GPS obiera kierunek "media społecznościowe"
2016-06-07 13:46
Garmin na Instagramie © https://www.instagram.com/p/BBps9FkB6YP/)
Przeczytaj także: Nawigacja GPS – czym kierujemy się przy wyborze?
Lato czeka!
IMM zbadał medialną dyskusję o wybranych producentach urządzeń i oprogramowania GPS. Analiza uwzględniła marki AutoMapa, Emapa, Garmin, Imagis, Mio Technology, NaviExpert, Navigon, Navmax, Navroad, Navteq, SmartGPS i TomTom. Jak wynika z monitoringu i analizy mediów, wiosna i lato sprzyjają zarówno dyskusjom o podróżach, jak i aktywności fizycznej na świeżym powietrzu. Tylko od marca o najpopularniejszych markach producentów sprzętu z GPS pojawiło się w mediach nawet o 2 tysiące wzmianek więcej niż jesienią i zimą.
Opiniami na temat nawigacji Polacy najchętniej wymieniają się na Facebooku, forach dyskusyjnych i Twitterze. Bardzo popularnym źródłem są także serwisy z fotografiami - głównie Instagram, na którym lubimy chwalić się podróżami z wykorzystaniem nawigacji samochodowej, a także śledzonymi przez GPS w smartwatchach i smartfonach trasami biegowymi i rowerowymi.
W trasę ze smartwatchem
Jak wynika z analizy profili autorów i kontekstu wypowiedzi w social media, o nawigacji GPS dyskutują dziś najczęściej sportowcy: głównie biegacze i rowerzyści. W okresie styczeń 2015 – maj 2016 słowa „biegać” i „bieganie” pojawiło się w kontekście dyskusji o monitorowanych markach sprzętu GPS aż ponad 15 tysięcy razy. Dla porównania, słowo „samochód” wystąpiło w tylko niespełna 9 tysiącach publikacji (w tym wpisów i komentarzy w social media, artykułów w prasie i audycji w radiu i TV).
W kontekście rozmów o GPS rośnie także popularność słowa „smartwatch” . Od stycznia do maja 2016 to słowo w dyskusjach o monitorowanych markach pojawiło się ponad 800 razy wobec niewiele ponad 300 w analogicznym okresie rok wcześniej.
fot. mat. prasowe
Ogólna liczba publikacji na przestrzeni czasu
Pytania nie tylko o drogę
Producenci sprzętu GPS mają w mediach społecznościowych szerokie pole do popisu. Jak wynika z monitoringu social media w IMM, każdego tygodnia na Facebooku, Twitterze i na forach dyskusyjnych pojawia się ok. 150 pytań i próśb związanych z nawigacją. Polacy najczęściej pytają o to, jakie urządzenie wybrać, która marka jest najlepsza, a także zamieszczają rozmaite prośby o pomoc w rozwiązaniu problemów związanych z nawigacją.
fot. mat. prasowe
Publikacje w podziale na media i ich wydźwięk
„Co myślicie na temat nawigacji w ciężarówce? potrzebna? zbędna? Jeżeli macie i używacie - co polecacie z doświadczenia?”, „Co sądzicie o nawigacjach? Jakie polecacie?”, Jaki smartwatch z gps, doradźcie coś!”, „Serwis #Garmin.a w Warszawie - gdzie najlepiej?” – czytamy na Facebooku i Twitterze.
fot. https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=10153423018616436&id=76925706435
fot. https://twitter.com/Bieganie_pl/status/702407465338544130
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)