Polscy blogerzy. Z kim warto współpracować?
2016-06-21 14:52
Największym zainteresowaniem mediów cieszą się blogi modowe © Kaspars Grinvalds - Fotolia.com
Przeczytaj także: Najlepsi polscy blogerzy 2015
Autorzy raportu pod lupę wzięli cały miniony rok. Analizie poddano obecność w mediach 100 blogów w 10 kategoriach tematycznych. Trzy najpopularniejsze blogi w każdej z branż poddano badaniu jakościowemu.Podium niemal tradycyjnie już należało do blogerek modowych. Niekwestionowaną wyciężczynią okazała się Julia Kuczyńska i jej Maffashion.pl, które doczekały się 4,9 tys. publikacji. Drugie miejsce przypadło w udziale blogowi Jessicy Mercedes Kirschner – Jemerced.com (4 tys. materiałów), a na trzeciej pozycji znalazła się Kasia Tusk – Makelifeeasier.pl (3,4 tys.).
Kolejne miejsca w pierwszej piątce przypadły prowadzonemu przez Martę Dymek blogowi kulinarnemu Jadlonomia.pl (2 tys.) oraz coraz popularniejszej Tamarze Gonzalez Perea i jej MacademianGirl.com (1,6 tys.). Na następnych pozycjach uplasowali się: Jasonhunt.pl, Jakoszczedzacpieniadze.pl, Samcik.blox.pl, Busemprzezswiat.pl oraz Styledigger.com.
- Raport medialny jest doskonałym źródłem danych, niezbędnych przy podejmowaniu decyzji o współpracy z blogerami. Stanowi przekrój wiedzy odnośnie wizerunku bloga w mediach i potencjału w promocji marki. Analiza jest też niezbędna przy wyborze optymalnych narzędzi do realizacji strategii oraz wyceny – tłumaczy Marcin Szczupak, kierownik działu raportów medialnych „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.-
Moda, lifestyle i kulinaria w TOP 3
Największym zainteresowaniem mediów cieszą się blogi modowe (12,4 tys. publikacji). Inne branże, o których najczęściej słyszy się w prasie, radiu, telewizji i w internecie w kontekście blogów, to: lifestyle (5,7 tys.), kulinaria (3,5 tys.), finanse (2,3 tys.) i podróże (2,1 tys.). Rzadziej w mediach pojawiały się blogi o tematyce publicystycznej, specjalistycznej, dom i pasje, parenting oraz uroda i zdrowie.
Promocyjnie najbardziej zyskała branża modowa – materiały na ten temat były warte 110,2 mln złotych. Bardzo wysoki ekwiwalent reklamowy osiągnęły także kategorie lifestyle (38,2 mln zł), kulinaria (27,7 mln zł) i finanse (22,8 mln zł).
Lider kategorii dom i pasje – Zuchrysuje.pl zdystansował konkurencję w internecie. W mediach w 2015 r. na temat bloga pojawiły się 164 publikacje. Przewaga w ilości informacji nad zajmującym drugą pozycję Greencanoe.pl wyniosła 23 materiały. Na trzecim miejscu znalazła się strona Twojediy.pl.
Czytaj także:
- 5 rad dla przyszłych blogerów
- Ile można zarobić na blogu?
O finansach najczęściej dziennikarze pisali w nawiązaniu do Jakoszczedzacpieniadze.pl. Blog Michała Szafrańskiego cieszył się szczególną popularnością w internecie – aż 89 proc. materiałów pochodziło właśnie z sieci, a głównie z witryn Dzielnicarodzica.pl, Samcik.blox.pl oraz Polskieradio.pl. W prasie i RTV liderem został serwis Macieja Samcika – Samcik.blox.pl, który przywoływano przede wszystkim w TVN24 BiŚ, Radiu TOK FM i TVP Info. Jednocześnie blog zajął drugie miejsce pod względem liczby publikacji. Trzecia lokata należała do bloga Finansebardzoosobiste.pl.
fot. mat. prasowe
Liczba publikacji na temat TOP 25 blogów w prasie, radio, tv i na portalach internetowych
fot. mat. prasowe
Liczba publikacji na temat 10 kategorii w prasie, radio, tv i na portalach internetowych
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)