mBank zalany falą hejtu
2016-06-22 09:08
Facebook © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Seks, seks i ciągle ten seks
Po poniedziałkowej awarii systemu kart płatniczych w ciągu niespełna 24 godzin lawinowo wzrosła liczba krytycznych komentarzy na temat mBanku - wynika z monitoringu mediów społecznościowych w IMM. Wpisów, w których Polacy alarmowali o problemach z płatnościami i w których wyrażali niezadowolenie, było wielokrotnie więcej niż tych, które pozytywnie odnosiły się do marki.Od poniedziałkowego wieczoru do południa we wtorek liczba krytycznych komentarzy, w których internauci wymienili markę mBanku, przewyższyła liczbę pozytywnych. Dla tej marki to ewenement.
Jak wynika z ostatniego badania benchmarkowego IMM, mBank należy bowiem do trójki marek finansowych najczęściej chwalonych przez Polaków w internecie. W pierwszym kwartale 2016 roku obok PKO Banku Polskiego i Banku Zachodniego WBK należał do tych, o których najczęściej pisze się w pozytywnym kontekście.
Awaria? Udostępnij!
Jak wynika z monitoringu mediów społecznościowych w IMM, blisko 60% interakcji z treściami na temat mBanku to udostępnienia.
fot. mat. prasowe
Wydźwięk publikacji - udział procentowy
Informacja o awarii rozprzestrzeniła się w sieci błyskawicznie, a wśród mediów tradycyjnych jako pierwsze poinformowało o niej Radio Zet w serwisie informacyjnym.
fot. mat. prasowe
Interakcje w social media
Do najbardziej angażujących treści w sieci należały m.in. publikacje strony TVN24 BiS na Facebooku i Twitterze. Jak zwykle w social media, nawet w trudnych nie zabrakło też satyry.
W związku z awarią, mBank podjął działania także w mediach społecznościowych.
Jak zadeklarował rzecznik firmy w rozmowie z portalem TVN24 BiS, bank ma pozostać w stałym kontakcie z klientami za pośrednictwem portali społecznościowych. „Specjalni konsultanci będą także bezpośrednio odpowiadać na posty użytkowników, którzy zgłaszali nieprawidłowości” - czytamy w serwisie.
Pierwsze reakcje mBanku pojawiły się na Facebooku i Twitterze chwilę po awarii.
Po jej usunięciu, bank reagował także na zamieszczone wcześniej publikacje zapewniając, że problemy minęły. Skala trudności była jednak w ocenie klientów banku na tyle duża, że komentarze krytyczne nie przestały się pojawiać. „Cztery karty, wszystkie odrzucone, infolinia „zajęta”, część serwisu internetowego nie działa. Zero komunikatu z Waszej strony. Suuuper”.
fot. mat. prasowe
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)