Zrównoważone rolnictwo: czy pochodzenie upraw ma znaczenie?
2016-06-08 10:19
Przeczytaj także: Rynek tworzyw sztucznych, czyli recykling i inne wyzwania
Na jego znaczenie zwraca uwagę Organizacja Narodów Zjednoczonych. Wśród 17 Globalnych Celów Zrównoważonego Rozwoju ogłoszonych przez nią 25 września 2015 r. znalazł się ten mówiący o promocji zrównoważonego rolnictwa. Marka Knorr odpowiada na ten apel, uważając, że działania te są ważnym krokiem kierowanym w stronę zrównoważonego przemysłu spożywczego i mogą prowadzić do zabezpieczenia wszystkim ludziom na świecie dostaw żywności.
fot. mat. prasowe
Większość badanych chce wiedzieć, w jaki sposób pozyskiwane są składniki ich jedzenia
Dowodzą tego kolejne postępy w realizacji Planu życie w sposób zrównoważony firmy Unilever. Podejmowane są działania na różnych etapach tworzenia produktów - od pozyskiwania surowców, dostarczania ich do fabryk, po wskazówki dotyczące stosowania produktów przez konsumentów. Zgodnie z założeniami, do 2020 r. 100% surowców do produktów Knorr będzie pozyskiwanych z upraw zarządzanych w sposób zrównoważony, a już teraz 92% z 13 kluczowych warzyw i ziół pochodzi z takich gospodarstw.
Rolnicy dostarczający składniki do produktów Knorr są zobowiązani przestrzegać szczegółowych zasad zrównoważonego rolnictwa, przykładowo w zakresie nawadniania pól. Prawie 70% powierzchni wód na świecie jest wykorzystywanych w rolnictwie. Odpowiednia dystrybucja wody może przyczynić się do ochrony zasobów wodnych na świecie, zaś właściwe nawadnianie wpływa na zdrowotność i smak upraw. Dlatego rolnicy dostarczający składniki do produktów Knorr używają specjalnych urządzeń - tensjometrów - do pomiaru wody w glebie oraz stosują systemy irygacyjne. Stosowanie tego typu metod w uprawie żywności może być krokiem do spowolnienia zmian klimatycznych.
fot. mat. prasowe
Odsetek upraw, które Knorr pozyskiwał ze źródeł zrównoważonych w latach 2010-2015
O badaniu
Badanie Ipsos dla Unilever zostało przeprowadzone na zlecenie marki Knorr w okresie grudzień 2015 - styczeń 2016 na 12 000 konsumentach w 6 europejskich krajach (Francja, Polska, Niemcy, Hiszpania, Wielka Brytania, Holandia). Ankietowani odpowiadali na pytania mające ukazać ich stosunek do składników pochodzących z upraw zrównoważonych. Badanie jest częścią kampanii Knorr "Smak pełen uczuć". Jej celem jest zrozumienie zachowań dotyczących gotowania i jedzenia konsumentów w różnych krajach Europy.
1 2
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)