Kadra zarządzająca w mediach I 2006
2006-02-25 00:04
![Kadra zarządzająca w mediach I 2006 Kadra zarządzająca w mediach I 2006](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/monitoring-mediow/Kadra-zarzadzajaca-w-mediach-I-2006-4468-200x133crop.jpg)
Ranking przekazów o szefach największych firm w styczniu 2006 r. © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Kadra zarządzająca w mediach III 2005
W związku z rozpoczęciem nowego roku, media najczęściej publikowały informacje o szefach firm w kontekście strategii i planów kierowanych przez nich spółek.W styczniu 2006 roku nazwiska szefów 50 największych firm pojawiały się w mediach 416 razy: w materiałach prasowych - 347, radiowych - 24, a telewizyjnych - 45. Najpopularniejszą postacią medialną spośród bossów 50 największych przedsiębiorstw był w styczniu prezes PKN Orlen Igor Chalupec (91 przekazów). Kolejne miejsca zajęli: Paweł Olechnowicz, prezes Grupy Lotos (64) i Cezary Stypułkowski, prezes PZU (39). Igora Chalupeca i Pawła Olechnowicza najczęściej wymieniano przy okazji prezentacji strategii kierowanych przez nich firm, informacji branżowych oraz w kontekście opisów inwestycji.
fot. mat. prasowe
Ranking przekazów o szefach największych firm w styczniu 2006 r.
Ranking przekazów o szefach największych firm w styczniu 2006 r.
Nazwiska szefów firm lub ich wypowiedzi pojawiały się w mediach najczęściej, gdy dziennikarze opisywali strategie kierowanych przez bossów firm - styczeń był miesiącem, w którym większość spółek zaprezentowała plany na 2006 rok. Często wymieniano ich również przy okazji opisów dokonanych lub planowanych zmian na stanowiskach menedżerskich oraz w kontekście prezentacji całej branży, w której działa przedsiębiorstwo.
Najwięcej prasowych cytatów i wzmianek o dyrektorach i prezesach firm analizowanych w raporcie pochodziło z dziennika Puls Biznesu - 51. Wśród stacji telewizyjnych pierwsze miejsce pod względem liczby przekazów zajęła TVN24 - 24 wzmianki, a wśród stacji radiowych - Radio PIN (13).
Większość publikacji miała neutralny wydźwięk - 85%. 12% stanowiły przekazy pozytywne, a 3% - negatywne.
Na przełomie roku następowały znaczące zmiany personalne w firmach państwowych i z udziałem skarbu państwa. Dlatego w klasyfikacjach za styczeń uwzględnialiśmy tylko 31 przedstawicieli kluczowych firm.
Raport "Bossowie polskiej gospodarki w mediach" przygotowany przez Instytut Monitorowania Mediów opiera się na analizie publikacji pochodzących z prasy, radia i telewizji. Badanie przedstawia najczęściej pojawiających się w środkach masowego przekazu prezesów bądź dyrektorów największych firm w Polsce. Lista szefów firm została przygotowana w oparciu o listę 500 największych przedsiębiorstw opublikowaną przez Rzeczpospolitą w kwietniu 2005 roku.
![Kadra zarządzająca w social media I-III 2013 Kadra zarządzająca w social media I-III 2013](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/social-media/Kadra-zarzadzajaca-w-social-media-I-III-2013-116218-150x100crop.jpg)
oprac. : eGospodarka.pl