eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyKoniunktura konsumencka VI 2016

Koniunktura konsumencka VI 2016

2016-06-24 09:56

Koniunktura konsumencka VI 2016

Przyszłe nastroje konsumenckie pogorszyły się © Stefan Körber - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Wraz z nadejściem czerwca w nastrojach Polaków za wiele się nie zmieniło. Z comiesięcznego badania Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że w szóstym miesiącu tego roku bieżący wskaźnik zaledwie drgnął. Nieco gorzej było z prognozami na przyszłość - WWUK spadł o 2 proc. Najgorsze opinie dotyczyły przyszłych możliwości w zakresie oszczędzania.

Przeczytaj także: Koniunktura konsumencka V 2016

W czerwcu 2016 r., bieżące nastroje konsumenckie pozostały na podobnym poziomie jak w poprzednim miesiącu, natomiast przyszłe nastroje konsumenckie pogorszyły się.

Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej był wyższy o 0,2 p. proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca i ukształtował się na poziomie -6,5.

Wartości składowych wskaźnika zmieniły się w sposób zróżnicowany. Pogorszyły się oceny dotyczące możliwości obecnego dokonywania ważnych zakupów, przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju oraz przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego (spadek odpowiednio o 2,9; 2,2 i 0,3 p. proc.). Poprawiły się natomiast oceny obecnej sytuacji ekonomicznej kraju i finansowej gospodarstwa domowego (wzrost odpowiednio o 3,7 i 2,6 p. proc.).

W porównaniu do czerwca 2015 r. obecna wartość BWUK jest wyższa o 3,9 p. proc.

Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej był niższy o 2,0 p. proc. w stosunku do maja i ukształtował się na poziomie -9,7.

Dla wszystkich składowych wskaźnika odnotowano wartości niższe niż przed miesiącem. Największy spadek dotyczył możliwości przyszłego oszczędzania pieniędzy oraz oceny przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju (spadek odpowiednio o 3,8 i 2,2 p. proc.).

fot. mat. prasowe

Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej oraz jego wartości składowe

Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej obrazuje bieżące tendencje zmian w konsumpcji indywidualnej


W czerwcu br. WWUK osiągnął wartość o 2,0 p. proc. wyższą

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: