Oferty handlowe otrzymujemy najchętniej przez SMS
2016-07-04 10:26
Przeczytaj także: SMS Premium: nieuczciwe praktyki rynkowe
Ludzie żyjący w największych miastach często są zabiegani, kursują pomiędzy domem, szkołą a pracą i nie mają czasu samodzielnie poszukiwać ofert. SMS przychodzący prosto na ich smartfona jest wówczas bardzo mile widziany – uważa Andrzej Ogonowski. – Z kolei w mniejszych miastach może brakować wielkich centrów handlowych i wielkich marek, które komunikują się globalnie. Stąd klienci chętniej otrzymują SMS, aby niczego nie przegapić.
Co ciekawe, najwięcej wskazań na e-maila jako najlepszy sposób otrzymywania ofert padło również w miastach poniżej 50 tys. mieszkańców, a na aplikacje mobilne najczęściej wskazywali mieszkańcy miast liczących od 50 do 200 tys. osób.
fot. mat. prasowe
Preferowane formy otrzymywania ofert handlowych - miejsce zamieszkania
Najchętniej oferty wysłane SMS-em otrzymują mieszkańcy miast liczących do 50 tys. ludności oraz ośrodków powyżej 200 tys. mieszkańców.
Gotowość Polaków na otrzymywanie SMS-em wiadomości handlowych jest bardzo dobrą informacją dla marketerów odpowiedzialnych za komunikację mobilną w firmach. Wskaźnik otwieralności dla wiadomości SMS wynosi ponad 90%, a według danych GUS w Polsce na koniec 2014 roku było ponad 57 milionów abonentów telefonii komórkowej. Prowadząc masową komunikację z klientem, należy być jednak ostrożnym i działać w taki sposób, aby klient nie poczuł się spamowany. – Bardzo ważne jest wysyłanie spersonalizowanych komunikatów – przypomina Andrzej Ogonowski. – Klient musi czuć, że traktujemy go jako ważnego partnera.
Informacje o badaniu
Badanie zostało przeprowadzone metodą CAPI (wywiady osobiste wspomagane komputerowo) na reprezentatywnej próbie 1010 Polaków w wieku 15+.
![6 błędów, które popełniasz w marketingu mobilnym 6 błędów, które popełniasz w marketingu mobilnym](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/marketing-SMS/6-bledow-ktore-popelniasz-w-marketingu-mobilnym-207554-150x100crop.jpg)
1 2
oprac. : Agata Fąs / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)