eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMediaNetflix w mediach: popularność większa niż myślisz

Netflix w mediach: popularność większa niż myślisz

2016-07-01 12:26

Netflix w mediach: popularność większa niż myślisz

Mem dot. Netflixa © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (7)

Choć Netflix nadal nie prowadzi w mediach społecznościowych komunikacji w języku polskim, lukę w dyskusji z powodzeniem wypełniają internauci - wynika z monitoringu social media w IMM. Gigant VOD pojawia się w komentarzach Polaków blisko 1000 razy tygodniowo, a wirusowe kreacje nawiązujące do marki mogą liczyć na tysiące udostępnień.

Przeczytaj także: Netflix w Polsce, czyli entuzjazm kontrolowany

Ogromny zasięg i zaangażowanie wywołują lub przychylne Netfliksowi memy i publikacje satyryczne niezwiązane bezpośrednio z ofertą filmową. Netflix jak żaden inny serwis VOD stał się wręcz synonimem rozrywki w domowym zaciszu.

Lepiej niż Stark


Memy, wirale i copypasty. W działce filmów i seriali niekwestionowanym królem jest tu Ned Stark z "Gry o Tron". Tylko w serwisie MemeGenerator.net stworzono ponad pół miliona kreacji związanej ze słynnym hasłem "Brace yourselves, winter is coming".Jednak wśród publikacji, w których oprócz motywu z serialu pojawia się marka jego producenta, nikt może pochwalić się w Polsce tyloma treściami stworzonymi oddolnie przez użytkowników, co Netflix.

Dla porównania, najbardziej angażujące dyskusje związane z konkurencyjną usługą HBO GO toczą się na firmowych kontach na Facebooku i Twitterze. Dotyczą właśnie "Gry o Tron", czyli flagowego serialu HBO. Podobnie jest też w przypadku serwisu Player.pl czy Ipli: "własne" media marek VOD są jednocześnie centrum dyskusji na ich temat. Dzięki zaangażowaniu opiekunków wirtualnych społeczności łatwiej zasugerować fanom wątek i temat dyskusji. W tym przypadku oczywisty - produkcje filmowe dostępne na obu platformach.

fot. mat. prasowe

Wpis na Twitterze

Zwolennicy Netflixa nie kryją zadowolenia


Dyskusja bez moderatora?


W przypadku Netfliksa, który jak dotąd nie prowadzi komunikacji w serwisach społecznościowych w języku polskim, powstaje na tym miejscu luka. Monitoring mediów społecznościowych sprowadza się w takich sytuacjach tylko do biernej obserwacji. Pozbawiony jest najcenniejszego waloru: interakcji i dyskusji - czyli esencji obecności marki w social media. W takiej sytuacji głos w dyskusji o marce całkowicie przejmują internauci. A wtedy łatwo o to, by rozmowa zboczyła na inne tory.
Na szczęście dla Netfliksa - w Polsce póki co dzieje się to z korzyścią dla marki.

Po raz kolejny okazuje się też, że poczucie humoru w mediach społecznościowych jest bezcenne. W social media o Netfliksie głośno było bowiem głównie dzięki publikacjom satyrycznym.

fot. mat. prasowe

Publikacja ASZdziennik.pl

Wiele wypowiedzi na temat Netflixa miało wydźwięk satyryczny.


Najwięcej interakcji, w tym najcenniejszych udostępnień, mogły liczyć m.in. publikacje AszDziennka, serwisów z memami i facebookowych stron satyrycznych. " kto potrzebuje chlopaka skoro ma: - czlonkow zespolu - twittera - jedzenie - wifi - netflix" - głosił jeden z najczęściej podawanych dalej tweetów, w nawiązaniu do popularnego boysbandu.

Nie sposób też przecenić roli netfliksowej społeczności związanej bezpośrednio z serwisem, która niejako uzupełnia brak oficjalnych kanałów komunikacji w języku polskim. Sztandarowym przykładem jest m.in. twitterowe konto NewFlix.pl, które na bieżąco informuje o nowościach w polskiej ofercie serwisu.

fot. mat. prasowe

Konto NewFlix.pl,

Konto NewFlix.pl informuje o nowościach w polskiej ofercie serwisu.


 

1 2

następna

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: