Wydatki w sieci Polaków ciekawie prezentują się na tle innych krajów europejskich. Według analiz RetailMeNot i Centre for Retail Research, w 2015 roku roczna wartość transakcji przypadająca na jednego konsumenta z Polski wyniosła 291 dolarów (ok. 1120 PLN). Dla porównania, nasi zachodni sąsiedzi wydali na zakupy w sieci znacznie więcej. Według badań, statystyczny Niemiec w ubiegłym roku przeznaczył na e-zakupy średnio 1447 dolarów (ok. 5572 PLN), czyli aż 5 razy więcej. Najwięcej w internecie wydają mieszkańcy Wielkiej Brytanii, statystyczny Anglik zrobił zakupy za 1660 dolarów (ok. 6392 PLN).
„Porównując wydatki na zakupy w sieci na poszczególnych rynkach należy uwzględnić sytuację ekonomiczną jego mieszkańców. Kupujący z Polski dysponują mniejszym portfelem niż mieszkańcy zachodniej Europy. Jeśli do tych danych dodamy liczbę ludności w danym kraju, to oczywiście rynki e-commerce, takie jak brytyjski i niemiecki wyglądają naprawdę imponująco. Polski rynek e-commerce wciąż jednak dynamicznie rośnie i pojawią się na nim nowi konsumenci doceniający wygodę e-zakupów” – dodaje Anna Rak.
Informacje o badaniu
Badanie TNS Polska „Zakupy online Polaków” zostało przeprowadzone w kwietniu 2016 roku na reprezentatywnej próbie 1015 Polaków w wieku 15 lat i więcej. W badaniu zastosowana została technika badawcza CAPI.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)