Pokemon GO w social media
2016-07-26 11:13
Przeczytaj także: Szczyt NATO w social media
Wcześniej, na uzbieranie takiej liczby wpisów o Pokemonach, potrzeba było ponad 2 miesięcy.Dwumiesięczna norma w jeden dzień
Trzeba złapać je wszystkie - mówią internauci i gracze z całego świata. Mobilna gra Pokemon GO, wykorzystująca geolokalizację i rzeczywistość rozszerzoną, podbiła również serca Polaków.
Od dnia premiery pojawia się ponad 10 tysięcy polskojęzycznych komentarzy na jej temat każdego dnia – tyle samo, ile dotychczas w ciągu dwóch miesięcy. Od maja do czerwca Polacy wspomnieli o Pikachu - jednym z najbardziej rozpoznawalnych (i pożądanych w Pokemon Go) pokemonów - ok. 500 razy. Od lipca jest to dzienna liczba wzmianek.
Temat podjęła także prasa – tylko w lipcu w druku pojawiło się blisko 250 wzmianek o grze.
Najbardziej aktywni w mediach społecznościowych są gracze z Warszawy, Poznania i Krakowa. Te miasta najczęściej pojawiają się w dyskusjach o grze. Na kolejnych miejscach znajdziemy także Wrocław, Szczecin oraz Łódź.
W kontekście gry internauci często wspominali również o Sosnowcu oraz Opolu. Powód? Polacy chętnie udostępniali związane z grą ciekawostki z tych miast. Mieszkaniec Sosnowca miał zostać nocą obudzony przez poszukiwacza stworów, a w Opolu na najlepszych łowców Pokemonów czeka… praca.
fot. mat. prasowe
W kontekście gry internauci często wspominali również o Sosnowcu oraz Opolu
Mieszkaniec Sosnowca miał zostać nocą obudzony przez poszukiwacza stworów, a w Opolu na najlepszych łowców Pokemonów czeka… praca.
Ciemna strona pokemona?
Aż 70% komentarzy w mediach społecznościowych na temat Pokemon Go ma pozytywny wydźwięk. Oznacza to, że gracze polubili tę zabawę i przychylnie wypowiadają się na jej temat.
fot. mat. prasowe
Wydźwięk publikacji
Aż 70% komentarzy w mediach społecznościowych na temat Pokemon Go ma pozytywny wydźwięk.
Najczęściej chwali się jej walory rozrywkowe i możliwość spędzenia wolnego czasu na świeżym powietrzu w nowy sposób. Polscy gracze doceniają także wartość integracyjną i społecznościową gry – na Facebooku umawiają się już na wspólne spacery połączone z poszukiwaniem Pokemonów.
fot. mat. prasowe
Najczęściej chwali się walory rozrywkowe gry
Na Facebooku umawiają się już na wspólne spacery połączone z poszukiwaniem Pokemonów.
Najgłośniejsza krytyka Pokemon GO w social media w Polsce miała związek z kontrowersjami wokół możliwości gry na terenach Muzeum Auschwitz-Birkenau. Dyrekcja muzeum zaapelowała, by obszar byłego obozu koncentracyjnego został wyłączony z gry. Z podobnym problemem boryka się m.in. Muzeum Holocaustu w Waszyngtonie.
fot. mat. prasowe
Post z Twittera
Najgłośniejsza krytyka Pokemon GO w social media w Polsce miała związek z kontrowersjami wokół możliwości gry na terenach Muzeum Auschwitz-Birkenau.
Pozostałe negatywne komentarze dotyczą jakości gry, oszustw i przestępstw z nią związanych, a także kilku kuriozów, m.in. narażania się na utratę zdrowia lub życia podczas poszukiwań wirtualnych stworów.
fot. mat. prasowe
Pokemon GO naraża na niebezpieczeństwo
Negatywne komentarze dotyczą narażania się na utratę zdrowia lub życia podczas poszukiwań wirtualnych stworów.
Gracze mocno zaangażowani
63% autorów komentarzy o Pokemon GO to mężczyźni. Nazwa gry najczęściej pojawia się na Twitterze - znajdziemy tam blisko 50% wszystkich komentarzy na jej temat.
fot. mat. prasowe
Publikacje w podziale na media
Nazwa gry najczęściej pojawia się na Twitterze - znajdziemy tam blisko 50% wszystkich komentarzy na jej temat.
Wzmianki o Pokemon GO są nieustannie bardzo angażujące. Dziennie, zyskują łącznie nawet ponad 800 000 interakcji. O grze w sieci piszą wszyscy - od youtuberów przez Maffashion po serwisy TVP Info czy TVN24.
Wśród serwisów internetowych, na wzmiankę o Pokemon Go najczęściej można było trafić na JoeMonster.org, DobreProgramy.pl i Gry.Onet.pl. 34% z blisko 300 artykułów w lipcu to publikacje serwisów o profilu ogólnoinformacyjnym, 30% - kultura/rozrywka, 28,5% - IT i nowe technologie. 4% tekstów to jednak także materiały portali z branży finansowej, m.in. BusinessInsider.com.pl, Bankier.pl czy Wyborcza.biz.
Dziennikarze najczęściej poruszali tam temat zysków, jakie z odrodzenia Pokemonów może czerpać Nintendo, i z pierwszych pozytywnych reakcji giełdy na popularność nowej gry.
Pokemarketing w pełni
Pozytywny wydźwięk i ogromna popularność tematu to wymarzone okoliczności także dla marek. W jaki sposób obecne w mediach społecznościowych polskie firmy podjęły ten wątek?
Pokemon GO wymaga spacerów, a zatem zareagowali producenci i sprzedawcy obuwia, m.in. ButSklep.pl:
fot. mat. prasowe
Pokemarketing
Pokemon GO wymaga spacerów, a zatem zareagowali producenci i sprzedawcy obuwia, m.in. ButSklep.pl.
Producent sprzętu kuchennego Solgaz chwalił się znalezieniem ognistego pokemona pod fabryką firmy:
fot. mat. prasowe
Pokemarketing, fot.2
Producent sprzętu kuchennego Solgaz chwalił się znalezieniem ognistego pokemona pod fabryką firmy.
Spacery w słusznej sprawie? Pokemon GO i pomoc bezdomnym psom to doskonałe połączenie. Udowadnia to m.in. stowarzyszenie "Podaj Łapę":
fot. mat. prasowe
Spacery w słusznej sprawie?
Pokemon GO i pomoc bezdomnym psom to doskonałe połączenie. Udowadnia to m.in. stowarzyszenie "Podaj Łapę".
Mentos proponował przekąskę podczas gry:
fot. mat. prasowe
Do tematu nawiązało też Lenovo:
fot. mat. prasowe
Warszawska galeria handlowa Złote Tarasy pochwaliła się polowaniem na własnym terenie:
fot. mat. prasowe
Pokemarketing, fot.5
Warszawska galeria handlowa Złote Tarasy pochwaliła się polowaniem na własnym terenie.
Podobnie Stary Browar w Poznaniu:
fot. mat. prasowe
Ceneo przypomniało jednego z najbardziej popularnych pokemonowych memów ostatnich dni:
fot. mat. prasowe
Ceneo - post
Ceneo przypomniało jednego z najbardziej popularnych pokemonowych memów ostatnich dni.
Producent aplikacji mobilnych WhallaLabs zamieścił trafną obserwację:
fot. mat. prasowe
WhallaLabs
Producent aplikacji mobilnych WhallaLabs zamieścił trafną obserwację.
Pokemony w Białymstoku łapał Dr Tusz, producent tuszów i tonerów do drukarek:
fot. mat. prasowe
Dr Tusz - post
Pokemony w Białymstoku łapał Dr Tusz, producent tuszów i tonerów do drukarek.
Z tematem zmierzyły się nawet uniwersytety i szkoły wyższe, m.in. SGGW w Warszawie:
fot. mat. prasowe
SGGW w Warszawie
Z tematem zmierzyły się nawet uniwersytety i szkoły wyższe, m.in. SGGW w Warszawie.
Podobne przykłady można byłoby mnożyć. Jak podaje portal PRoto.pl, Pokemon GO to także pole do popisu w dziedzinie marketingu miejsc.
„Menedżerowie lokali, wykorzystując umiejscowienie PokeStopów i PokeGymów (w których gracze mogą się pojedynkować) oraz płatne Lure Module – swoiste wabiki – przyciągają do siebie graczy, którzy są potencjalnymi klientami” – czytamy. Polscy przedsiębiorcy zaczęli już korzystać z tej szansy.
IMM w kontekście Pokemon GO zaobserwował także zwiększoną aktywność na facebookowych stronach typu "spotted". Jak poinformowała firma SimilarWeb, zajmująca się badaniem ruchu w internecie, są dni, kiedy internauci spędzają z grą Pokemon GO więcej czasu, niż na Instagramie czy Snapchacie.
Łukasz Jadaś,
![Ostatnie Pokolenie w mediach [© Freepik] Ostatnie Pokolenie w mediach](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/Ostatnie-Pokolenie/Ostatnie-Pokolenie-w-mediach-263724-150x100crop.jpg)
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)