Współczesny CEO. Co myśli? O co walczy? Czego się obawia?
2016-07-04 11:21
Przeczytaj także: Światowi CEO i ich wyzwania
Wśród strategicznych priorytetów na najbliższe 3 lata prezesi globalnych spółek wymienili wspieranie innowacji (21%), koncentrację na potrzebach klientów (19%), implementację przełomowych technologii (18%), rozwój lub zarządzanie pracownikami (18%), a także skuteczniejszy marketing, branding i komunikację (17%).
Pomimo, że wprowadzenie innowacji jest jednym z głównych priorytetów dla globalnych spółek, którymi zarządzają ankietowani CEO, a blisko 8 na 10 (77%) respondentów zadeklarowało, że uwzględnienie innowacji w strategii zawierającej jasne założenia i cele jest kluczowe, zaledwie 23% z nich twierdzi, że wprowadzanie innowacji jest priorytetem ich osobistego programu działania.
Wszystkie strategiczne priorytety, które zostały wskazane przez prezesów globalnych firm są również aktualne dla największych polskich firm. Poczynając od innowacji, poprzez koncentrację na klientach i dostęp do najlepszych pracowników – wszystkie te tematy są dzisiaj wyzwaniami dla polskiej gospodarki i będą decydujące w wytyczaniu jej konkurencyjności w najbliższych latach – mówi Leszek Wroński, partner, szef działu usług doradczych w KPMG w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej.
Transformacja, technologie i umiejętności kluczem do przyszłości wg globalnych CEO
W kontekście zmieniającego się środowiska biznesowego, prawie połowa (41%) ankietowanych prezesów przewiduje znaczącą transformację swoich spółek w ciągu najbliższych 3 lat. Jest to znaczny wzrost w porównaniu do ubiegłorocznej edycji badania, kiedy 29% CEO wyraziło taką opinię.
Zgodnie z oczekiwaniami dotyczącymi wzrostu gospodarczego i większych przychodów, coraz większa liczba menedżerów jest nastawiona na wzrost zatrudnienia na przestrzeni najbliższych 3 lat. 96% przewiduje zwiększenie liczby swoich pracowników przez następne 3 lata, w porównaniu do 78% respondentów deklarujących taki plan w ubiegłym roku. Większość prezesów (61%) spodziewa się fali procesów rekrutacyjnych w ciągu najbliższych 12 miesięcy, jednocześnie wskazując na niedobór wykwalifikowanej kadry, w tym także w kluczowych obszarach biznesowych.
Umiejętność wykorzystania nowych technologii i szybkość ich wdrożenia będzie jedną z najważniejszych cech umożliwiających dynamiczny wzrost i osiągnięcie dominującej pozycji rynkowej. Dotyczy to zarówno wielkich korporacji jak i nowo powstających firm. Jest to jedna z największych szans, jaka stoi przed polską gospodarką – mówi Leszek Wroński, partner, szef działu usług doradczych w KPMG w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej.
W swoich planach transformacji biznesu, CEO zwracali także szczególną uwagę na technologie, twierdząc, że są one drugim najważniejszym czynnikiem wpływającym na rozwój firmy — tuż za czynnikami związanymi z globalną gospodarką oraz krajowymi warunkami gospodarczymi. Prezesi podkreślili, że nowe technologie są głównym czynnikiem umożliwiającym szybszy rozwój – 18% respondentów wskazało, że wdrożenie przełomowych technologii stanie się dla nich kluczowym priorytetem. Ankietowani CEO zadeklarowali, że planują zainwestować znaczne środki w technologie w ciągu najbliższych 3 lat, zwiększając możliwości związane z zaawansowaną analityką danych (25%) oraz wprowadzając rozwiązania z zakresu bezpieczeństwa cyfrowego (22%). Ryzyko związane z technologią jest również priorytetem zarządzających, którzy wskazują na cyberbezpieczeństwo i ryzyko związane z nowymi technologiami jako dwa z trzech głównych zagrożeń.
Informacje o raporcie
O RAPORCIE:
Badanie KPMG International pt. „2016 Global CEO Outlook” objęło 1 268 zarządzających spółkami z 10 kluczowych rynków: Australii, Chin, Francji, Niemiec, Indii, Włoch, Japonii, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych i 11 najważniejszych sektorów gospodarki, tj. motoryzacji, bankowości, infrastruktury, ubezpieczeń, zarządzania portfelem, opieki zdrowotnej, przemysłu, sektora detalicznego/rynku dóbr konsumpcyjnych, technologii, energetyki, oraz technologii komunikacyjnych. Jedna trzecia firm posiada roczne przychody o wartości ponad 10 miliardów dolarów, zaś żadna z firm nie posiada przychodów rocznych poniżej 500 milionów dolarów. Badanie zostało przeprowadzone w okresie od 15 marca do 29 kwietnia 2016 r.
Przeczytaj także:
CEO Study: liczą się talenty, nowe technologie i partnerstwo
1 2
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)