Najczęściej cytowane media I 2006
2006-02-24 01:03
Przeczytaj także: Najczęściej cytowane media VII 2011
W styczniu media pisały m.in. o: tragedii w Katowicach, gdzie pod zawalonym dachem hali targowej zginęło prawie 70 osób; aferze związanej z odejściem ministra A. Mikosza, sprawie rzekomego szukania "kwitów" przez ministra Z. Wassermana, procesie beatyfikacyjnego Jana Pawła II i lustracji. Najczęstszym tematem powołań były tradycyjnie wzmianki w przeglądach mediów oraz polityka polska.
Tygodnik Wprost powrócił na pierwsze miejsce wśród najczęściej cytowanych tygodników ogólnopolskich. Na drugim miejscu znalazła się w styczniu Polityka, a na trzecim - Newsweek. Wśród tabloidów prowadzi Fakt, wygrywając z Super Expressem różnicą 11 powołań.
86 proc. powołań dotyczyło mediów ogólnopolskich, a pozostałe 14 proc. - lokalnych. Najwięcej cytatów z mediów lokalnych pochodziło z województwa mazowieckiego, gdzie liderem ponownie zostało Życie Warszawy.
Najbardziej opiniotwórcze media w 2005 roku - podsumowanie
W rankingu za rok 2005 zwyciężyła Gazeta Wyborcza z 13602 powołaniami, która wyprzedziła Rzeczpospolitą różnicą 787 materiałów.
fot. mat. prasowe
Najczęściej cytowane media w 2005 roku
Najczęściej cytowane media w 2005 roku
Stabilną trzecią pozycję utrzymało Życia Warszawy, które tylko raz w 2005 roku zajmowało czwartą lokatę - w marcu, gdy dziennik ustąpił miejsca tygodnikowi Wprost. Pierwsze miejsce wśród stacji radiowych zajęło Rado ZET, wśród stacji telewizyjnych - TVN, pośród portali internetowych Onet.pl. Te media najczęściej w ostatnim roku zajmowały pozycję lidera w swoich kategoriach.
Media były zwykle przywoływane w przeglądach prasy, a także w kontekście polskiej polityki i życia społecznego. Spośród afer i spraw bieżących najwyżej w klasyfikacji tematów powołań znalazły się: lustracja, afera Orlenu, afery w policji, lista Wildsteina, śmierć i proces beatyfikacyjny Jana Pawła II, sprawa oświadczenia Cimoszewicza - Jaruckiej oraz sprawa prywatyzacji PZU.
Rywalizację pomiędzy Faktem a Super Expressem w 2005 r. ostatecznie wygrał Fakt. Natomiast wśród tygodników opiniotwórczych pierwsze miejsce zajął Wprost, wyprzedzając Politykę i Newsweek. W badaniu uwzględniono 53834 przekazów mediowych (wycinków prasowych, programów radiowych i telewizyjnych) z okresu 1 stycznia - 31 grudnia 2005 r.
W każdym miesiącu Instytut Monitorowania Mediów analizuje wszystkie przekazy prasowe, telewizyjne i radiowe, w których ich autorzy powołują się na doniesienia innych mediów. Badaniu poddawanych jest ok. 500 tytułów prasowych, 8 stacji telewizyjnych oraz wybrane programy 9 rozgłośni radiowych.
![Monitoring mediów: cytowania I 2019 [© BillionPhotos.com - Fotolia.com] Monitoring mediów: cytowania I 2019](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/media/Monitoring-mediow-cytowania-I-2019-215494-150x100crop.jpg)
1 2
oprac. : eGospodarka.pl