eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyReklama online? Polacy mówią "stop"

Reklama online? Polacy mówią "stop"

2016-06-25 00:30

Reklama online? Polacy mówią "stop"

Polacy blokują reklamy online © vectorfusionart - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (6)

Opublikowany niedawno raport eMarketera dowiódł, że Polacy są europejskimi liderami blokowania treści reklamowych - z wtyczek typu AdBlock ma korzystać aż 37 proc. z nas, a bardziej oporni na reklamą są jedynie Grecy. Dane te znajdują swoje potwierdzenie w ostatnim opracowaniu Cloud Technologies, z którego wynika, że zdecydowane "stop" mówi reklamom 34,4% polskich internautów.

Przeczytaj także: Adblock precz! Najbardziej kreatywne strategie walki z blokowaniem rekam

Zrealizowane przez Cloud Technologies badanie jest pierwszym projektem, który bada faktyczną, a nie deklaratywną skalę popularności . Powstało ono w oparciu o analitykę danych z ponad 100 mln urządzeń podpiętych do internetu.

O powstaniu raportu opowiada Piotr Prajsnar, CEO Cloud Technologies:
– Nasze badanie opiera się na metodyce, której do tej pory nie wykorzystywano w raportach branżowych tego typu. Braliśmy bowiem pod uwagę wyłącznie twarde, empiryczne dane, sprawdzając aktualną, a nie tylko deklarowaną obecność wtyczek blokujących w przeglądarkach użytkowników. Metoda CAWI (Computer-Assisted Web Interview), najczęściej stosowana w podobnych raportach, w naszej ocenie nie oddaje rzeczywistego stanu rzeczy. Bada jedynie deklaracje użytkowników, które same w sobie są problematyczne. Internauci mogą np. nie wiedzieć, że korzystają z wtyczek blokujących bądź pobrali oprogramowanie blokujące reklamy jakiś czas temu, ale realnie już z niego nie korzystają. Wykorzystując w naszej metodyce analizę Big Data jesteśmy w stanie zobrazować faktyczną i aktualną skalę blokowania reklam w Polsce. Poprzez ten raport chcemy zwrócić uwagę na realny problem, który tyczy się nie tylko branży reklamowej i wydawców, lecz polskiego Internetu w ogóle. Skalę blokowania reklam w Polsce bez cienia przesady można już porównać do skali piractwa komputerowego z lat ’90 XX wieku. Jeśli co trzeci internauta blokuje u nas reklamę online, a raptem co piąty decyduje się wesprzeć wydawców niewielką opłatą za dostęp do treści online, która nie przekracza u nas 50 zł w skali roku, to mamy poważny kłopot – mówi Piotr Prajsnar, CEO Cloud Technologies .

fot. mat. prasowe

Kto blokuje reklamy?

Okazuje się, że najmniej skorzy do blokowania reklam są użytkownicy mobilni.


Badanie dowodzi m.in., że najmniej skorzy do używania wtyczek blokujących przekaz reklamowy są użytkownicy urządzeń mobilnych.
– Jeśli polscy internauci nadal będą masowo blokować reklamy w Sieci, to muszą przygotować się na sytuację, w której wydawcy postawią im ultimatum i wystawią rachunek: roczny dostęp do treści na kwotę 128 zł. Tyle wychodzi po podzieleniu wartości polskiego rynku reklamy w Sieci przez liczbę osób korzystających z serwisów. Musimy uzmysłowić sobie fakt, że jeśli będziemy blokować reklamy w Sieci, to albo doprowadzimy sytuacji, w której będziemy musieli płacić za dostęp do każdej treści większe pieniądze, albo tej treści po prostu nie będzie – dodaje Piotr Prajsnar.

Wedle statystyk e-Marketera globalne straty wydawców spowodowane blokowaniem reklam mogą w tym roku sięgnąć nawet 27 mld dolarów.
– Ciekawe wnioski z naszego badania płyną dla sektora e-commerce. Okazuje się, że użytkownicy blokujący reklamy odpowiadają za blisko 40 proc. odsłon w sklepach internetowych. Tak spory odsetek może stanowić istotne ograniczenie dla działań retargetingowych w e-sklepach, ponieważ wydawca nie jest w stanie odpowiednio określić profilu zainteresowań i zainteresowań blokującego internauty. Użytkownicy blokujący reklamy online, mają również o ponad 30 proc. mniejszą skłonnością do dokonania zakupu. Fakt ten może świadczyć o rzeczywistym wpływie reklamy internetowej na decyzje zakupowe użytkowników. Jeśli oczywiście wyświetlana przez wydawcę reklama została odpowiednio stargetowana, dopasowana i spersonalizowana do konkretnego użytkownika – tłumaczy CEO Cloud Technologies, spółki będącej właścicielem największej hurtowni danych w tej części Europy.

Zgodnie z raportem Cloud Technologies wśród systemów operacyjnych prym wiodą użytkownicy MacOS. Odsetek użytkowników blokujących reklamę online jest największy właśnie w tej grupie internautów i sięga 37,82 proc. Na drugim miejscu, z nieznacznie gorszym wynikiem, uplasowali się użytkownicy systemu Windows, wśród których 36,45 proc. korzysta z wtyczek lub rozszerzeń blokujących reklamę online. Trzecie miejsce, z wynikiem 36,07 proc, zajęli użytkownicy systemu Linux. Poza podium, ze znacznie już mniejszym odsetkiem blokujących, znaleźli się kolejno: użytkownicy systemu Android (reklamę blokuje raptem 1,43 proc. z nich) oraz iOS (0,28 proc.).

fot. mat. prasowe

Użytkownicy sklepów internetowych

4 na 10 klientów sklepów internetowych blokuje reklamy.

fot. mat. prasowe

Skłonność do zakupu

Internauci blokujący reklamy mniej chętnie robią zakupy.

 

1 2

następna

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (1)

  • jesteście głupi jak Schluz i Timmermans

    Szejk Abu Dabi Zabi / 2016-06-25 07:05:22

    Na prawdę jesteście aż tak głupi? Myślicie, że ludzi blokują reklamy, bo są złośliwi i chcą okradać? Spójrzcie najpierw na siebie.

    Te reklamy stały się w pewnym momencie nachalne do porzygu i po prostu realnie utrudniające korzystanie z internetu.

    A styuacja, w której jestem z komórką za granicą, w roamingu i PŁACĘ za oglądnie jakiejś idiotycznej reklamy, jest już w ogóle maksymalnie frustrująca.

    Serwisy, które nałożą blokady, po prostu stracą użytkowników.

    Skończcie z tym debilnym myśleniem ala Schulz i TImmermans. Zmuszaniem ludzi do czegokolwiek absolutnie nic nie osiągniecie. A w internecie to już szczególnie. odpowiedz ] [ cytuj ]

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: