Najpopularniejsi polscy vlogerzy 2015: przetasowania w czołówce
2016-07-16 00:55
Najpopularniejsi polscy vlogerzy 2015 © Tim - Fotolia.com
Przeczytaj także: Twitter, Facebook i YouTube II 2015
Pod lupę wzięto opublikowane w minionym roku materiały prasowe, internetowe oraz emisje radiowe i telewizyjne. Bezsprzeczne zwycięstwo odnieśli tym razem donGURALesko (2,1 tys. materiałów) oraz MaxFloRec (1,9 tys. publikacji). Na trzeciej pozycji uplasował się Cyber Marian (1,4 tys.), a tuż za nim, w kolejności:- SA Wardęga (1,3 tys.),
- Ajgor Ignacy (1,2 tys.),
- Asfalt Records (1,2 tys.),
- AbstrachujeTV (1,1 tys.,
- littlemooonster96 (1,1 tys.),
- Step Records (1,0 tys.),
- Red Lipstick Monster (0.9 tys).
fot. mat. prasowe
Liczba publikacji na temat YouTube’rów w 2015 r.
To dość znaczne przetasowania wobec poprzedniego zestawienia, w którym bezapelacyjnie królowała Ewa Chodakowska, a wraz z nią SA Wardęga oraz CeZik.
Zdecydowana większość materiałów, które nawiązywały do vblogów, pochodziła z internetu. Drugim najpopularniejszym źródłem okazała się prasa, a następnie radio i telewizja.
YouTube’rów nie brakowało także na okładkach czasopism. Najczęściej dziennikarze informowali na czołówkach o kanałach donGURALesko, AbstrachujeTV i SA Wardęga.
Teksty na temat lidera zestawienia, donGURALesko najczęściej były opublikowane na portalach Cgm.pl, Rapduma.pl i Fejsbuka.pl. Natomiast w prasie dominowały tytuły „Gazeta Wyborcza – Płock”, „Gazeta Wyborcza – Trójmiasto” i „Gazeta Ostrowska”, a w RTV Polskie Radio Program 4, Radio ESKA Łódź oraz Radio ESKA Warszawa.
fot. mat. prasowe
Rozkład w czasie publikacji na temat donGURALesko w 2015 r.
W podsumowaniu wartości ekwiwalentu reklamowego publikacji liderem okazał się Cyber Marian. 6,1 mln złotych – tyle należałoby wydać na informacje wyemitowane w TV, radiu, prasie, i internecie, aby uzyskać taki sam poziom ekspozycji vloga, co w przypadku opublikowanych materiałów. Kolejne miejsca pod względem AVE uzyskali 20m2 (5,9 mln zł), Polimaty (5,6 mln zł), SA Wardęga (5,6 mln zł) oraz ReZigiusz (5,3 mln zł).
fot. mat. prasowe
Ekwiwalent reklamowy materiałów opublikowanych na temat YouTube’rów w 2015 r.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)