Seks, seks i ciągle ten seks
2016-06-10 13:01
Pół miliona wpisów o seksie w social media © Photographee.eu - Fotolia.com
Przeczytaj także: Robert Lewandowski wart tyle co cała reprezentacja
Kiedyś rozmowy o życiu intymnym stanowiły tabu. Obecnie ten temat często dominuje przekaz medialny. Od początku roku internauci napisali prawie pół miliona wpisów nawiązujących do seksu – wynika z danych „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.Z analizy przeprowadzonej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” wynika, że Polacy zdecydowanie nie unikają tematów związanych z erotyką i miłością. Zagadnienia te najczęściej poruszane są w mediach społecznościowych. Facebook, Twitter, Wykop, YouTube, Instagram oraz fora i blogi generują codziennie około 2,5 tysiąca wpisów z nawiązaniem do seksu. Liderem jest tutaj Facebook odpowiadający za 84 proc. tych treści. Drugie miejsce przypada Twitterowi. Intensywny rozwój social mediów wywarł pokaźny wpływ na rozwój społeczeństwa, w tym na zmianę komunikacji i przedstawienia zagadnień dotyczących seksualności. Nowe środki masowego przekazu przyspieszają proces seksualizacji kultury.
fot. mat. prasowe
Liczba publikacji w prasie, RTV i na portalach internetowych oraz w social media
Media tradycyjne także ewoluowały. W prasie, radiu, telewizji i na portalach internetowych opublikowano 74 tys. materiałów na tematu seksu. Najczęściej tematyka ta była poruszana przez źródła internetowe – 84 proc. przekazu. 13 proc. to publikacje prasowe, natomiast 4 proc. to RTV.
fot. mat. prasowe
Liczba publikacji w podziale na media w dniach 1.01-6.06.2016 r.
- Zagadnienie seksualności stało się wszechobecne w mediach. Wysoki jest ciągle odsetek reklam o podtekście erotycznym. Wykorzystanie aluzji erotycznych to nieskomplikowany, ale jednocześnie bardzo skuteczny sposób na promocję marki, choć trzeba pamiętać, że skierowany do określonej grupy docelowej – tłumaczy Katarzyna Popławska, kierownik działu marketingu i PR „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.
Informacje o badaniu
Badanie zostało przygotowane na podstawie informacji opublikowanych w dniach 1 stycznia – 6 czerwca 2016 r. i uwzględniło 1100 tytułów prasy ogólnopolskiej i regionalnej, 100 stacji radiowych i telewizyjnych, blisko 5 mln źródeł internetowych oraz media społecznościowe.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)