eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacjeSkuteczna reklama online czyli jaka?

Skuteczna reklama online czyli jaka?

2016-06-03 11:21

Przeczytaj także: Jak reklamować ośrodek wypoczynkowy lub hotel?


Kto szuka strony bez reklam, ten znajdzie


Reklamy są wszędzie? Niekoniecznie! Okazuje się, że na każdym portalu internetowym znajdziemy podstrony z niewykorzystanymi reklamowo obszarami. Wielu wydawców wpina kody w określonych miejscach w szablonach i spodziewa się, że wybrane przekazy reklamowe pojawią się na każdej podstronie – tymczasem niekoniecznie tak jest. Listingi, wyniki wyszukiwania – to przykłady miejsc, w których często nie znajdziemy żadnej reklamy. W celu znalezienia takich stron , warto porównywać statystyki narzędzi pomagających w monetyzowaniu serwisu z wynikami dotyczącymi ruchu na stronie pokazywanym przez Google Analytics. Do najlepszych narzędzi monetyzujących reklamy można zaliczyć AdSense i AdX. Uzupełniająco warto korzystać również z takich systemów jak Adform, Rubicon czy Criteo. Pomocne w zarabianiu na reklamach mogą być również dostępne na rynku programy afiliacyjne – niemniej jednak ich wybór wiąże się z przeprowadzeniem wielu testów w celu wybrania takiego programu, który w przypadku danej witryny przyniesie zadowalające efekty.

Nie zapomnij o mobile


Inaczej przeglądany serwis wygląda, gdy użytkownik odwiedza go korzystając z komputera, czy laptopa, a inaczej gdy dociera na niego za pośrednictwem kanału mobilnego. Siatka reklamowa w przypadku strony mobilnej jest prosta i pionowa – wystarczy rozmieścić reklamy w odpowiednich miejscach i odstępach. Według opinii ekspertów z OptAd360, z tego też względu na mobile’u spadki w ilości odsłon reklamowych przy przekazach ulokowanych wokół treści zmniejszają się łagodniej wraz z przesuwaniem się użytkownika w dół strony – średnio o 5-15 proc., a stawki za reklamy w granicach 10-15 proc. Należy pamiętać, że w przypadku stron tworzonych w modelu RWD (Responsive Web Design), czyli zaprojektowanych w sposób, który pozwala na ich samodzielną adaptację do wielkości ekranu, rodzaju urządzenia czy okna przeglądarki, w niemal 90 proc. przypadkach reklamy występują w dokładnie tych samych miejscach. Rozkładając reklamy dla strony „w desktopie”, zawsze należy sprawdzić jak docelowo będą wyglądały również w wersji mobilnej.

Umiejętnie rozlokowana, nieagresywna reklama nie powoduje porzucenia strony przez użytkowników. Dobrym przykładem są tutaj serwisy społecznościowe. Stosowane w nich w 79 proc. reklamy natywne, idealnie wkomponowujące się w otoczenie i właściwie rozmieszczone, nie przypominają upstrzonych krzykliwymi bannerami, wyskakującymi znienacka oknami reklamowymi czy autoodtwarzajacymi się przerywnikami video portali internetowych. Wydawcy, chcąc zwiększać przychody z serwisów, powinni wykorzystywać najlepsze rynkowe wzorce. Zamiast całkowicie porzucać reklamy jako źródła zarobku, albo narzekać na wzrastającą grupę użytkowników AdBlocka, powinni skoncentrować się na minimalizowaniu irytujących formatów reklamowych i zastąpieniu ich spersonalizowanymi, odpowiednio rozmieszczonymi w serwisie reklamami, które będą przynosić zadowalające zyski.

poprzednia  

1 2

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: