eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozySklep internetowy: opłacalny nie tylko dla właściciela

Sklep internetowy: opłacalny nie tylko dla właściciela

2016-06-28 12:17

Sklep internetowy: opłacalny nie tylko dla właściciela

E-sklepy to opłacalny biznes dla ich właścicieli i polskiej gospodark © BillionPhotos.com - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (8)

Czy prowadzenie sklepu internetowego jest opłacalnym przedsięwzięciem? Wydaje się, że tak właśnie jest. Na to przynajmniej wskazują odpowiedzi udzielone przez respondentów badania, które PBS zrealizowało na zlecenie Eniro Polska. Rodzima branża e-commerce rozwija się w dynamicznym tempie. To zyskowny biznes nie tylko dla samego właściciela, ale i dla całej gospodarki.

Przeczytaj także: E-commerce: jest sposób na nieaktywnych klientów?

Opublikowany na początku bieżącego roku „Barometr e-commerce 2016” wskazał, że do 2020 roku wartość branży ma szansę osiągnąć poziom 63 mld zł. Te, jakże optymistyczne przewidywania, znajdują potwierdzenie w zleconym przez Eniro Polska „Badaniu e-sklepów”.

Zalety płynące z dynamicznego rozwoju e-handlu są odczuwalne przede wszystkim dla klientów. Polacy, czego dowodzą niezliczone raporty, analizy i sondaże, z chęcią kupują online, ponieważ w ten sposób mogą porównać ceny i wybrać najlepszą ofertę konieczności wychodzenia z domu. Branża e-commerce wywiera również wpływ na sposób prowadzenia małego i średniego biznesu w Polsce. Ponad 1/3 sklepów internetowych powstała jako rozszerzenie dotychczasowej działalności o nowy kanał dystrybucji. Nie bez znaczenia pozostawała również możliwość zwiększenia przychodu poprzez dodatkowe źródło zarobku. Warto również podkreślić, że aż 97% respondentów naszego badania prowadzi sklep internetowy dłużej niż dwa lata, a 87% deklaruje że jest to opłacalny biznes – komentuje Agata Wartak, kierownik ds. produktów www i wideo, Eniro Polska.

fot. mat. prasowe

Powody założenia e-sklepu

W ponad połowie przypadków powodem założenia e-sklepu jest pomysł na nowy biznes - wykorzystanie trendów na rynku.


Raport z „Badania e-sklepów” pokazuje również z jakich narzędzi i form promocji działalności korzystają przedsiębiorcy, aby uatrakcyjnić swoją ofertę i zwiększyć sprzedaż.
Respondenci najczęściej reklamują sklep przez pozycjonowanie w wyszukiwarkach (66% e-sklepów), dodatkowo poprzez obecność w mediach społecznościowych (52 %), serwisach aukcyjnych (47%), porównywarkach cen (35%) czy lokalnych wyszukiwarkach firm takich jak PanoramaFirm.pl (24 %) – mówi Agata Wartak.

fot. mat. prasowe

Kluczowe elementy przy wyborze e-sklepu

Dla około 40% badanych najważniejsze przy wyborze e-sklepu były elementy niezwiązane z możliwościami technicznymi e-sklepów.


Drugim istotnym elementem marketingu e-sklepów, są działania podejmowane już w samej witrynie. Ponad 79% badanych firm przyznaje, że reklamuje swój sklep i zachęca do zakupów, stosując obniżki cen albo bezpłatną wysyłkę. Zaskakuje jednak fakt, że przedsiębiorcy mimo podejmowania różnych działań promocyjnych nie analizują ich efektów i przełożenia na sprzedaż. Być może wynika, to z faktu, iż 63% właścicieli zarządza swoim sklepem internetowym samodzielnie. Jednak 1/3 respondentów przyznaje, że chętnie skorzystałaby z pomocy przy założeniu sklepu internetowego. Ponad 22% właścicieli e-sklepów zleciłoby to zadanie firmie zewnętrznej, ponieważ natrafili na trudności związane na przykład z integracją z systemami płatności, serwisami aukcyjnymi czy porównywarkami cen.

fot. mat. prasowe

Jaką platformę e-sklepu Pan(i) wybrał(a)?

3 na 10 respondentów wybrało licencjonowane rozwiązanie płatne.

fot. mat. prasowe

Jaką platformę e-sklepu Pan(i) wybrał(a)?

3 na 10 respondentów wybrało licencjonowane rozwiązanie płatne.


 

1 2

następna

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: