Koniunktura konsumencka VI 2016
2016-06-24 09:56
![Koniunktura konsumencka VI 2016 [© Stefan Körber - Fotolia.com] Koniunktura konsumencka VI 2016](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/koniunktura-konsumencka/Koniunktura-konsumencka-VI-2016-177602-200x133crop.jpg)
Przyszłe nastroje konsumenckie pogorszyły się © Stefan Körber - Fotolia.com
Przeczytaj także: Koniunktura konsumencka V 2016
W czerwcu 2016 r., bieżące nastroje konsumenckie pozostały na podobnym poziomie jak w poprzednim miesiącu, natomiast przyszłe nastroje konsumenckie pogorszyły się.Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej był wyższy o 0,2 p. proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca i ukształtował się na poziomie -6,5.
Wartości składowych wskaźnika zmieniły się w sposób zróżnicowany. Pogorszyły się oceny dotyczące możliwości obecnego dokonywania ważnych zakupów, przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju oraz przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego (spadek odpowiednio o 2,9; 2,2 i 0,3 p. proc.). Poprawiły się natomiast oceny obecnej sytuacji ekonomicznej kraju i finansowej gospodarstwa domowego (wzrost odpowiednio o 3,7 i 2,6 p. proc.).
W porównaniu do czerwca 2015 r. obecna wartość BWUK jest wyższa o 3,9 p. proc.
Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej był niższy o 2,0 p. proc. w stosunku do maja i ukształtował się na poziomie -9,7.
Dla wszystkich składowych wskaźnika odnotowano wartości niższe niż przed miesiącem. Największy spadek dotyczył możliwości przyszłego oszczędzania pieniędzy oraz oceny przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju (spadek odpowiednio o 3,8 i 2,2 p. proc.).
fot. mat. prasowe
Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej oraz jego wartości składowe
Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej obrazuje bieżące tendencje zmian w konsumpcji indywidualnej
W czerwcu br. WWUK osiągnął wartość o 2,0 p. proc. wyższą
![Nastroje konsumentów dotyczące przyszłości gorsze w II 2025 [© Freepik] Nastroje konsumentów dotyczące przyszłości gorsze w II 2025](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/koniunktura-konsumencka/Nastroje-konsumentow-dotyczace-przyszlosci-gorsze-w-II-2025-264973-150x100crop.jpg)
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)