eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTelekomunikacjaOferty handlowe otrzymujemy najchętniej przez SMS

Oferty handlowe otrzymujemy najchętniej przez SMS

2016-07-04 10:26

Oferty handlowe otrzymujemy najchętniej przez SMS

Oferty handlowe otrzymujemy najchętniej przez SMS © Kitja - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (5)

Choć obecnie istnieje wiele alternatyw, Polacy wciąż chętnie wysyłają SMS-y. Według danych Głównego Urzędu Statystycznego, w 2014 r. wysłaliśmy ich blisko 52 miliardy. Jak wynika z badania Ipsos, przeprowadzonego na zlecenie SMSAPI, Polacy preferują również SMS-y jako formę otrzymywania ofert handlowych.

Przeczytaj także: SMS Premium: nieuczciwe praktyki rynkowe

SMS od dawna nie jest już tylko narzędziem służącym do prywatnej komunikacji, ale też ma bardzo ważne zastosowanie biznesowe i reklamowe. Obecnie przychodzą do nas SMS-y z awizo, z informacjami o statusie zamówienia, dowiadujemy się tą drogą o przybyciu taksówki czy o wystawieniu nowej faktury przez operatora GSM. Coraz popularniejsze staje się wykorzystywanie SMS-ów do przesyłania wiadomości handlowych, ofert i kuponów rabatowych.

Jak komunikacja to przez SMS


Polacy w wieku powyżej 15 lat uznają SMS za najbardziej odpowiednią formę otrzymywania ofert handlowych na telefon – Wskazało tak 25% uczestników badania. Na e-maila padło 14% wskazań, a na aplikacje mobilne na smartfonie – 7%. Podobna tendencja wystąpiła w każdej badanej grupie wiekowej.

Jak pokazują wyniki badania, jedna trzecia Polaków w wieku powyżej 15 lat otrzymuje na swoje telefony komórkowe oferty handlowe. Natomiast 44,3% Polaków dopuszcza skorzystanie z oferty otrzymanej SMS-em.

Oferty handlowe otrzymywane SMS-em są najbardziej zachęcające dla osób przed 30. rokiem życia, szczególnie wśród odbiorców w przedziale wiekowym od 20 do 24 lat, w nieco mniejszym stopniu dla osób w przedziale wiekowym 25–29.
Są to ludzie, którzy codziennie spędzają dużo czasu ze swoimi smartfonami. SMS, MMS, korzystanie z Internetu mobilnego to dla nich codzienność – komentuje Andrzej Ogonowski, PR & Marketing Director w SMSAPI.pl. – Pamiętajmy również, że młodsze pokolenie zazwyczaj jest ciekawsze nowinek i bardziej na nie otwarte niż ludzie starsi – dodaje ekspert.

Warto zwrócić uwagę, że nawet pomimo coraz większej popularności wśród młodych ludzi Snapchata czy Vine’a, to właśnie SMS jest przez nich wskazywany jako zachęcający kanał komunikacji reklamowej. Firmy coraz mądrzej wykorzystują SMS-y, np. działając zgodnie z zasadami permission marketingu.

Rzeczywiście, odsetek osób oceniających oferty SMS jako zachęcające maleje już w grupie wiekowej 30+. Co ciekawe, w grupie najstarszych respondentów, w wieku powyżej 59 lat, odsetek osób, które oceniały oferty SMS jako zachęcające, był wyższy niż w przedziale wiekowym 50-59.

fot. mat. prasowe

Preferowane formy otrzymywania ofert handlwych w podziale na wiek

Oferty handlowe w postaci wiadomości SMS najchętniej otrzymują osoby w wieku 20-24 lata.


fot. mat. prasowe

Ocenianie ofert handlowych otrzymywanych SMS-em jako zachęcających a wiek

Osoby przed 30 rokiem życia w większej mierze są skłonne skorzystać z ofert otrzymanych przez wiadomość SMS.


Wykształcenie wpływa na preferencje


Na SMS jako najbardziej odpowiednią formę otrzymywania ofert na telefon najczęściej wskazywały osoby z wykształceniem wyższym – uważało tak 31% z nich. Wyraźny jest trend pokazujący, że im niższe wykształcenie respondentów, tym mniejsza akceptacja SMS-a jako odpowiedniej formy przesyłania ofert. Podobne tendencje wystąpiły wśród osób, które wskazywały na e-maile i aplikacje mobilne.

fot. mat. prasowe

Preferowane formy otrzymywania ofert handlowych - wykształcenie

Im wyższe wykształcenie, tym przychylniejsze podejście do otrzymywania ofert handlowych drogą elektroniczną.


Bardzo ciekawie wypada porównanie preferencji mieszkańców miejscowości o różnej liczbie mieszkańców. Najchętniej oferty wysłane SMS-em otrzymywaliby bowiem mieszkańcy mniejszych miast, liczących do 50 tys. ludności oraz największych ośrodków, zamieszkałych przynajmniej przez 200 tys. osób.

 

1 2

następna

oprac. : Agata Fąs / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Smartfon HOMTOM HT17

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: