9 wniosków, które nasuwa ewolucja marketingu
2016-06-14 12:17
Przeczytaj także: Salesforce: siłą marketingu będą dane i innowacje
- Z roku na rok w ogóle wydatków marketingowych rośnie udział inwestycji w kanały cyfrowe. Obecnie 70% wydatków marketingowych pochłaniają działania w obszarze digital marketingu – 30% w tradycyjnych kanałach. Do roku 2021 relacja ta ma się pogłębić do poziomu 75% / 25%.
- Największy wzrost planowanych wydatków w digital marketingu w 2016 r. przypada na kanał social media: od 65% na różne formy reklamy do 67% na komunikację i angażowanie klientów.
- Najskuteczniejsze firmy 10-krotnie częściej (61% firm z grupy High performers) tworzą mapy customers journey w porównaniu do firm o wynikach poniżej średniej (6% Underperformers). Ponadto, 8-krotnie częściej wdrażają cyfrową transformację w firmie pod kątem zapewnienia klientom jak najlepszych doświadczeń z kontaktu z firmą/marką (customer experience).
- Najlepsze firmy 17-krotnie częściej od grupy Underperformers deklarują, iż ich wewnętrzne struktury i działy współpracują ze sobą (zintegrowane działania, przepływ informacji) w celu zapewnienia klientom jak najlepszych doświadczeń (customer experience) i aż 34-krotnie częściej potwierdzają, że są w stanie zapewnić personalizowaną komunikację z klientami bez względu na sposób ich kontaktu z firmą.
- Najlepsze firmy w porównaniu z pozostałymi firmami od 2 do 3-krotnie częściej wykorzystują rozwiązania CRM (wspomagające zarządzanie relacjami z klientami).
- Połowa firm z grupy High performers wykorzystuje narzędzia predyktywne (m.in. do przewidywania zdarzeń i zachowania klientów) – w grupie Moderate performers narzędzia te wykorzystuje 18% firm, a w grupie Underperformers – 5%. Podobne proporcje widać w stopniu wykorzystania narzędzi wspomagających personalizowaną komunikację w sieci (m.in. dzięki zbieraniu on-line danych o klientach) – 55%, 27% i 8%.
- Blisko połowa (48%) najskuteczniejszych firm planuje istotnie zwiększyć wydatki na nowe narzędzia i technologie wspomagające marketing, podczas gdy w pozostałych grupach odsetek ten wynosi 21 i 17%.
- Szefowie marketingu najskuteczniejszych firm blisko 8-krotnie częściej (53%) od szefów marketingu z grupy Underperformers (7%) określają się mianem tych, którzy szybko adaptują nowe technologie.
- Najskuteczniejsze firmy nie tylko częściej wykorzystują najnowsze technologie cyfrowe, ale wielokrotnie częściej od grupy Underperformers (kilkanaście razy częściej) i Moderate performers (od 3 do 4 razy częściej) przyznają, że są one bardzo efektywne w realizacji strategii marketingowej.
- Zarządy firm z grupy High performers częściej wspierają i angażują się w realizacji strategii marketingowej – 2 krotnie częściej w porównaniu z grupą Moderate performers i 3-krotnie częściej w porównaniu z Underperformers.
- 77% ogółu firm przyznaje, że inwestycje w marketing mobilny dają zwrot (ROI). W 2015 r. odsetek ten wynosił tylko 31%. Marketing mobilny to obszar, w którym w ostatnim roku firmy odnotowały największy wzrost wydatków – od 98% na aplikację mobilne do 145 i 149% na marketing związany z generowaniem komunikatów typu push oraz geolokalizowaniem klientów.
- 80% ogółu firm twierdzi, że personalizowane e-maile przynoszą zwrot z inwestycji. W 2015 r. odsetek ten wynosił 53%.
- Najskuteczniejsze firmy 11-krotnie częściej (65%) od Underperformers (6%) i ponad 3-krtonie częściej od Moderate performers (21%) twierdzą, że są w stanie błyskawicznie obsługiwać interakcje w społecznościach internetowych.
fot. mat. prasowe
Jak customer journey wpływa na klientów
fot. mat. prasowe
Najlepsi są biegli w mediach społecznościowych
Informacje o badaniu
Badanie zrealizowane przez Salesforce objęło firmy działające zarówno w segmencie B2C, jak i B2B.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)