eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyIndeks zaufania do Internetu 2006

Indeks zaufania do Internetu 2006

2006-02-23 14:39

Firma RSA Security poinformowała o opracowaniu pierwszego indeksu zaufania do Internetu (Internet Confidence Index), który pokazuje zmiany poziomu zaufania klientów indywidualnych i firm w Stanach Zjednoczonych i Europie do bezpieczeństwa transakcji zawieranych online.

Przeczytaj także: Transakcje online firm źle zabezpieczone

Indeks będzie publikowany corocznie na podstawie danych zebranych od firm i klientów indywidualnych w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Niemczech i Francji. Z czasem stanie się barometrem zaufania do rynku i handlu elektronicznego.

Pierwsze wydanie indeksu wskazuje, że chęć zawierania transakcji online jest większa niż zaufanie do Internetu. Ze względu na zalety transakcji internetowych zarówno firmy, jak i klienci indywidualni często decydują się na podjęcie ryzyka.

• Wśród firm akceptacja umiarkowanego ryzyka znajduje odzwierciedlenie we wskaźniku bezpieczeństwa, który wynosi 22 i jest znacznie niższy niż wskaźnik transakcji (55). Oba te wskaźniki mogą mieć wartości zawarte w przedziale od -100 do +100, co odpowiada skali bezpieczeństwa "od najniższego da najwyższego" oraz liczby transakcji "od malejącej do rosnącej".

• Podobna akceptacja ryzyka występuje wśród użytkowników indywidualnych. Wskaźnik bezpieczeństwa wynosi tu 5, a wskaźnik transakcji 37. Wprawdzie obydwa wskaźniki mają w przypadku klientów indywidualnych niższe wartości, ale odstęp między wskaźnikami bezpieczeństwa i transakcji jest w obu przypadkach zbliżony.

"Nic dziwnego, że użytkownicy w firmach czują się w Internecie bezpieczniej niż klienci indywidualni. Są chronieni przez zapory i inne zabezpieczenia. Dziwi natomiast dość powszechna w obydwu grupach gotowość do podejmowania pewnego ryzyka, jeśli chodzi o dokonywanie transakcji" - powiedział Art Coviello, prezes i dyrektor generalny RSA Security. "W pogoni za wygodą i niższymi kosztami firmy i ich klienci świadomie narażają się na niebezpieczeństwo kradzieży tożsamości. Wynika z tego, że zabezpieczenia nie dotrzymują kroku celom, do których użytkownicy chcą wykorzystywać Internet".

Indeks potwierdza, że we wszystkich badanych krajach liczba transakcji online rośnie - tylko 1% firm podał, że dokonują mniej transakcji online niż rok wcześniej - oraz że transakcje te są dla firm coraz ważniejszym źródłem przychodów i sposobem sprzedaży. Przodują tu Stany Zjednoczone - aż 62% firm podało, że ich transakcje online miały łącznie większą wartość niż w tym samym czasie rok wcześniej. W Wielkiej Brytanii i Francji odsetek takich firm wyniósł 49%. Natomiast w Niemczech tempo wzrostu wartości transakcji jest wolniejsze - 34% firm informowało o wzroście tej wartości, ale 52% podało, że w ciągu ostatniego roku nie zanotowano żadnych zmian.

Przyczyny tego stanu rzeczy zostały ustalone, gdy firmy zapytano o ocenę bezpieczeństwa swoich transakcji online. Średnio 86% firm amerykańskich, brytyjskich i francuskich uważa, że transakcje online są "całkiem", "bardzo" lub "wyjątkowo" bezpieczne, ale w Niemczech odsetek ten był wyraźnie niższy (64%).

 

1 2

następna

Bezrobocie w Polsce I 2006

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: