9 wniosków, które nasuwa ewolucja marketingu
2016-06-14 12:17
Przeczytaj także: Salesforce: siłą marketingu będą dane i innowacje
5) Utrzymywanie wielu kanałów komunikacji wymaga zarządzania on-line.
Gdy firma kontaktuje się z rynkiem na wiele sposobów, niezbędne jest zachowanie spójności w przekazywanych informacjach oraz integracja kanałów komunikacji i obsługi. Decydenci wskazują przy tym, że równie istotna jest umiejętność zarządzania działaniami w trybie on-line w każdym z kanałów cyfrowych. Najlepsze firmy w porównaniu do reszty rynku częściej przyznają, że działania z różnych obszarach są wpisane w strategię marketingową i zintegrowane – 3,2 częściej w odniesieniu do serwisów społecznościowych, 3,4 w odniesieniu do e-mail marketingu i 5-krotnie częściej w odniesieniu do marketingu mobilnego.6) Wszyscy stawiają na marketing mobilny.
Rok od poprzedniego badania widać ponad 100% postęp w rozwoju marketingu mobilnego. Wzrost wydatków i koncentracji działań odnosi się zarówno do upowszechniania aplikacji mobilnych, jak i komunikacji przez urządzanie mobilne. Przez ostatni rok firmy notują 98% wzrost wykorzystania aplikacji mobilnych i 111% wzrost wykorzystania komunikacji SMS. To dziś obecnie dwa najpopularniejsze sposoby angażowania klientów w kanale mobilnym.7) Personalizacja w komunikacji e-mail.
Firmy coraz częściej wykorzystują technologie do automatycznego generowania personalizowanych e-maili w oparciu o narzędzia prognozujące zdarzenia i badające zachowania klientów w sieci. Najwyraźniej jest to bardzo skuteczna metoda wspierająca sprzedaż. E-mail to obecnie główne narzędzie marketingowe mające wpływ na generowanie przychodów – tak twierdzi 49% szefów marketingu w porównaniu z 20% w ubiegłym roku.8) Działania w społecznościach dają coraz większy zwrot z inwestycji.
W ubiegłym roku 3 z 5 obszarów, w których firmy planowały największy wzrost wydatków, związane były z działaniami w serwisach społecznościowych. Działania w tym kierunku musiały przynieść pozytywne rezultaty, skoro obecnie 75% szefów marketingu deklaruje, że osiąga zwrot z inwestycji w działania w społecznościach.9) Coraz więcej środków na reklamę w społecznościach.
Niemal 2/3 firm (wśród High performers aż 80%) planuje w 2016 r. zwiększać wydatki na reklamę w serwisach społecznościowych. 83% firmy z grupy High performers będzie wykorzystywać coraz więcej danych klientów dla jak najlepszej segmentacji i targetowania przekazu reklamowego w społecznościach.fot. mat. prasowe
Odsetek planujących zwiększenie wydatków w danym segmencie w ciagu 12 miesiecy
Coroczne badanie światowych trendów w marketingu pokazuje, jak szybko z roku na rok ewoluuje podejście firm do promowania i sprzedaży swoich produktów.
„Najsilniejsze zmiany dotyczą potrzeby wykorzystywania nowych technologii, zwiększania mobilności w relacjach z klientami i aktywizowania klientów poprzez społeczności internetowe. Dziś sporo mówi się o tym, że zmiana modeli zakupowych i ogólnie stylu życia ludzi wymusza na firmach ciągłe dostosowywanie działań do nowych realiów. Nasze badanie pokazuje, że firmy w różnym stopniu starają się reagować na te zmiany rewidując swoje strategie, inwestycje i działania. Co jest jednak dużo ważniejsze to fakt, że firmy, które szybciej dostosowują marketing i systemy komunikowania się z rynkiem osiągają wyraźnie lepsze rezultaty w swoich branżach i w ten sposób powiększają swoją przewagę nad konkurentami” – powiedział Krzysztof Augustynowicz, Senior Account Executive Emerging Markets w Salesforce.
fot. mat. prasowe
Najlepsi inwestują w customer journey
Inne wnioski z badania:
- Najczęstsze mierniki sukcesu w marketingu to: zadowolenie klientów (35%), wzrost przychodów (33%), przyrost liczby klientów (24%),
- Główne priorytety współczesnego marketingu to: świadomość marki (37%), zwiększanie zaangażowania klientów (34%), angażowanie interakcji z klientami poprzez media społecznościowe (25%),
- W zależności od osiąganych rezultatów, firmy wskazują różne wyzwania w obszarach marketingu. Dla najskuteczniejszych firm główne trzy wyzwania to: dostosowanie tempa działań do oczekiwań klientów, tworzenie atrakcyjnych i wyróżniających się treści oraz pozyskiwanie utalentowanych ludzi. Firmy o przeciętnych wynikach zmagają się z zabezpieczeniem budżetu na działania, budowaniem relacji z klientami oraz rozwojem biznesu poprzez sprzedaż. Firmy o gorszych wynikach od średniej podobnie jak grupa Moderate walczy o budżety, troszczy się o sprzedaż i pozyskiwanie nowych klientów.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)