Sklep internetowy: opłacalny nie tylko dla właściciela
2016-06-28 12:17
E-sklepy to opłacalny biznes dla ich właścicieli i polskiej gospodark © BillionPhotos.com - Fotolia.com
Przeczytaj także: E-commerce: jest sposób na nieaktywnych klientów?
Opublikowany na początku bieżącego roku „Barometr e-commerce 2016” wskazał, że do 2020 roku wartość branży ma szansę osiągnąć poziom 63 mld zł. Te, jakże optymistyczne przewidywania, znajdują potwierdzenie w zleconym przez Eniro Polska „Badaniu e-sklepów”.
Zalety płynące z dynamicznego rozwoju e-handlu są odczuwalne przede wszystkim dla klientów. Polacy, czego dowodzą niezliczone raporty, analizy i sondaże, z chęcią kupują online, ponieważ w ten sposób mogą porównać ceny i wybrać najlepszą ofertę konieczności wychodzenia z domu. Branża e-commerce wywiera również wpływ na sposób prowadzenia małego i średniego biznesu w Polsce. Ponad 1/3 sklepów internetowych powstała jako rozszerzenie dotychczasowej działalności o nowy kanał dystrybucji. Nie bez znaczenia pozostawała również możliwość zwiększenia przychodu poprzez dodatkowe źródło zarobku. Warto również podkreślić, że aż 97% respondentów naszego badania prowadzi sklep internetowy dłużej niż dwa lata, a 87% deklaruje że jest to opłacalny biznes – komentuje Agata Wartak, kierownik ds. produktów www i wideo, Eniro Polska.
fot. mat. prasowe
Powody założenia e-sklepu
Raport z „Badania e-sklepów” pokazuje również z jakich narzędzi i form promocji działalności korzystają przedsiębiorcy, aby uatrakcyjnić swoją ofertę i zwiększyć sprzedaż.
Respondenci najczęściej reklamują sklep przez pozycjonowanie w wyszukiwarkach (66% e-sklepów), dodatkowo poprzez obecność w mediach społecznościowych (52 %), serwisach aukcyjnych (47%), porównywarkach cen (35%) czy lokalnych wyszukiwarkach firm takich jak PanoramaFirm.pl (24 %) – mówi Agata Wartak.
fot. mat. prasowe
Kluczowe elementy przy wyborze e-sklepu
Drugim istotnym elementem marketingu e-sklepów, są działania podejmowane już w samej witrynie. Ponad 79% badanych firm przyznaje, że reklamuje swój sklep i zachęca do zakupów, stosując obniżki cen albo bezpłatną wysyłkę. Zaskakuje jednak fakt, że przedsiębiorcy mimo podejmowania różnych działań promocyjnych nie analizują ich efektów i przełożenia na sprzedaż. Być może wynika, to z faktu, iż 63% właścicieli zarządza swoim sklepem internetowym samodzielnie. Jednak 1/3 respondentów przyznaje, że chętnie skorzystałaby z pomocy przy założeniu sklepu internetowego. Ponad 22% właścicieli e-sklepów zleciłoby to zadanie firmie zewnętrznej, ponieważ natrafili na trudności związane na przykład z integracją z systemami płatności, serwisami aukcyjnymi czy porównywarkami cen.
fot. mat. prasowe
Jaką platformę e-sklepu Pan(i) wybrał(a)?
fot. mat. prasowe
Jaką platformę e-sklepu Pan(i) wybrał(a)?
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)