Płatności odroczone - kup teraz, zapłać za 14 dni
2016-05-31 00:05
![Płatności odroczone - kup teraz, zapłać za 14 dni Płatności odroczone - kup teraz, zapłać za 14 dni](https://s3.egospodarka.pl/grafika//Platnosci-odroczone-kup-teraz-zaplac-za-14-dni-JRHlIL.jpg)
© fot. mat. prasowe
Komunikat PR
System sprzedaży z odroczoną płatnością jest powszechnie stosowany w handlu konwencjonalnym. Obecnie, kiedy obserwuje się niezwykle dynamiczny rozwój handlu internetowego, należało wyjść naprzeciw zapotrzebowaniu klientów i zaadaptować ten system do warunków e-commerce. W wielu sklepach można już kupować z płatnością odroczoną do 14 dni.Opcja ta jest ze wszech miar korzystna dla serwisów i sklepów online. Zwiększa konwersję, nie jest ryzykowna - płatność za transakcję zawsze wpływa na konto, w oczywisty sposób przyciąga większą liczbę klientów, którzy np. oczekują przelewu wynagrodzenia dopiero za kilka dni, a zakupów chcą dokonać natychmiast. Klient w ciągu 14 dni ma możliwość sprawdzenia zakupionego towaru, ponadto w tym okresie nie ponosi żadnych kosztów odroczonej płatności. Dodatkową zaletą jest to, że jeśli klient po 14 dniach nie będzie mieć możliwości spłacenia należności to na konto e-sklepu należność już wpłynęła, a FerBuy rozkłada płatność konsumentowi na wygodne raty (nawet na 6 miesięcy).
Płatność odroczona korzystna jest szczególnie w przypadku zakupu np. odzieży i obuwia. Można zamówić kilka modeli, rozmiarów lub kolorów, wybrać najbardziej odpowiedni i ostatecznie zapłacić tylko za jeden, a resztę odesłać.
Technicznie procedura jest bardzo prosta: klient wybiera towar w sklepie internetowym i na etapie płacenia wybiera opcję płatności odroczonej. Po otrzymaniu przesyłki albo opłaca fakturę w ciągu 14 dni bez dodatkowych kosztów, albo wpłaca 30 procent należności, a resztę uiszcza w ratach. Taką możliwość oferuje Dotpay we współpracy z firmą FerBuy, która ponosi całkowite ryzyko transakcji. Dlatego - jak wspomniano - sklep zawsze otrzyma należność za sprzedany towar.
Dzisiejszy rynek eCommerce zmienia się bardzo dynamicznie. Klienci chcą kupować szybko, wygodnie i bezpiecznie. Nauczyliśmy się żyć na kredyt dlatego płatności ratalne, czy odroczone cieszą się rosnącą popularnością. – mówi socjolog, dr Ewelina Jurczak – Operatorzy płatności muszą mieć jednak świadomość, że to nie koniec wyzwań. Jak pokazał miniony rok, muszą kłaść też nacisk na rozwój usług w wspierających sprzedaż transgraniczną, usługi mobilne oraz sprzedaż w modelach omini- i multichannel – dodaje Ewelina Jurczak.
oprac. : Komunikat PR