Sklep internetowy: opłacalny nie tylko dla właściciela
2016-06-28 12:17
Przeczytaj także: E-commerce: jest sposób na nieaktywnych klientów?
Na rynku w odpowiedzi na potrzeby przedsiębiorców rozwijają się firmy, które udzielają profesjonalnego wsparcia przy budowaniu e-sklepu oraz podpięciu wszystkich niezbędnych integracji z polskimi dostawcami usług, platformami płatności i usługami kurierskimi.
Przedsiębiorcom oferuje się także pomoc w innych obszarach, np. wykonaniu sesji zdjęciowej albo przygotowaniu profesjonalnych opisów produktów przez copywriterów. Często przygotowanie dobrego opisu i dobrych jakościowo zdjęć jest czynnikiem decydującym o zakupie produktu i ma bezpośredni wpływ na wzrost sprzedaży w sklepie internetowym – tłumaczy Agata Wartak z Eniro Polska - firmy, która uruchomiła na początku br. dedykowaną ofertę dla sektora e-commerce i przedsiębiorstw, które planują otwarcie e-sklepu.
Właściciele sklepów internetowych chcąc utrzymać się na dynamicznie rozwijającym się rynku e-commerce, muszą podążać za obowiązującymi trendami i potrzebami klientów oraz analizować i wdrażać dla swojego biznesu optymalne rozwiązania. Z badania PBS zrealizowanego na zlecenie Eniro Polska wynika jednak, że 35% przedsiębiorców wciąż nie ma mobilnej wersji swojego sklepu, ale 60% z nich deklaruje, że chciałoby taką wersję uruchomić, żeby zwiększyć atrakcyjność e-sklepu.
fot. mat. prasowe
Jaki procent wszystkich internautów odwiedzających Pana/i e-sklep dokonuje zakupu?
48% badanych nie potrafi określić ,jaki odsetek wszystkich internautów odwiedzających ich stronę stanowią osoby, które zdecydowały się na zakup.
Firmy nie analizują również szczegółowo konwersji osób odwiedzających e-sklep do transakcji. Jak pokazało badanie, prawie połowa właścicieli sklepów, bo aż 48% nie potrafiła określić jaki % odwiedzających dokonuje zakupu.
Zbieranie i analizowanie statystyk dotyczących ruchu na stronie oraz liczby i wartości transakcji dokonanych w e-sklepie jest ważne, ponieważ pozwala zweryfikować efektywność działań marketingowych i wybrać te, które faktycznie mają wpływ na wzrost sprzedaży w e-sklepie. Sami rekomendujemy przedsiębiorcom bieżącą weryfikację konwersji, dlatego zdecydowaliśmy się z myślą o właścicielach sklepów wdrożyć dedykowaną dla nich platformę e-sklepową – komentuje Agata Wartak kierownik ds. produktów www i wideo, Eniro Polska.
fot. mat. prasowe
Czy sprzedaje Pan(i) produkty tylko w Polsce, czy także poza granicami kraju?
50% badanych sprzedaje produkty tylko na terenie Polski.
Eksperci szacują, że w ciągu najbliższych miesięcy liczba e-sklepów w Polsce przekroczy 23 tys. Korzyści z rozwoju e-handlu powinny być więc nadal odczuwalne zarówno dla Klientów, jak dla samych przedsiębiorców, którzy będą coraz bardziej potrzebować sprawdzonych rozwiązań wspomagających proces sprzedaży i zarządzania e-sklepem.
fot. mat. prasowe
Czy zatrudnił(a) Pan(i) kogoś do prowadzenia e-sklepu?
37% badanych zatrudnia kogoś do pomocy przy prowadzeniu e-sklepu.
1 2
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)