Polki i witaminy
2006-02-23 01:07

Powody używania preparatów witaminowych na skórę, włosy i paznokcie © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Polskie kobiety a pielęgnacja urody wiosną
Głównym powodem sięgania po tego rodzaju środki jest chęć dbania o włosy (20%), poprawienie kondycji skóry (17%) i paznokci (13%). Najmłodsze kobiety (15-19 lat) częściej jako przyczynę sięgania po preparaty witaminowe wskazują chęć poprawienia wyglądu skóry i paznokci (odpowiednio 21% i 18% wskazań). Pozostałe kobiety wybór specyfiku częściej motywują chęcią dbania o włosy (20%)."Włosy to jeden z najważniejszych atrybutów kobiecości. Nic więc dziwnego, że kobiety stosują środki witaminowe przede wszystkim z myślą o ich pielęgnacji." - komentuje Bartłomiej Strączak, badacz z sektora TNS Healthcare.
fot. mat. prasowe
Powody używania preparatów witaminowych na skórę, włosy i paznokcie
Powody używania preparatów witaminowych na skórę, włosy i paznokcie
(Próba reprezentatywna Polek: kobiety ogółem n=1950; Kobiety w wieku 15-19 lat n=160)
Najczęściej kupowaną przez Polki marką preparatu witaminowego pomagającego w pielęgnacji urody (skóry, włosów i paznokci) jest CapiVit A+E. W grupie najbardziej popularnych tego typu preparatów znalazły się także Vitaminum A+E oraz wyciąg ze skrzypu polnego i Skrzypo Vita.
fot. mat. prasowe
Najczęściej używane wśród Polek marki preparatów witaminowych na skórę, włosy i paznokcie
Najczęściej używane wśród Polek marki preparatów witaminowych na skórę, włosy i paznokcie
(Próba reprezentatywna Polek w wieku 15 lat i więcej, n=1950)
Informacje o badaniu:
Ciągłe badanie o charakterze syndykatowym, realizowane dla marek należących do poszczególnych kategorii leków bezreceptowych (OTC Track) w okresie 05.09.2005 – 18.12.2005 na łącznej próbie 3750 Polaków w wieku 15 i więcej lat, metodą wywiadów bezpośrednich CAPI (Computer Assisted Personal Interview). Próba jest reprezentatywna dla populacji Polaków w wieku 15 i więcej lat ze względu na województwo, wielkość miejscowości zamieszkania, płeć, przedział wiekowy i wykształcenie badanych.

oprac. : eGospodarka.pl